Newsletter 30.09.2021
Publiczna debata o tworzywach powinna bazować na faktach O polskim rynku tworzyw sztucznych rozmawiamy z Anną Kozerą-Szałkowską, dyrektor zarządzającą PlasticsEurope Polska.
GOZ przynosi wiele wyzwańKomentarz:
Prof. Joanna Kulczycka, prezes Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu
Chemia kluczem do transformacji klimatycznejKomentarz:
Tomasz Zieliński, prezes Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego
REKLAMA
Grupa Lotos rozpoczyna inwestycję w produkcję olejów smarowychInwestycja o wartości 1,4 mld zł, dzięki której rafineria w Gdańsku już w 2025 roku będzie produkować wysokiej jakości bazowe oleje smarowe, wchodzi w fazę realizacji. Lotos zawarł właśnie umowę na budowę Hydrokrakingowego Bloku Olejowego (HBO).
Grupa Plast – Box stawia na polipropylenowy termoformingStark Partner z Grupy Kapitałowej Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, rozpoczął proces odchodzenia od materiałów polistyrenowych na rzecz polipropylenowych w technologii termoformingu. Zakłada on modyfikację niektórych modeli produktowych oraz nowe inwestycje potrzebne do dostosowania do zmieniających się wymogów regulacyjnych, nakierowanych na zmniejszenie wpływu na środowisko.
REKLAMA
Integracja merXu z BaseLinkerem
MerXu - platforma sprzedaży B2B w branży przemysłowej
MerXu to międzynarodowa platforma internetowa dla przedsiębiorców sprzedających i kupujących w kategoriach przemysłowych takich jak: budownictwo, elektrotechnika, ogrzewanie i hydraulika, bhp, narzędzia, przemysł i budowa maszyn. Na merXu jest już ponad 2 miliony produktów oferowanych przed dostawców z Polski i innych krajów Unii Europejskiej.
Nowa integracja merXu z BaseLinkerem - systemem do integracji różnych platform e-commerce.
Od niedawna firmy mają możliwość szybkiego i prostego transferu swoich produktów z BaseLinkera do merXu.
Platforma dołączyła do oferty integracyjnej BaseLinkera, dzięki czemu znacząco zmniejszył się nakład czasu pracy przy wystawianiu nawet dziesiątek tysięcy ofert. Wystarczy kilka kliknięć!
Platforma daje szansę na skuteczny rozwój sprzedaży e-commerce na rynkach zagranicznych. Obecnie gromadzi kupujących i sprzedających z krajów Unii Europejskiej: Polski, Czech, Słowacji, Estonii, Litwy, Węgier, a już niebawem dołączą kolejne kraje: Niemcy Łotwa i Rumunia.
Cementownia Górażdże rozwija pilotażowy projekt wychwytywania dwutlenku węglaKoncern HeidelbergCement i powiązana z nim kapitałowo Grupa Górażdże wezmą udział w projekcie ACCSESS i pilotażowo wdrożą technologię wychwytywania, wykorzystania i składowania dwutlenku węgla (CCUS). Inicjatywa koordynowana jest przez norweską spółkę Sintef Energi AS. Instalacja wykorzystująca technikę wychwytywania CO2 z gazów spalinowych po procesie spalania powstanie na terenie cementowni Górażdże w Polsce. Inwestycja będzie pierwszym tego typu projektem realizowanym w kraju i ma stanowić istotny element wspierający strategię Grupy w kontekście redukcji śladu węglowego.
Orlen Południe już wkrótce stanie się nowoczesną biorafineriąW listopadzie tego roku ruszy produkcja ekologicznego glikolu propylenowego w największej w Europie instalacji tego typu, którą buduje spółka Orlen Południe. Jej zdolności wytwórcze wyniosą 30 tys. ton rocznie, co oznacza, że spółka pokryje aż w 75% krajowe zapotrzebowanie na ten produkt. Dodatkowo w ramach inwestycji jeszcze w tym roku zostanie oddany do użytku pierwszy w Polsce Hub wodorowy, oferujący wodór wysokiej czystości do zasilania ogniw paliwowych, o zdolności produkcyjnej ponad 350 ton czystego wodoru rocznie. Inwestycje na południu Polski wspierają realizację strategii ORLEN2030 w obszarze nisko- i zeroemisyjnej energetyki.
Grupa Azoty chce kierować wodór na potrzeby kolejnictwaGrupa Azoty, PKP Cargo i PESA rozpoczynają współpracę na rzecz wdrożenia technologii wodorowych w transporcie szynowym. Partnerzy chcą w ten sposób współpracować na rzecz rozwoju zeroemisyjnego szynowego transportu towarowego. Zamierzają wspólne realizować projekty badawczo-rozwojowe zmierzające do opracowania optymalnych sposobów wykorzystania wodoru do napędów pojazdów szynowych oraz metod transportu wodoru i tankowania pojazdów kolejowych.
REKLAMA
SZKOLENIE ONLINE: Wprowadzanie produktów kosmetycznych do obrotu – przewodnik przedsiębiorcy
Serdecznie zapraszamy na szkolenie Wprowadzanie produktów kosmetycznych do obrotu – przewodnik przedsiębiorcy na którym omówione zostaną najważniejsze zagadnienia przeznaczone dla każdego, kto zajmuje się wprowadzaniem do obrotu (w tym importem) oraz dystrybucją produktów kosmetycznych, a także kontrolowaniem zgodności z obowiązującą legislacją. Proces wprowadzania do obrotu produktu kosmetycznego obejmuje omawiane podczas szkolenia etapy m.in.
- weryfikację dokumentacji (jakich dokumentów wymagać od dostawców surowców),
- ocenę składu produktu pod kątem zgodności z obowiązującą legislacją,
- dobór badań w zależności od składu, specyfiki oraz rodzaju opakowania w którym produkt będzie udostępniany na rynku,
- sporządzenie Raportu Bezpieczeństwa Produktu Kosmetycznego (jakie informacje zawiera, jaką funkcję pełni, kto może go sporządzić, kto ma do niego wgląd, do czego jest potrzebny),
- oznakowanie produktu (obejmujące elementy obligatoryjne oraz dobrowolne),
- ocenę treści marketingowych,
- zgłoszenie kosmetyku na portalu CPNP.
Sprawdź kalendarz szkoleń>>>
Nanotechnologia: wciąż dużo do zrobieniaPolska wciąż nie jest jeszcze wystarczająco dobrze rozwiniętym rynkiem dla zastosowań nanotechnologicznych. Chociaż istnieją wystarczająco duże pokłady wiedzy naukowej w tym zakresie, to jednak silny przemysł w dalszym ciągu nie został zbudowany.
Wprowadzenie kosmetyku na rynek: jak to zrobić?Wprowadzenie kosmetyku na rynek związane jest z wieloma wymaganiami. Poniższy tekst odpowiada więc na pytanie, co warto wiedzieć na początku kosmetycznej drogi?