Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety


Newsletter 25.03.2021

Europejski Zielony Ład dopiero się zaczynaKomentarz:
Agnieszka Skorupińska, Partner, Adwokat, Lider Praktyki Prawa Ochrony Środowiska, Kancelaria CMS

PIPC: Europejski Zielony Ład zmieni przemysł chemicznyPolska Izba Przemysłu Chemicznego szczegółowo analizuje konsekwencje, jakie dla branży przyniesie Europejski Zielony Ład.


REKLAMA


Dobre długookresowe perspektywy branży chemii samochodowejW okresie pandemii zwiększona troska o aspekty bezpieczeństwa i higieny nie zrekompensowały producentom kosmetyków oraz detergentów samochodowych negatywnych efektów generalnego spadku mobilności oraz zmniejszonej sprzedaży samochodów na całym świecie. W długim okresie sektor ten ma jednak szansę na stabilny rozwój, w miarę jak na ponowną ścieżkę wzrostu powracać będzie rynek samochodowy, a rosnącym na znaczeniu modelem użytkowania aut będzie car sharing. W Polsce charakteryzuje się on szczególnie dużym potencjałem z uwagi na obserwowany dynamiczny rozwój parku samochodowego przy jednoczesnym wzroście branży myjni samochodowych oraz dotychczasowym niskim nasyceniu rynku w segmencie odbiorców indywidualnych.

Sukces polskich firm na Półwyspie ApenińskimWłochy to absolutna czołówka produkcji, ale też i konsumpcji kosmetyków oraz chemii gospodarczej w Unii Europejskiej. Tamtejszy rynek, choć przez wiele lat pogrążony w stagnacji, a w obszarze kosmetyków dodatkowo silnie dotknięty przez pandemię koronawirusa, stwarza polskim eksporterom korzystne warunki dla ekspansji. Ci od lat konsekwentnie umacniają swoją pozycję wśród zewnętrznych dostawców na ten rynek, a – jak pokazują dane za ostatnie miesiące – kryzys COVID-19 rodzi ku temu dodatkowe okazje.

Eko trendy w branży opakowań kosmetycznych szansą na znaczną redukcję odpadówOpakowania w branży kosmetycznej odgrywają dość istotną rolę. Po pierwsze, izolują produkt od środowiska zewnętrznego, zapewniając tym samym ochronę mikrobiologiczną, jednocześnie przeciwdziałając utracie jakości produktu. Po drugie, służą jako narzędzie marketingowe, a po trzecie spełniają funkcję informacyjną, dzięki której producenci mają możliwość poinformowania konsumentów o składzie lub właściwościach produktów.

REKLAMA


CIECH wyprodukuje środki ochrony roślin na bazie innowacyjnej technologii BGTCIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, rozpoczął w swoim zakładzie w Nowej Sarzynie produkcję pierwszej partii nowego środka ochrony roślin, bazującego na innowacyjnej technologii BGT („Better Glyphosate Technology”). Pozwala ona na utrzymanie dotychczasowej skuteczności produktów na bazie glifosatu przy obniżeniu o połowę dawki substancji aktywnej na hektar, w porównaniu do istniejących standardów.

MOL rozpoczął produkcję biopaliw w rafinerii Danube na WęgrzechGrupa MOL rozpoczyna produkcję biopaliw w węgierskiej rafinerii Danube, w ramach zaktualizowanej strategii 2030+. Bio-surowce, takie jak oleje roślinne, zużyty olej do smażenia czy tłuszcze zwierzęce są przetwarzane razem ze składnikami kopalnymi w procesie produkcji bardziej zrównoważonych paliw.

Współpraca firm BASF, Schaumaplast i DHL w zakresie transportu szczepionek przeciwko COVID-19W miarę powiększania się asortymentu szczepionek przeciwko koronawirusowi pojawiają się nowe wymagania dotyczące ich dystrybucji. Różne szczepionki muszą być przechowywane i przewożone w różnej temperaturze, ale często w tej samej chłodni lub pojeździe. Obsługa tych skomplikowanych procesów to codzienność w czołowych firmach logistycznych. Muszą one jednak polegać na kompetencjach dostawców opakowań i surowców. Aby sprostać tym wymaganiom wspólne działania zainicjowały firmy BASF, Schaumaplast i DHL.

Archiwalne newslettery