Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Polska branża budowlana potrzebuje międzynarodowej promocji

2024-12-09

W ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej.

- Dane Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wskazują, że polskie zagraniczne inwestycje bezpośrednie osiągnęły w 2023 roku rekordowy poziom 10,4 mld dol., a skumulowany kapitał zainwestowany przez rodzime firmy poza Polską wzrósł do ponad 38 mld dol., czyli o 29%. Co więcej, firmy, które już podjęły wysiłek wyjścia ze swoją ofertą do innych krajów, nie zamierzają zwalniać tempa. Jasno sugerują to wyniki badania EY „Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej”, zgodnie z którymi 86% polskich przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych planuje dalszą ekspansję, z czego 47% na nowych rynkach, a 43% na tych gdzie są już obecne. Dlatego w obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarczej w kraju, którą niezmiennie determinuje wysoka inflacja, wciąż wysokie stopy procentowe i niemalejące koszty kredytów, jednym z kluczowych ruchów strategicznych polskich przedsiębiorstw powinna być ekspansja międzynarodowa i dywersyfikacja oferowanych przez nie jakościowych produktów, zdolnych do konkurowania w skali światowej i poszerzania rynków zbytu. Realizacja ambitnych planów, które potwierdzają przedstawione wyżej statystyki, w przypadku wielu polskich przedsiębiorstw będzie w dużej mierze zależała od doskonalenia ich kompetencji biznesowych, takich jak umiejętność zarządzania międzykulturowego, dokonywania fuzji i przejęć poza granicami Polski, czy planowania strategii rozwoju, w tym marketingowej. Jej nadrzędnym celem powinna być promocja polskiej jakości oferowanych produktów, których renoma w skali światowej, może istotnie przyczynić się do zwiększenia udziału polskich produktów na wielu rynkach. Aspekt ten ma szczególne znaczenie w przypadku branży chemii budowlanej. Polska jakość produktów z tego sektora jest coraz częściej doceniana przez zagranicznych klientów, jednak branża wciąż powinna walczyć o uwagę na mocno konkurencyjnym rynku - komentuje Sławomir Majchrowski, prezes Seleny.

Jak dodaje, dla branży budowlanej nadal dobrym narzędziem budowania świadomości wysokiej jakości produktów, pozostają targi o skali międzynarodowej. Do takich zaliczają się z pewnością Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium – prestiżowe wydarzenie, podczas którego liderzy innowacji i profesjonaliści spotykają się, aby prezentować najnowsze rozwiązania w budownictwie.

- Wśród wystawców kolejnej edycji monachijskich targów, zaplanowanych w dniach 13 - 17 stycznia 2025 r., nie zabraknie też Grupy Selena. Na swoim stoisku zaprezentujemy innowacyjne produkty dwóch flagowych marek Tytan Professional® i Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa w ponad 100 krajach na całym świecie - przekonuje prezes Seleny.


GrupaSelenabudownictwo

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie