2021-01-06 / Autor: Aneta Kołaczek, technolog, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o.
Produkcja i sprzedaż kosmetyków już dawno przestały opierać się na połączeniu dobrej jakości, ciekawego konceptu marketingowego, skuteczności działania, przyciągającego wzrok opakowania, odpowiedniej strategii cenowej i szerokiej dystrybucji. Od dobrych kilku lat branża kosmetyczna wychodzi poza pielęgnację skóry, a wchodzi w zakres pielęgnacji środowiska naturalnego, gospodarki, lokalnych społeczności.
Kosmetyki i stojące za nimi marki nie tylko pomagają skórze prawidłowo pełnić jej funkcje w organizmie, ale też wspomagają społeczeństwo wszędzie tam, gdzie pomoc jest potrzebna: w szkołach, placówkach ochrony zdrowia, rezerwatach przyrody. Wszystko to pod hasłem zrównoważonego rozwoju.
Od definicji do realizacji
Definicja zrównoważonego rozwoju została przyjęta w 1987 r. przez Komisję Brundtland: „rozwój zrównoważony to taki, który zaspokaja obecne potrzeby bez uszczerbku dla zdolności przyszłych pokoleń do zaspokajania ich własnych potrzeb”. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zakłada jednoczesne współdziałanie w trzech obszarach:
Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju były przedmiotem dyskusji podejmowanych w trakcie szczytu w Rio de Janeiro w 1992 r. oraz Konferencji Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Johannesburgu w 2002 r. Ustalone założenia zostały spisane m.in. w Zielonej Księdze, Komunikacie nt. Planu Działania na rzecz Zrównoważonej Konsumpcji i Produkcji, czy Komunikacie Zintegrowanej Polityki Produktowej. Uwzględnienie przez przedsiębiorstwa idei zrównoważonego rozwoju we własnych planach rozwoju biznesu podkreśla fakt ich odpowiedzialności społecznej i zaangażowania w dobrobyt lokalnej społeczności. W post-covidowej rzeczywistości zrównoważony rozwój wydaje się przejść z dobrowolnego elementu PR czy Korporacyjnej Odpowiedzialności Biznesu do zakresu obowiązków, wymaganych przez świadomych konsumentów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...