Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

AkzoNobel nie przejmie firmy Tikkurila

2021-02-12

AkzoNobel wycofał się ze strategicznego przejęcia firmy Tikkurila. W styczniu tego roku przedstawił wiążącą propozycję nabycia akcji Tikkurili za 31,25 euro/akcja, która była efektem przeprowadzonego zwyczajowo audytu w celu potwierdzenia potencjalnych synergii. Teraz poinformował, że nie będzie kontynuować tego przejęcia po konkurencyjnej, wyższej ofercie. AkzoNobel uznał, że planowana transakcja nie spełnia już kryteriów dotyczących tworzenia najwyższej wartości.

- Mamy wyraźnie określone priorytety i kryteria alokacji kapitału, w tym inwestycje na rzecz wzrostu, wypłatę dywidend, przeprowadzanie akwizycji i skup akcji własnych. Planowane przejęcie Tikkurili nie może już konkurować z bardziej atrakcyjnymi możliwościami tworzenia najwyższej wartości dla naszych akcjonariuszy i innych interesariuszy. Realizacja akwizycji na określonych warunkach jest kluczem do przekształcenia AkzoNobel w firmę o wyższej rentowności i silnych przepływach wolnych środków pieniężnych – stwierdził Thierry Vanlancker, prezes AkzoNobel.

AkzoNobel będzie nadal realizować swoje priorytety w zakresie alokacji kapitału, w tym zdyscyplinowane podejście do strategicznie dopasowanych, tworzących wartość, przejęć. Firma kontynuuje obecnie program skupu akcji własnych w wysokości 300 mln euro i utrzymuje docelowy wskaźnik na poziomie 1-2x dług netto / EBITDA.

Tikkurila to fiński producent farb.

O sprawie pisaliśmy tutaj


AkzoNobelTikkurilafuzje i przejęciachemia budowlana

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie