2021-12-12 / Artykuł sponsorowany
Pięć bohaterek pracujących w BASF opowiada o swoich odważnych decyzjach zawodowych które pozwoliły na rozwój ich karier. Kampania społeczna ma zachęcać do podążania za swoimi marzeniami zawodowymi nawet jeżeli wiążę się to z przeprowadzką do innego kraju. „Chemia jest kobietą” promuje otwartość na zmiany, odwagę, elastyczność, a także determinację w działaniu.
Mimo, iż dyskusja o potrzebie równouprawnienia zagościła w dyskursie na dobre, a kobiety coraz odważniej sięgają po wymarzone stanowiska, nadal w przedsiębiorstwach i nauce dla kobiet jest mniej miejsc niż dla mężczyzn. Badania przeprowadzone na potrzeby Global Gender Gap Report 2020 pokazują, że uczelnie techniczne wybiera zaledwie 36% studentek, a wynagrodzenia finansowe kobiet mogą być nawet o 35% niższe niż zarobki mężczyzn na tych samych stanowiskach.
We współczesnym świecie, nadal panują krzywdzące stereotypy, które poprzez rozwój świadomości społecznej oraz technologii, powoli tracą na aktualności. Kampania „Chemia jest kobietą”, ma na celu przedstawienie wizerunków kobiet, które te utarte schematy łamią i stanowić mogą inspirację dla innych osób, które w obawie przed nieznanym rezygnują ze spełniania swoich zawodowych marzeń i celów. Przez zaprezentowanie naszych bohaterek chcemy obalać szkodliwe mity, związane m.in. z mniejszą gotowością kobiet do zmian i adaptacji do nowych warunków.
W pierwszej edycji naszej kampanii zaprezentowaliśmy bohaterki, pracujące na stanowiskach uznawanych za typowo męskie, tym razem przedstawiamy kobiety, które dążąc do osiągnięcia sukcesu zawodowego zdecydowały się podjąć kroki, zmieniające o sto osiemdziesiąt stopni, zarówno ich życie, jak i życie ich bliskich. Wykazując się ogromną determinacją, przyjęły propozycję pracy poza krajem, w którym mieszkały dotychczas.
- Bardzo się cieszę z kolejnej, drugiej edycji kampanii „Chemia jest kobietą”. W BASF Polska mamy do pokazania bardzo interesujące profile zawodowe kobiet, które osiągają sukcesy także w globalnych strukturach Grupy BASF. Mam nadzieję, że elastyczność naszych bohaterek, ich otwartość na zmiany, czy odwaga w podejmowaniu decyzji biznesowych będą inspiracją dla innych, także w przełamywaniu stereotypów dotyczących rozwoju zawodowego kobiet - powiedziała Agnieszka Młynarczyk, Dyrektorka Działu Personalnego BASF Polska.
Na potrzebę drugiej edycji kampanii, stworzone zostały cztery materiały wideo, przedstawiające cztery Polki, na co dzień pracujące w zagranicznych oddziałach BASF, i chociaż branża chemiczna zagospodarowana jest w znacznej większości przez mężczyzn, to one znalazły wśród nich swoje miejsce. Jedną z nich jest mieszkająca od dziewięciu lat w Niemczech Magdalena Łosowska- Hadera, inżynierka z zamiłowania i wykształcenia. Wybór studiów inżynierskich był dla Magdaleny czym oczywistym. W dzieciństwie wolny czas spędzała w garażu na liczeniu nakrętek, cięciu piłą, czy stukaniu młotkiem. Po studiach wyjechała na Islandię badać odnawialne źródła energii. Później trafiła do Niemiec. W BASF zajmuje się controllingiem dużych projektów inwestycyjnych. Jest odpowiedzialna za finanse przy budowach największych fabryk, na całym świecie. W ostatnim czasie przeprowadziła się do Chin, gdzie wspierać będzie budowę kompleksu chemicznego, który jest największą inwestycją BASF w ostatnich latach. Jak sama powiedziała:
W mojej pracy, bardzo ważna jest otwartość na zmiany i akceptowanie ryzyka, szczególnie jeśli chodzi o delegacje zagraniczne. Trzeba postawić sobie cel i do niego dążyć. Projekty są tak zróżnicowane, że nigdy nie ma tutaj nudy. Zawsze jest to inny zespół, z którym pracuje, zawsze są inne wyzwania.
Agnieszka Baker studiowała Anglistykę i Germanistykę na uniwersytecie w Jenie. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w BASF Polska w marketingu działu rozwiązań dla rolnictwa w 1995 roku. Była współodpowiedzialna za stworzenie ponad czterdziestu kampanii marketingowych, pomagając wprowadzić czterdzieści różnych produktów. Po osiemnastu latach pracy otrzymała propozycję wyjazdu na delegację. Jej przygoda w Niemczech początkowo miała potrwać cztery lata, obecnie natomiast przedłużyła się już do ośmiu. Odpowiada za branding i komunikację dla środków ochrony roślin w Europie.
- Do rozwoju zawodowego potrzebne są pewne cechy osobowości, na pewno odwaga, ale także pozytywna energia i otwartość. Otwartość na ludzi, na ich różnorodność, na akceptację tego, że oni pochodzą z różnych krajów, z różnych kultur, bo taka mieszanka może uskrzydlać i dawać nam pozytywną energię – powiedziała Agnieszka Baker.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...