Newsletter 12.06.2025
Parlament Europejski poparł cła na nawozy z Rosji i BiałorusiParlament Europejski zagłosował za wprowadzeniem ceł na import nawozów z Rosji i Białorusi. Organizacja Fertilizers Europe chwali europosłów za podjęcie zdecydowanych działań w celu rozwiązania problemu nadmiernej zależności UE od rosyjskich nawozów. Cła umożliwią Europie ograniczenie strategicznej zależności, osłabienie rosyjskiej gospodarki wojennej, a jednocześnie ochronę naszego sektora rolnego.
Nawozy z Grupy Azoty Police popłynęły do Ameryki PołudniowejZ należącego do Grupy Azoty Police Portu Morskiego wypłynał ładunek w postaci 36,64 tys. ton nawozów. Po raz pierwszy w historii firmy trafią one do Ameryki Południowej.
Holcim opowiada, jak zorganizował transportFirma Holcim zaprezentowała, w jaki sposób efektywna logistyka wpływa na mniejszy ślad węglowy.
REKLAMA
Raport DB Energy ,,Audyty energetyczne przedsiębiorstw. Rozprawiamy się z mitami.” - pobierz swój egzemplarz
Ten Raport to:
- ponad 70 stron przepełnionych wiedzą inżynieryjną, finansową, prawną i energetyczną,
- 11 rozdziałów, w których zamknęliśmy ogrom informacji na temat audytów energetycznych, ich otoczenia prawnego, kwestii finansowych oraz przebiegu samego audytu,
- 14 ekspertów, których wypowiedzi zawarliśmy w raporcie,
- ponad 1500 audytów DB Energy, na podstawie których dzielimy się wiedzą.
Pobierz za darmo Raport ,,Audyty energetyczne przedsiębiorstw. Rozprawiamy się z mitami.” i skorzystaj z naszej wiedzy.
Tłumaczymy kluczowe zmiany w prawie – jasno i bez zbędnej biurokracji. Pokazujemy, jak skutecznie przeprowadzać audyty energetyczne krok po kroku. Pokazujemy konkretne przykłady firm, które już skorzystały na optymalizacji zużycia energii. Dostarczamy Ci praktyczne rekomendacje od ekspertów, które wykorzystasz w swoim biznesie!
Orlen inwestuje w technologię recyklinguORLEN VC zainwestował w nowoczesną technologię oczyszczania odpadów z tworzyw sztucznych, by umożliwić ich ponowne wykorzystanie m.in. w opakowaniach konsumenckich. To innowacyjne rozwiązanie, stworzone przez szkocki start-up ReVentas, przyczyni się do zredukowania śladu węglowego plastików i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania rynku na wysokiej jakości surowiec z recyklingu. Inwestycja ORLEN VC podkreśla rolę dekarbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego w strategii ORLEN 2035.
Wyzwania na rynku chloru w EuropieChlor jest jednym z najważniejszych surowców chemicznych, ustępując pod względem znaczenia jedynie ropie naftowej. Jego szerokie zastosowanie w przemyśle chemicznym czyni go kluczowym elementem gospodarki europejskiej. W Europie rynek chloru zmaga się z coraz liczniejszymi wyzwaniami, takimi jak regulacje środowiskowe, wysokie koszty energii oraz konkurencja ze strony producentów spoza kontynentu.
Marketing ukierunkowany na różne pokolenia konsumentów – co wynika z badań dla sektora kosmetycznego? Współczesny marketing nie jest jednolitą strategią, lecz dynamicznym procesem dostosowanym do różnorodnych grup konsumentów. To, że ogół konsumentów nie jest monolitem to w dzisiejszych czasach truizm, co potwierdzają często przeprowadzane tzw. segmentacje konsumentów, których owocem są takie narzędzia, jak persony czy strategie pozycjonowania. Mimo, że istnieje wiele podejść do segmentacji, stosunkowo rzadko bazuje się w niej wyłącznie na kryteriach demograficznych (np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania), a częściej korzysta się ze zmiennych opisujących naszą psychografię, przekonania czy zachowania zakupowe. A czasem warto przyjrzeć się właśnie tym pierwotnym, „twardym” cechom konsumentów i zobaczyć, co z nich wynika, ponieważ cechy demograficzne (w tym wiek lub przynależność do pokolenia) pozwalają bardzo sprawnie zidentyfikować potencjalnego konsumenta, tj. z dużym prawdopodobieństwem określić jego potencjalne miejsce kontaktu z komunikatem reklamowym czy najchętniej konsumowanym medium.
REKLAMA
KRAHN Chemie – Twój zaufany partner oraz źródło innowacyjnych rozwiązań chemicznych.
KRAHN Chemie jest liderem dostarczającym najwyższej jakości surowce chemicznych, napędzające innowacje w przemyśle. Nasza oferta obejmuje szeroki wachlarz produktów, od podstawowych surowców po zaawansowane związki chemiczne, które spełniają najbardziej wymagające normy jakości.
Dostarczamy produkty i rozwiązania dla takich branż jak: kosmetyki i środki czystości, farby i powłoki, chemikalia budowlane, kleje i uszczelniacze, przetwórstwo gumy, przetwórstwo tworzyw sztucznych, ceramika techniczna, smary.
Dysponujemy dwoma specjalistycznymi laboratoriami w Polsce. Jedno dedykowane powłokom oraz chemii budowlanej, a drugie chemii gospodarczej oraz kosmetycznej. To nowoczesne przestrzenie, które zostały zaprojektowane z myślą o wsparciu naszych klientów w tworzeniu i testowaniu nowoczesnych formulacji.
Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się jaki wpływ mają Państwa produkt na środowisko, eksperci firmy KRAHN Chemie przeprowadzą Państwa przez cały proces tworzenia oceny cyklu życia wybranych produktów, a następnie opracują raport LCA.
Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak nasze innowacyjne surowce chemiczne mogą wspierać rozwój Twojego biznesu!
Grupa Azoty Puławy nie może skończyć budowy bloku energetycznegoOgromny chaos panuje, jeśli chodzi o realizację przez Grupę Azoty Puławy inwestycji w postaci budowy Bloku Energetycznego w oparciu o paliwo węglowe.
AI w marketingu kosmetycznym – nowoczesne narzędzie czy poważne wyzwanie prawne?Sztuczna inteligencja (AI) nieustannie zmienia oblicze marketingu w wielu branżach, w tym w przemyśle kosmetycznym. Personalizacja, analiza danych i automatyzacja procesów to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje AI. Niemniej, zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu wiąże się z licznymi wyzwaniami prawnymi, w tym dotyczącymi ochrony danych osobowych, praw konsumentów czy uczciwej konkurencji. Choć sztuczna inteligencja, co do zasady, powinna ułatwiać i przyspieszać różne procesy, nie wolno zapominać o potencjalnych ryzykach z nią związanych. W artykule zostanie przedstawione, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na marketing kosmetyczny oraz jakie regulacje prawne należy brać pod uwagę, rozważając korzystanie ze sztucznej inteligencji w swoich procesach reklamowych.
Wspomaganie rozwoju zrównoważonych łańcuchów dostaw w branży kosmetycznej. Fukoidany: studium przypadkuInicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju są systematycznie hamowane przez globalne siły rynkowe. Inflacja, niepewność gospodarcza, dynamika rynku pracy, zagrożenia dla środowiska, bezpieczeństwo energetyczne i ład społeczny – to tylko niektóre z kwestii, które będą wpływać na decyzje dotyczące zrównoważonego rozwojuu. Podobnie jak w przypadku innych sektorów, branża kosmetyczna dąży do zaspokajania bieżących potrzeb konsumentów w taki sposób, aby nie ograniczać możliwości rozwoju przyszłym pokoleniom. W ostatnich latach w sektorze kosmetycznym pojawiła się nowa specjalistyczna terminologia, która odzwierciedla rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju. Należą do nich określenia „zrównoważone piękno” i „zielone piękno”. Oba terminy są często stosowane wymiennie i odnoszą się do holistycznego podejścia do higieny osobistej. Koncepcje te odzwierciedlają rosnącą potrzebę jednoczesnego wspierania dobrobytu ludzi i odpowiedzialności za środowisko naturalne. W przypadku zrównoważonego piękna panuje zgodność, że te dwie koncepcje są ze sobą nierozerwalnie związane.
REKLAMA
Przemysł kosmetyczny rozwija się, ale potrzebuje dalszych inwestycjiPolski przemysł kosmetyczny od lat umacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej, będąc piątym największym rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej i dziewiątym eksporterem kosmetyków na świecie. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał sektora, konieczne są strategiczne inwestycje w kluczowych obszarach, takich jak: technologie zrównoważonego rozwoju, badania i rozwój, cyfryzacja oraz rozbudowa infrastruktury produkcyjnej i dystrybucyjnej. Eksperci wskazują, że tylko dzięki śmiałym krokom inwestycyjnym Polska może dogonić liderów, takich jak Francja, Niemcy czy Włochy, oraz zwiększyć swoją konkurencyjność na globalnym rynku.
Energetyka w koncernie EvonikKoncrn Evonik przedstawił swoją ocenę sytuacji na rynku energetycznym i zaprezentował podstawowe kierunki własnych działań w tym obszarze.
System EU ETS wyzwaniem dla koncernu EvonikEvonik z obawą patrzy na swoją przyszłość w kontekście zmian, które zachodzą w odniesieniu do sytuacji energetycznej w Europie.
REKLAMA
Rynek chemii gospodarczej w Polsce – sytuacja bieżąca i prognozy na 2025 rokRok 2024 przyniósł wyraźne spowolnienie w sektorze chemii gospodarczej w Polsce. Dynamika przychodów producentów środków czystości i detergentów wyhamowała, głównie ze względu na osłabiony popyt. Mimo realnego wzrostu siły nabywczej Polaków i poprawy sytuacji dochodowej gospodarstw domowych, sprzedaż detaliczna artykułów chemicznych nie odnotowała znaczącego wzrostu. Negatywny wpływ na rynek miało również umocnienie złotego oraz osłabienie gospodarcze u zagranicznych partnerów handlowych, co ograniczyło poziom eksportu. 2025 rok powinien przynieść poprawę w branży. Po okresie odbudowy oszczędności konsumenci mogą zacząć przeznaczać większe środki na zakupy. Dodatkowo, ewentualna obniżka stóp procentowych może zachęcić producentów do zwiększenia inwestycji w rozwój i innowacje.
Czy Polacy są skłonni płacić więcej za środki owadobójcze do użytku domowego?Środki owadobójcze do użytku domowego są dostępne w różnych postaciach, takich jak spraye/aerozole, urządzenia elektryczne, przynęty, spirale i inne rozwiązania opracowane z myślą o stosowaniu w gospodarstwach domowych. Jest to branża, która dynamicznie się rozwija zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu sprzedaży, w całej Europie Wschodniej, w tym w Polsce. Z kolei w Ukrainie obserwuje się gwałtowny spadek sprzedaży tych produktów. Jest to efektem zmian demograficznych i gospodarczych, na które znacząco wpływa tocząca się wojna.
Program AZOTY BUSINESS w Grupie AzotyOd pół roku trwa w Grupie Azoty realizacja programu AZOTY BUSINESS, będącego kompleksowym planem transformacji i restrukturyzacji firmy.
REKLAMA
SZKOLENIE ONLINE: Detergenty – zasady wprowadzania do obrotu
Zapraszamy do udziału w szkoleniu: Detergenty – zasady wprowadzania do obrotu
Zajmujesz się produkcją, importem lub dystrybucją detergentów i innych produktów chemii gospodarczej?
Chcesz mieć pewność, że Twoje produkty są zgodne z obowiązującymi przepisami?
A może potrzebujesz wskazówek, jak poprawnie oznakować produkt lub przygotować dokumentację?
Dołącz do naszego praktycznego szkolenia, podczas którego:
- Poznasz aktualne przepisy prawne (CLP, 648/2004/WE, 1272/2008/WE)
- Dowiesz się, jak przygotować i zweryfikować etykietę produktu chemicznego
- Nauczysz się rozróżniać grupy produktowe – detergenty, „kosmetyki” dla zwierząt, środki do mycia warzyw i inne
- Przeanalizujesz rzeczywiste etykiety dostępne na rynku
- Zdobędziesz wiedzę o obowiązkach zgłoszeniowych i przygotujesz się na nadchodzące zmiany
Szkolenie dedykowane jest przedstawicielom firm oraz osobom fizycznym zajmującym się produkcją, importem lub sprzedażą produktów chemii gospodarczej.
Korzyści:
- Ekspercka wiedza
- Praktyczne wskazówki krok po kroku
- Przygotowanie na zmiany legislacyjne
- Możliwość rozwiązania realnych problemów
- Ćwiczenia praktyczne i dostęp do wiedzy specjalisty
Nie przegap szansy, aby wzmocnić swoją konkurencyjność i działać zgodnie z prawem!
Kalendarz szkoleń>>>
Spectrally dla przemysłu chemicznegoPolska firma i czołowy, działający od ponad 25 lat na europejskim rynku, producent żywic syntetycznych, stosowanych przez przemysł meblarski, budowlany i opakowaniowy, zredukował koszty produkcji dzięki wdrożeniu systemu Spectrally, opracowanego przez spółkę Gekko Photonics.
Rewolucja w zielonej chemii za sprawą nowej molekuły od Michelin Michelin ResiCare, innowacyjny start-up należący do Grupy Michelin, ogłasza przełom w produkcji molekuły 5-hydroksymetylofurfuralu (5-HMF) pochodzenia biologicznego, otwierając nowe możliwości dla zielonej chemii. Ta wszechstronna molekuła, nazywana „Śpiącym Gigantem”, ma potencjał zastąpienia szeregu konwencjonalnych składników pochodzących z ropy naftowej lub uznawanych za szkodliwe, oferując nietoksyczne i ekologiczne rozwiązania dla wielu branż.
Grupa Selena utrzymała rentowność w pierwszym kwartale 2025 r.Selena, globalny lider produkcji i dystrybucji chemii budowlanej oraz jeden z czterech największych producentów piany montażowej dla budownictwa na świecie, w pierwszym kwartale 2025 roku uzyskała przychody w kwocie 398,1 mln zł, co było wynikiem minimalnie słabszym, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - 400,2 mln zł. Zysk netto wyniósł 19,5 mln zł wobec 19,2 mln zł rok temu.
REKLAMA
Carotex przejmowany przez TurpazTurpaz Industries ogłosiło przejęcie polskiej firmy Carotex za 23,4 miliona dolarów oraz 22% udziałów w polskiej spółce zależnej Turpaz, Pollena Aroma.
Orlen: 20 lat w CzechachMija 20 lat, od kiedy Orlen stał się właścicielem Unipetrolu. Przez ten czas, dzięki modernizacji i rozbudowie zakładów produkcyjnych oraz sieci sprzedaży detalicznej, czeska spółka podwoiła przychody i zwiększyła udziały rynkowe.
Delia Cosmetics rozwija zaplecze logistyczneDelia Cosmetics otwiera w Konstantynowie Łódzkim nowy magazyn, który znacząco zwiększy możliwości operacyjne i pozwoli lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku. To krok w stronę większej niezależności operacyjnej i zrównoważonego wzrostu.