2021-01-06 / Autor: Aneta Kołaczek, technolog, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o.
Produkcja i sprzedaż kosmetyków już dawno przestały opierać się na połączeniu dobrej jakości, ciekawego konceptu marketingowego, skuteczności działania, przyciągającego wzrok opakowania, odpowiedniej strategii cenowej i szerokiej dystrybucji. Od dobrych kilku lat branża kosmetyczna wychodzi poza pielęgnację skóry, a wchodzi w zakres pielęgnacji środowiska naturalnego, gospodarki, lokalnych społeczności.
Kosmetyki i stojące za nimi marki nie tylko pomagają skórze prawidłowo pełnić jej funkcje w organizmie, ale też wspomagają społeczeństwo wszędzie tam, gdzie pomoc jest potrzebna: w szkołach, placówkach ochrony zdrowia, rezerwatach przyrody. Wszystko to pod hasłem zrównoważonego rozwoju.
Od definicji do realizacji
Definicja zrównoważonego rozwoju została przyjęta w 1987 r. przez Komisję Brundtland: „rozwój zrównoważony to taki, który zaspokaja obecne potrzeby bez uszczerbku dla zdolności przyszłych pokoleń do zaspokajania ich własnych potrzeb”. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zakłada jednoczesne współdziałanie w trzech obszarach:
Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju były przedmiotem dyskusji podejmowanych w trakcie szczytu w Rio de Janeiro w 1992 r. oraz Konferencji Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Johannesburgu w 2002 r. Ustalone założenia zostały spisane m.in. w Zielonej Księdze, Komunikacie nt. Planu Działania na rzecz Zrównoważonej Konsumpcji i Produkcji, czy Komunikacie Zintegrowanej Polityki Produktowej. Uwzględnienie przez przedsiębiorstwa idei zrównoważonego rozwoju we własnych planach rozwoju biznesu podkreśla fakt ich odpowiedzialności społecznej i zaangażowania w dobrobyt lokalnej społeczności. W post-covidowej rzeczywistości zrównoważony rozwój wydaje się przejść z dobrowolnego elementu PR czy Korporacyjnej Odpowiedzialności Biznesu do zakresu obowiązków, wymaganych przez świadomych konsumentów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...