2024-12-09
W ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej.
- Dane Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wskazują, że polskie zagraniczne inwestycje bezpośrednie osiągnęły w 2023 roku rekordowy poziom 10,4 mld dol., a skumulowany kapitał zainwestowany przez rodzime firmy poza Polską wzrósł do ponad 38 mld dol., czyli o 29%. Co więcej, firmy, które już podjęły wysiłek wyjścia ze swoją ofertą do innych krajów, nie zamierzają zwalniać tempa. Jasno sugerują to wyniki badania EY „Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej”, zgodnie z którymi 86% polskich przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych planuje dalszą ekspansję, z czego 47% na nowych rynkach, a 43% na tych gdzie są już obecne. Dlatego w obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarczej w kraju, którą niezmiennie determinuje wysoka inflacja, wciąż wysokie stopy procentowe i niemalejące koszty kredytów, jednym z kluczowych ruchów strategicznych polskich przedsiębiorstw powinna być ekspansja międzynarodowa i dywersyfikacja oferowanych przez nie jakościowych produktów, zdolnych do konkurowania w skali światowej i poszerzania rynków zbytu. Realizacja ambitnych planów, które potwierdzają przedstawione wyżej statystyki, w przypadku wielu polskich przedsiębiorstw będzie w dużej mierze zależała od doskonalenia ich kompetencji biznesowych, takich jak umiejętność zarządzania międzykulturowego, dokonywania fuzji i przejęć poza granicami Polski, czy planowania strategii rozwoju, w tym marketingowej. Jej nadrzędnym celem powinna być promocja polskiej jakości oferowanych produktów, których renoma w skali światowej, może istotnie przyczynić się do zwiększenia udziału polskich produktów na wielu rynkach. Aspekt ten ma szczególne znaczenie w przypadku branży chemii budowlanej. Polska jakość produktów z tego sektora jest coraz częściej doceniana przez zagranicznych klientów, jednak branża wciąż powinna walczyć o uwagę na mocno konkurencyjnym rynku - komentuje Sławomir Majchrowski, prezes Seleny.
Jak dodaje, dla branży budowlanej nadal dobrym narzędziem budowania świadomości wysokiej jakości produktów, pozostają targi o skali międzynarodowej. Do takich zaliczają się z pewnością Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium – prestiżowe wydarzenie, podczas którego liderzy innowacji i profesjonaliści spotykają się, aby prezentować najnowsze rozwiązania w budownictwie.
- Wśród wystawców kolejnej edycji monachijskich targów, zaplanowanych w dniach 13 - 17 stycznia 2025 r., nie zabraknie też Grupy Selena. Na swoim stoisku zaprezentujemy innowacyjne produkty dwóch flagowych marek Tytan Professional® i Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa w ponad 100 krajach na całym świecie - przekonuje prezes Seleny.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...