Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa era opakowań

  • Termin5 września 2019
  • MiejsceWarszawa

W 2018 roku Komisja Europejska opublikowała tzw. „Strategię Plastikową” – Europejską strategię na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym. Zakłada ona odpowiedzialne zarządzanie plastikiem, zwiększenie stopnia recyclingu, szukanie innych, niż plastikowe rozwiązań w opakowaniach w całej Europie.

Mimo wyborów i ostatnich zmian personalnych, kwestie te będą nadal wysoko na agendzie polityków europejskich. Zapowiedziała to nowa przewodnicząca Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen w wytycznych politycznych na lata 2019-2024. "Chcę otworzyć nowy front w naszej walce z odpadami z tworzyw sztucznych. (…) Emisja dwutlenku węgla musi mieć swoją cenę. Każda osoba i każdy sektor będzie musiał wnieść swój wkład. (…)  Zaproponuję Nowy Plan działania w zakresie Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, skupiający się na zrównoważonym korzystaniu z zasobów (…)" – to tylko niektóre z deklaracji nowej Prezydent Unii Europejskiej.

Realizacja ambitnych celów dla Europy ma zakończyć się w 2030 roku, dlatego już dziś we wszystkich krajach członkowskich trwają debaty i narady, jak najszybciej i najskuteczniej wdrożyć w życie zalecenia Komisji.

Będzie to okres rewolucyjnych zmian dla wszystkich przedsiębiorców, także dla tych z sektora kosmetycznego. Proces ten jest niezbędny i wymaga zaangażowania wszystkich stron, na każdym etapie życia plastiku w środowisku. Tylko wspólnym wysiłkiem administracji rządowej, samorządów, projektantów i producentów opakowań, przedsiębiorców i firm, recyklerów, a na końcu także konsumentów, można osiągnąć sukces.

Dziś w Polsce jesteśmy jednak w momencie, w którym możemy jedynie zgadywać, czy najpierw przyjdą twarde regulacje, czy zmiany wymusi na nas coraz bardziej świadomy konsument. Rozmowy o tym będą prowadzone 5 września 2019 w Hotelu Sound Garden w Warszawie. Odbędzie się tam pierwsza konferencja poświęcona wykorzystaniu plastiku w sektorze kosmetycznym. Dyskusje będą dotyczyć możliwości recyklingu opakowań po produktach kosmetycznych; biotworzyw jako alternatywy dla sektora kosmetycznego; projektowania ekologicznych opakowań.

Najważniejszym punktem konferencji będzie premiera Raportu – „Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa era opakowań” – który Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przygotował wraz z Deloitte Polska. Raport pokazuje sytuację polskiego sektora na dziś, identyfikuje główne problemy oraz zawiera rekomendacje dla polskiego Rządu co do kierunku projektowania przyszłych rozwiązań legislacyjnych czy edukacyjnych w obszarze szeroko pojętej Strategii Plastikowej.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki