Kierownik Laboratorium XXI wieku w roli lidera
10-13 października 2023 r. w Gdyni odbędzie się IX edycja konferencji „Kierownik Laboratorium XXI wieku w roli lidera”.
Konferencję organizujemy z myślą o kierownikach laboratoriów, ponieważ pragniemy wesprzeć ich w codziennej pracy. Rozumiemy, że funkcja, którą pełnią wymaga znajomości wielu zagadnień. Oczywiście najważniejsze są obszary techniczno-systemowe, jednakże oprócz nich nie mniej ważne są także inne tematy, które zapewniają laboratorium szeroko pojęte bezpieczeństwo zarówno biznesowe, jak i prawne. Zaprosiliśmy znakomitych ekspertów, którzy są pasjonatami swojej pracy i za to są cenieni. Podczas konferencji omówimy zadania, kompetencje i odpowiedzialności kierownika wynikające z roli lidera – przekonuje Sylwia Kubit z CE2 Centrum Edukacji, które organizuje konferencję.
Jakie są podstawowe cechy i zadania kierownika laboratorium?
- Zna i rozumie normę PN-EN 17025. Dba o to, aby zespół z przekonaniem wdrożył i stosował zapisy systemowe i techniczne w laboratorium,
- jest odpowiedzialny za utrzymywanie integralności systemu zarządzania podczas planowania i wdrażania zmian,
- widzi ryzyka, ocenia je i potrafi podejmować decyzje zapobiegające negatywnym efektom dla laboratorium,
- dostrzega szanse i wykorzystuje je do rozwoju laboratorium,
- dba o dobrą komunikację w zespole, szczególnie w zakresie skuteczności systemu zarządzania oraz spełniania wymagań klienta,
- zna zakres obowiązków, upoważnienia i uprawnienia swojego zespołu oraz monitoruje kompetencje każdego z pracowników zespołu, dba o ich rozwój zawodowy,
- tworzy płaszczyzny wymiany informacji i doświadczeń w zespole na temat funkcjonującego systemu zarządzania, przetwarzania tych informacji w celu jego doskonalenia,
- monitoruje wyniki pomiarów i ich interpretację oraz weryfikację ich wiarygodności,
- doskonali procesy, inicjuje nowe rozwiązania, rozszerza zakresy i oferty badań,
- zna prawo pracy, aby móc lepiej zarządzać czasem pracy zespołu i podejmować decyzje związane z pracownikami,
- dba o właściwe zabezpieczenia dokumentacji zgodne z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa informacji systemowej i danych klienta, zgodnie z punktem 7.11.2-4 Normy.
- angażuje się we wdrażanie nowych projektów, dba o rozwój i innowacyjność.
Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!
Oddaj swój głos
Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.