2025-06-04
Turpaz Industries ogłosiło przejęcie polskiej firmy Carotex za 23,4 miliona dolarów oraz 22% udziałów w polskiej spółce zależnej Turpaz, Pollena Aroma.
Założona w 1989 roku firma Carotex zajmuje się opracowywaniem, marketingiem i produkcją aromatów oraz zapachów dla różnych branż, w tym spożywczej, napojów, pielęgnacji osobistej, produktów do pielęgnacji powietrza i kosmetyków. Firma posiada szeroką bazę klientów w całej Europie, szczególnie w sektorze napojów.
Zgodnie z komunikatem prasowym, założyciele Carotex dołączą do zespołu zarządzającego Pollena Aroma i będą wspierać integrację działalności obu firm.
- Przejęcie działalności Carotex stanowi strategiczny krok w ekspansji Turpaz na europejskim rynku aromatów i zapachów. Carotex synergicznie uzupełnia działalność Polleny, a integracja w segmencie słodkich aromatów i innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu spożywczego i napojowego, a także w segmencie zapachów, pozwoli Turpaz osiągnąć efektywność operacyjną i poszerzyć portfolio klientów oraz produktów. To przejęcie wnosi znaczącą wartość, w tym profesjonalną wiedzę, komplementarne produkty i szeroką bazę klientów. Połączenie wzmocni naszą obecność i pozycję na rynku europejskim oraz stworzy większą wartość dla naszych klientów i akcjonariuszy - komentuje Karen Cohen Khazon, przewodnicząca i dyrektor generalna Turpaz.
- Jesteśmy podekscytowani dołączeniem do grupy Turpaz i połączeniem Carotex z firmą, która podziela naszą kulturę organizacyjną, pasję do innowacji oraz zaangażowanie w doskonałość w dziedzinie aromatów i zapachów. Połączenie Carotex i Polleny tworzy prawdziwą wartość dodaną – połączenie głębokiej wiedzy w świecie aromatów i zapachów, zaawansowanych zdolności rozwojowych i produkcyjnych, dogłębnego zrozumienia potrzeb klientów oraz komplementarnej obecności geograficznej. Jesteśmy przekonani, że te synergie pozwolą nam rozszerzyć gamę rozwiązań, dostarczyć jeszcze większą wartość naszym klientom i wspólnie osiągnąć nowe wyżyny, przy jednoczesnym zachowaniu dziedzictwa Carotex - brzmi komunikat rodziny Tatrzańskich, założycieli Carotexu.
Turpaz Industries, izraelska firma specjalizująca się w produkcji aromatów i zapachów, kontynuuje w ten sposób swoją strategię ekspansji na rynkach międzynarodowych. Transakcja ta wpisuje się w globalny trend konsolidacji w branży aromatów i zapachów, gdzie firmy dążą do zwiększenia swojego udziału w rynku poprzez akwizycje i synergie operacyjne. Przejęcie Carotex wzmacnia pozycję Turpaz w Europie, szczególnie w dynamicznie rozwijającym się sektorze aromatów i zapachów, który odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania. Integracja Carotex z Pollena Aroma, polską spółką zależną Turpaz, pozwoli na lepsze wykorzystanie lokalnych zasobów i know-how, a także na dalsze poszerzenie oferty dla klientów w regionie. Ta strategiczna decyzja może również wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności Turpaz na tle innych globalnych graczy w branży.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...