Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety


Newsletter 16.12.2021

Pracujemy po to, aby Polska była niepodległa energetycznie – suwerenna w obszarze ropy i paliwRozmawiamy z Rafałem Milandem, wiceprezesem PERN, spółki będącej regionalnym liderem logistyki surowcowo-paliwowej.

Komentarz:

Mnóstwo wyzwań środowiskowych przed polską chemiąKomentarz:
Klaudia Kleps, koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji w PIPC


REKLAMA

 


Relacja: VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane online. Wzięło w nim udział ponad 70 osób.

Zaczęła się droga do dekarbonizacji polskiego budownictwaPoszczególne ogniwa składające się na szeroko pojęty łańcuch budowlany coraz głośniej mówią nie tylko o konieczności dekarbonizacji, co do której panuje pełna zgoda, ale o konkretnych działaniach mających na celu urzeczywistnienie tej wizji.

Koniec produkcji cementu portlandzkiegoFirma Lafarge rezygnuje w Polsce z produkcji podstawowych cementów portlandzkich. Podjęte zobowiązanie to konsekwencja przyjętej przez Lafarge strategii zrównoważonego rozwoju do 2030 roku oraz postanowień europejskiej branży cementowej związanych z wdrażaniem Europejskiego Zielonego Ładu oraz pakietu Fit for 55. Cementy portlandzkie bądą zastępowane bardziej zielonymi odpowiednikami.


REKLAMA

 

SZKOLENIE ONLINE: Karta charakterystyki zgodnie z rozporządzeniem 2020/878/UE – przygotuj się na zmiany

 

W związku z wejściem od 1.01.2021 r. nowego ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) 2020/878, zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, które pozwoli poznać najważniejsze zagadnienia wynikające z tego aktu prawnego. Rozporządzenie (UE) 2020/878 zmienia załącznik II do rozporządzenia REACH dotyczący karty charakterystyki, wprowadzając m. in. zmiany w szablonie karty charakterystyki, modyfikuje właściwości fizyko-chemiczne w sekcji 9, uwzględnia informacje o nanopostaciach substancji, wprowadza nową podsekcję 12.6 mówiącą o właściwościach zaburzających funkcjonowanie układu hormonalnego, zmienia brzmienie poszczególnych podsekcji w sekcji 14.  Rozporządzenie wprowadza także zmiany dotyczące m.in. obowiązku umieszczania w karcie charakterystyki specyficznego stężenia granicznego, współczynnika mnożenia czy szacunku toksyczności ostrej ustalonej zgodnie z rozporządzeniem CLP. Serdecznie zapraszamy na szkolenie  Karta charakterystyki zgodnie z rozporządzeniem 2020/878/UE – przygotuj się na zmiany, na którym omówimy wszystkie nowe wymagania wprowadzane powyższym rozporządzeniem.

 

Sprawdź kalendarz szkoleń>>>

 


BASF Polska kolejny raz inspiruje kobiety do odwagi i działania. Rusza druga edycja kampanii „Chemia jest kobietą”Pięć bohaterek pracujących w BASF opowiada o swoich odważnych decyzjach zawodowych które pozwoliły na rozwój ich karier. Kampania społeczna ma zachęcać do podążania za swoimi marzeniami zawodowymi nawet jeżeli wiążę się to z przeprowadzką do innego kraju. „Chemia jest kobietą” promuje otwartość na zmiany, odwagę, elastyczność, a także determinację w działaniu.

Oświadczenie w sprawie egzekwowania przepisów UE dotyczących chemikaliówPrezentujemy wspólne oświadczenie przedstawicieli europejskiego przemysłu chemicznego na temat konieczności przestrzegania przepisów zwiększających bezpieczeństwo chemikaliów.

Polska chemia oczami ekspertów PekaoEksperci z Banku Pekao scharakteryzowali aktualny stan branży chemicznej w Polsce. Wyszczególnili jej silne i słabsze strony.


REKLAMA

 

Univar Solutions Sp. z o. o. dział CASE, Rubber & Plastic Additives jako lokalny oddział globalnego dystrybutora zaopatruje producentów powłok, farb, lakierów i wyrobów chemii budowlanej w kompleksową gamę produktów.

 

Od wielu lat Univar Solutions jest na rynku polskim partnerem dystrybucyjnym producentów wysokiej jakości spoiw i dodatków, m. in.: rozpuszczalnikowych żywic akrylowych i alkidowych Synres B.V., wodnych dyspersji akrylowych i styrenowo-akrylowych CH-Polymers, spoiw poliuretanowych Stahl Polymers czy dodatków silikonowych Dow. Co roku nasza oferta wzbogacana jest także o nowe partnerstwa i produkty.

 

Na łamach newslettera Chemia i Biznes pragniemy złożyć wszystkim Państwu najlepsze życzenia świąteczno-noworoczne. Aby nadchodzący 2022 rok był czasem dobrej passy i owocnej realizacji podjętych założeń, wzrostu i rozwoju Państwa firm i organizacji. Dziękujemy naszym obecnym klientom za dotychczasową współpracę i zapraszamy wszystkich Państwa do kontaktu w Nowym Roku.   

 


Skóra atopowa i alergiczna – jak sobie z nią radzić?Atopowe zapalenie skóry (AZS), zwane również egzemą, jest uważane za chorobę cywilizacyjną XXI wieku. Alergolodzy i dermatolodzy określają ją, jako przewlekłą dermatozę zapalną – choroba ma przebieg wieloletni z okresami zaostrzeń i remisji, czyli okresami, kiedy objawy są mniej lub bardziej nasilone.

Innowacyjne rozwiązania na rynku opakowań detergentówOdpowiednio zaprojektowane opakowanie powinno być postrzegane jako najistotniejszy element prac związanych z wprowadzeniem nowego produktu na rynek. Tak samo powinni postępować producenci w chwili lokowania na rynku produktu z „odświeżonym designem”. Podejście to związane jest z faktem, że prawidłowo przygotowana kreacja pozwala nie tylko na zapoznanie się klienta z właściwościami, jakie spełnia produkt, ale także daje sposobność wyróżnienia wyrobu na tle konkurencji.

Opakowania kosmetyków w świetle własności intelektualnejPrzedsiębiorcy z branży kosmetycznej podejmują wszelkie wysiłki, aby budować siłę marki i przykuć uwagę potencjalnych klientów. W tym celu tworzą unikatowe receptury kosmetyków, które mają zachęcać do zakupu danego produktu. Duża konkurencja w branży kosmetycznej oraz szeroki wybór kosmetyków na rynku sprawiają, że przedsiębiorcy podejmują dodatkowe próby wyróżnienia swojej oferty spośród innych. Z pewnością jest nią kreatywność w tworzeniu fantazyjnych opakowań oraz kształtów samych kosmetyków, których zadaniem jest przykucie uwagi klienta i tym samym zachęta do zakupu. Działania te wiążą się z koniecznością poczynienia nakładów finansowych ze strony przedsiębiorcy. Powstaje zatem pytanie czy samemu opakowaniu bądź kształtowi kosmetyku przysługuje ochrona prawna. A jeśli tak, to jak ją chronić?

Archiwalne newslettery