EMBALLAGE 2012
40 edycja Międzynarodowych Targów Opakowań odbędzie się w dniach od 19 do 22 listopada 2012 w Centrum Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte pod Paryżem. Organizatorzy spodziewają się 89 000 gości oraz 1 300 wystawców (w tym 48% z zagranicy), którzy zaprezentują kompleksową ofertę maszyn pakujących, urządzeń do znakowania i nanoszenia kodów, urządzeń drukujących, a także produktów końcowych.
Podczas czterech dni targowych przedstawiciele przemysłu opakowań prezentować będą innowacyjne rozwiązania oraz szerokie spektrum osiągnięć i know-how w zakresie surowców, maszyn pakujących oraz usług towarzyszących takich jak znakowanie, kodowanie, etykietowanie czy systemy drukujące.
PACK INNOVATION – ekspozycja poświęcona innowacjom
Według Véronique Sestrières, dyrektora targów EMBALLAGE 2012 odbywających się pod hasłem « PACK SMART- Innovations & solutions : Everything you need to know ! », impreza ta będzie przede wszystkim « wspaniałym miejscem do zademonstrowania całej pomysłowości tej branży ».
Innowacyjność, bardziej niż kiedykolwiek, stała się strategicznym warunkiem postępu ekonomicznego wszystkich przedsiębiorstw wykorzystujących opakowania. W związku z tym, 40 edycja targów staje się platformą handlową, będącą źródłem rozwiązań i wyjątkowych inspiracji dla każdej dziedziny przemysłu.
Wzrost stymulowany przez rynki wschodzące
Według najnowszego badania rynkowego firmy Pira International1, światowa produkcja opakowań, której wartość w 2010 roku szacowano na 670 miliardów $, osiągnie w roku 2016 poziom 820 miliardów $. Ten wzrost wydaje się być przede wszystkim efektem urbanizacji, inwestycji w budownictwo, rozwoju branży ochrony zdrowia, rozwoju gospodarczego w krajach gospodarek wschodzących oraz gospodarek okresu przejściowego takich jak Chiny, Indie, Brazylia i niektórych krajów Europy Wschodniej. Wzrost siły nabywczej w tych krajach powinien prowadzić do zwiększonego popytu na wyposażenie gospodarstw domowych, któremu towarzyszyć będzie popyt na materiały eksploatacyjne i opakowania. We Francji w 2010 roku przemysł opakowań odnotował blisko 10-procentowy wzrost obrotów.
Dla Europejczyków opakowanie może być dziś synonimem « wszystkiego w jednym »
Organizator targów EMBALLAGE 2012 (Comexposium) przeprowadził w maju 2012 r. za pośrednictwem OpinionWay2 ankietę wśród konsumentów europejskich (francuskich, hiszpańskich, włoskich i niemieckich). Wynika z niej, że współczesne opakowanie wydaje się godzić wszelkie sprzeczności. Może być jednocześnie « pociągające i skromne » dla 65% Europejczyków, « ekonomiczne i ekologiczne » dla 92% z nich oraz « piękne i użyteczne » dla 65% badanych.
40 edycja targów – najbardziej rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie opakowań wyeksponowane w centrum Hali nr 6
« I love Pack, since 1947 » to zupełnie nowa ekspozycja, której koordynatorem jest Francuski Instytut Designu. Zaprezentuje ona opakowania będące symbolami, które wywarły szczególny wpływ na konsumpcję, tworząc nowe wartości użytkowe.
W części poświęconej « PACK INNOVATION » wystawcy zaprezentują innowacyjne produkty wybrane przez specjalnie w tym celu utworzony komitet. Zostaną one zaprezentowane przed prasą międzynarodową, a Komitet Pack Experts przyzna laureatom konkursu nagrody « Pack Experts’ Innovation Awards ».
W godzinach od 10.00 do 18.00 unikalna platforma telewizyjna EMBALLAGE TV będzie nadawać na żywo program poświęcony aktualnościom z branży.
Podczas « PACK VISION » po raz kolejny zorganizowany zostanie cykl konferencji na temat przyszłości branży opakowań. Ekspozycja « Packagings & Alternatives Remarquables » zaoferuje zwiedzającym przegląd najbardziej oryginalnych opakowań z całego świata, wykonanych według 6 różnych nurtów designu i kultur.
Podczas Forum SYMOP odbędą się konferencje poświęcone technicznym aspektom opakowań (automatyzacja, robotyzacja, kompletne linie, ekoprojektowanie, wizja).
Przedstawiciel targów w Polsce:
Promosalons Polska tel. 22 815 64 55, e-mail: promopol@it.pl
Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.