Newsletter 19.12.2024
OZE to trend globalnyKomentarz:
Tomasz Wiśniewski, Pracownia Finansowa
Jak rozruszać polski przemysł offshoreKomentarz:
Dominika Taranko, dyrektor zarządzająca Wind Industry Hub.
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego są w tokuKomentarz:
Konrad Robak, dyrektor zarządzający w TOMRA Collection Polska
REKLAMA
20 lat MAAG Polska20-lecie działalności świętuje firma MAAG Polska, duży przetwórca polichlorku winylu. Niemniej już teraz planuje rozwinięcie produkcji w oparciu o alternatywne względem PVC materiały.
Plastics Europe: odpady tworzyw sztucznych muszą być traktowane jako zasóbPlastics Europe wezwało negocjatorów porozumienia w sprawie zatrzymania zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi do kontynuowania ambitnej ścieżki.
Międzyrządowy Komitet Negocjacyjny w sprawie zanieczyszczeń tworzywami sztucznymiZakończyła się piąta sesja Międzyrządowego Komitetu Negocjacyjnego, mającego na celu opracowania międzynarodowego prawnie wiążącego instrumentu dotyczącego zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi, w tym środowiska morskiego (INC-5). Spotkanie odbyło się w Busan w Korei Południowej.
Grupa Azoty uruchomiła produkcję nowego nawozuGrupa Azoty rozszerza portfolio produktowe o granulowany nawóz azotowy pod nazwą eNpluS, z siarką i wapniem. Produkcja nowego nawozu odbywa się w Puławach i Kędzierzynie-Koźlu. Jest to kolejna nowość wprowadzona do oferty firmy na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Wcześniej w portfolio pojawiły się nawozy megAN (saletrzano-amonowy o dużej granuli) i RSM OPTIMA (roztwór saletrzano-mocznikowy o unikalnym, jasnoniebieskim kolorze ułatwiającym identyfikację pochodzenia produktu).
REKLAMA
SZKOLENIE ONLINE: Przesyłki z bateriami litowymi - warsztaty z przygotowania do transportu drogowego, morskiego i lotniczego
Zapraszamy do udziału w szkoleniu Przesyłki z bateriami litowymi - warsztaty z przygotowania do transportu drogowego, morskiego i lotniczego W dobie intensywnego rozwoju technologicznego oraz powszechnego zastosowania urządzeń zasilanych bateriami litowymi, właściwe przygotowanie tych przesyłek do transportu staje się kluczowym elementem bezpieczeństwa i zgodności z obowiązującymi przepisami.
Szkolenie jest skierowane do:
- Przedsiębiorców zajmujących się przygotowaniem przesyłek z bateriami litowymi lub urządzeniami zawierającymi takie baterie do transportu drogowego, morskiego lub lotniczego.
- Osób odpowiedzialnych za logistykę i transport materiałów niebezpiecznych w firmach.
- Specjalistów ds. bezpieczeństwa i zgodności transportu.
- Każdego, kto jest zainteresowany tematyką bezpiecznego transportu materiałów niebezpiecznych.
Celem naszego szkolenia Przesyłki z bateriami litowymi - warsztaty z przygotowania do transportu drogowego jest przekazanie Państwu niezbędnej wiedzy oraz umiejętności, które pozwolą na bezpieczne i zgodne z przepisami przygotowanie przesyłek z bateriami litowymi do transportu. Omówimy także zasady pakowania urządzeń zawierających takie baterie, jak laptopy, hulajnogi elektryczne czy elektronarzędzia.
Kalendarz szkoleń>>>
ECHA alarmuje: karty charakterystyki nie są tak dokładne, jak być powinnyBadanie Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA) wykazało, że 35% sprawdzonych kart charakterystyki jest niezgodnych z przepisami. Wprawdzie zgodność poprawiła się w porównaniu z wcześniejszymi badaniami egzekwowania prawa, ale konieczne są dalsze wysiłki w celu poprawy jakości informacji, aby lepiej chronić pracowników, użytkowników profesjonalnych i środowisko przed ryzykiem stwarzanym przez niebezpieczne substancje chemiczne.
Nowe peptydy spowalniające starzenieDział Personal Care firmy BASF rozszerza swoje portfolio peptydów o nowy peptyd spowalniający starzenie. Produkt o nazwie handlowej Pepsensyal™ odpowiada na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na powolne i zdrowe starzenie. Klinicznie udowodniono, że przywraca gęstość i powierzchnię skóry oraz wygładza kurze łapki. Jednocześnie jest to składnik oparty na naturalnie występującym ludzkim biopeptydzie.
Transport kosmetyków: z dróg na toryFirma transportowa Girteka opowiada o przypadku swego klienta: firmy kosmetycznej, która przeniosła transport swoich towarów z dróg na tory.
Polska branża budowlana potrzebuje międzynarodowej promocjiW ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej.