2021-12-12 / Autor: Marzena Pawłowska, asystent działu marketingu w Aniflex Głowacka Wojtaszek Sp. J.
Odpowiednio zaprojektowane opakowanie powinno być postrzegane jako najistotniejszy element prac związanych z wprowadzeniem nowego produktu na rynek. Tak samo powinni postępować producenci w chwili lokowania na rynku produktu z „odświeżonym designem”. Podejście to związane jest z faktem, że prawidłowo przygotowana kreacja pozwala nie tylko na zapoznanie się klienta z właściwościami, jakie spełnia produkt, ale także daje sposobność wyróżnienia wyrobu na tle konkurencji.
Analizując raporty odnoszące się do wielkości przychodów, jakie generuje branża środków czystości i środków piorących w Polsce, można zauważyć coroczny wzrost poziomu przychodów. Wartości uwzględniają wpływy ze sprzedaży:
• środków piorących – obejmujących detergenty do pielęgnacji tkanin;
• środków czystości używanych w gospodarstwach domowych – obejmujących detergenty domowe do pielęgnacji powierzchni (w tym wybielacze i środki do pielęgnacji toalet);
• środków do mycia naczyń – obejmujących detergenty do mycia naczyń i sztućców;
• past, zapachów pokojowych oraz środków owadobójczych.
Na podstawie raportu branżowego przedstawionego przez PKO Bank Polski ustala się, iż w roku 2019 rynek ten wygenerował przychody w wysokości 1,17 mld euro i tym samym odnotowano wzrost względem roku wcześniejszego. Warto zauważyć, iż analitycy prognozują dalszy wzrost przychodów z sektora chemii gospodarczej w kolejnych latach począwszy od roku 2021 o średnio 3,3% rocznie.
Miniony rok pod wieloma względami okazał się wyjątkowo trudny. Pandemia w dużym stopniu wpłynęła zarówno na płynność finansową przedsiębiorców, jak i na dostępność asortymentu u producentów. Niemniej obowiązujące w trakcie trwania pandemii obostrzenia w konsekwencji przyczyniły się do zwiększenia wartości produktów z obszaru chemii gospodarczej w ogólnej wartości „koszyków zakupowych” konsumentów. Tendencja ta powinna stanowić impuls dla podjęcia przez producentów decyzji o wprowadzeniu bardziej odważnych rozwiązań dla opakowań i etykiet, które sprawią, że klient sięgnie właśnie po ich produkt.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Artykuł sponsorowany
2,460.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej - spotkanie dla ponad 170 osób
7 czerwca w Warszawie, w obecności ponad 170 gości, odbyła się XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii...
Plastpol prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem dla branży
Targi Plastpol są środkowoeuropejskim liderem imprez branży przetwórstwa tworzyw sztucznych i...
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...