Newsletter 07.01.2021
ZMIANY, ZMIANY...
Szanowni Państwo, nowy rok przynosi w EPS Media/Chemia i Biznes wiele zmian.
Przede wszystkim, wystartowaliśmy z zupełnie nową odsłoną www.chemiaibiznes.com.pl. Pojawiły się nowe miejsca banerowe, opcja mailingu, e-sklep i wiele innych udoskonaleń. Tak, jak wcześniej funkcjonuje nasz newsletter, którego odświeżoną wersję macie Państwo przed sobą.
Co jeszcze? Zmianie uległa cena elektronicznej prenumeraty "Chemia i Biznes". Nowa cena to tylko 120 zł/rok/6 numerów. Zachęcamy do prenumeraty: LINK
Dostęp do prenumeraty i naszych czasopism: "Chemia i Biznes", "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" będzie od tego roku możliwy poprzez czytnik dostępny na www. Zachęcamy do założenia bezpłatnego konta, dzięki któremu dostęp do zakupionych numerów (jak też wiele innych możliwości) będzie możliwy w każdym momencie: LINK
Działamy. I życzymy dobrego roku.
Jaki był 2020 r. w przemyśle chemicznym?Rok 2020 był trudny nie tylko dla przemysłu, pandemia COVID-19 wpłynęła na praktycznie każdy obszar życia. Jednak ostatnie 12 miesięcy, to nie tylko koronawirus, poza epidemią w sektorze chemicznym wiele się działo – warto chociażby wymienić zielone ambicje UE i coraz powszechniejsze zastosowanie technologii 4.0 w przemyśle.
Tomasz Zieliński, prezes PIPC: prognozy na 2021 r.O tym, co czeka polski przemysł chemiczny w 2021 r. mówi Tomasz Zieliński, prezes Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
REKLAMA
Mamy ambitny plan inwestycyjny w obszarze biopaliwKomentarz:
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen
Europejska Strategia Chemiczna powinna być lepszaKomentarz:
Mario Mensink, dyrektor generalny Cefic
REKLAMA
Azja wciąż pozostaje liderem rynku produktów do mycia naczyńŚwiatowy rynek detergentów do mycia naczyń kształtował się w 2019 r. na poziomie 18,85 mld euro (dane Statista). Według szacunków, w 2020 r. zapotrzebowanie na środki do zmywania spadnie o 2,8% w porównaniu do roku wcześniejszego.
Zrównoważony rozwój a konsumentProdukcja i sprzedaż kosmetyków już dawno przestały opierać się na połączeniu dobrej jakości, ciekawego konceptu marketingowego, skuteczności działania, przyciągającego wzrok opakowania, odpowiedniej strategii cenowej i szerokiej dystrybucji. Od dobrych kilku lat branża kosmetyczna wychodzi poza pielęgnację skóry, a wchodzi w zakres pielęgnacji środowiska naturalnego, gospodarki, lokalnych społeczności.
BASF Polska chce być liderem w temacie przeciwdziałania zmianom klimatuFirma BASF Polska dołączyła do drugiej edycji programu „Climate Leadership powered by UN Environment”, aby pracować na rzecz neutralności klimatycznej w głównym nurcie swojej działalności. Współpracując z ekspertami Programu, firma wypracuje taki plan zmian, który w udokumentowany sposób będzie zgodny z założeniami programu – wdrożenia rzeczywistych zmian ukierunkowanych na przeciwdziałanie pogłębiającemu się kryzysowi klimatycznemu.
Grupa Lotos robi krok w stronę bycia zieloną rafineriąGrupa Lotos wyprodukowała po raz pierwszy w swojej historii biokomponenty: biopropan, czyli biokomponent LPG oraz biowęglowodory ciekłe, czyli biokomponenty oleju napędowego. To pierwszy krok w stronę ekologicznej rafinerii produkującej paliwa z produktów pochodzenia roślinnego.