Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Eko trendy w branży opakowań kosmetycznych szansą na znaczną redukcję odpadów

2021-03-25  / Autor: Anna Pawlak, Katarzyna Szpyrka, RBECO Sp. z o.o.

Opakowania w branży kosmetycznej odgrywają dość istotną rolę. Po pierwsze, izolują produkt od środowiska zewnętrznego, zapewniając tym samym ochronę mikrobiologiczną, jednocześnie przeciwdziałając utracie jakości produktu. Po drugie, służą jako narzędzie marketingowe, a po trzecie spełniają funkcję informacyjną, dzięki której producenci mają możliwość poinformowania konsumentów o składzie lub właściwościach produktów.

Biorąc pod uwagę opakowanie kosmetyku, to oprócz funkcji informacyjnej i ochronnej dodatkowo wymaga się, aby była spełniona funkcja sprzedażowa, magazynowa, środowiskowa oraz marketingowa. W raporcie przygotowanym przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” możemy przeczytać, że jednym z czynników nasilających katastrofę ekologiczną są właśnie generowane odpady, dlatego niezwykle istotne jest podjęcie działań mających na celu zamknięcie obiegu tworzyw sztucznych oraz zastąpienie ich przez ekologiczne alternatywy.

Cały czas rozwijający się trend życia eko w pierwszej kolejności objął zmianami branżę opakowań.

Ekologiczne opakowanie kremu – wsparcie eko idei, czy narzędzie decydujące o wyborach konsumentów?

Wraz z rozwojem wpływu ekologicznego stylu na poszczególne dziedziny życia również producenci wyrobów kosmetycznych zaczęli wprowadzać zmiany w swoich profilach działalności. Na pierwszy ogień poszły składy kosmetyków. Jednakże w pełni ekologiczny wizerunek firmy to nie tylko kosmetyk z naturalnym składem, ale także w ekologicznym opakowaniu. I tak właśnie zaczęła się opakowaniowa rewolucja w branży kosmetycznej. Tworzywowe na szklane, foliowe na papierowe. Zmiany w tym obszarze podyktowane były nie tylko rosnącą proekologiczną świadomością, ale również wydawanymi przez Unię Europejską rozporządzeniami.


opakowania kosmetycznekosmetykiprzemysł kosmetycznyodpadyeko trendy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy korzystasz ze wsparcia publicznego (dofinansowywanie projektów) w działalności biznesowej?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie