Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zrównoważony rozwój a konsument

Data publikacji: 2021-01-06 / Autor: Aneta Kołaczek, technolog, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o.

Produkcja i sprzedaż kosmetyków już dawno przestały opierać się na połączeniu dobrej jakości, ciekawego konceptu marketingowego, skuteczności działania, przyciągającego wzrok opakowania, odpowiedniej strategii cenowej i szerokiej dystrybucji. Od dobrych kilku lat branża kosmetyczna wychodzi poza pielęgnację skóry, a wchodzi w zakres pielęgnacji środowiska naturalnego, gospodarki, lokalnych społeczności.

Kosmetyki i stojące za nimi marki nie tylko pomagają skórze prawidłowo pełnić jej funkcje w organizmie, ale też wspomagają społeczeństwo wszędzie tam, gdzie pomoc jest potrzebna: w szkołach, placówkach ochrony zdrowia, rezerwatach przyrody. Wszystko to pod hasłem zrównoważonego rozwoju.

Od definicji do realizacji

Definicja zrównoważonego rozwoju została przyjęta w 1987 r. przez Komisję Brundtland: „rozwój zrównoważony to taki, który zaspokaja obecne potrzeby bez uszczerbku dla zdolności przyszłych pokoleń do zaspokajania ich własnych potrzeb”. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zakłada jednoczesne współdziałanie w trzech obszarach:

  • rozwój gospodarczy,
  • odpowiedzialność społeczna,
  • ochrona środowiska.

Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju były przedmiotem dyskusji podejmowanych w trakcie szczytu w Rio de Janeiro w 1992 r. oraz Konferencji Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Johannesburgu w 2002 r. Ustalone założenia zostały spisane m.in. w Zielonej Księdze, Komunikacie nt. Planu Działania na rzecz Zrównoważonej Konsumpcji i Produkcji, czy Komunikacie Zintegrowanej Polityki Produktowej. Uwzględnienie przez przedsiębiorstwa idei zrównoważonego rozwoju we własnych planach rozwoju biznesu podkreśla fakt ich odpowiedzialności społecznej i zaangażowania w dobrobyt lokalnej społeczności. W post-covidowej rzeczywistości zrównoważony rozwój wydaje się przejść z dobrowolnego elementu PR czy Korporacyjnej Odpowiedzialności Biznesu do zakresu obowiązków, wymaganych przez świadomych konsumentów.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy posiadasz akcję polskich spółek giełdowych z przemysłu chemicznego?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie