Celem umocnienie pozycji na wszystkich rynkach UE - Tadeusz Nowicki
2012-10-29
O rozwoju firmy i jej najnowszych inwestycjach rozmawiamy z Tadeuszem Nowickim, prezesem Ergis-Eurofilms SA.
Fabryka... kapeluszy zapoczątkowała 90-letnią historię firmy. Które z etapów rozwoju w historii były najbardziej znaczące dla jej obecnej pozycji na rynku?
Na pewno jednym z tych momentów, które wpłynęły na obecny kształt i pozycję Grupy Ergis był rok 1999 i dokonane wtedy przejęcia spółek, o portofolio produktów komplementarnych do oferty Ergisu. Z lokalnego producenta specjalizującego się w produkcji miękkich folii z PCW i tapet staliśmy się grupą przemysłową wyspecjalizowaną w produkcji folii stretch PE, folii miękkich dla budownictwa oraz miękkich i twardych opakowań do żywności i leków.
Mamy trzy fabryki w Polsce, dwie w Niemczech i w każdej z dziedzin naszej aktywności jesteśmy ekspertami.
Ergis-Eurofilms jest obecnie największym na krajowym rynku producentem wyrobów z PCW, m.in. folii izolacyjnych, farmaceutycznych, biurowych, opakowaniowych czy technicznych. W których jeszcze segmentach grupa będzie szczególnie inwestować, mając nadzieję na osiągnięcie pozycji lidera w Polsce?
Od wielu lat konsekwentnie rozwijamy sektor opakowaniowy - są to nie tylko, wspomniane przez Panią, folie z PCW, ale przede wszystkim nie mniej istotne z naszej perspektywy polietylenowe folie stretch, w produkcji i sprzedaży których jesteśmy zdecydowanym liderem w Europie Środkowo - Wschodniej oraz elastyczne i twarde laminaty do żywności na bazie folii PCW i PET.
Czy dobra pozycja w Polsce jest bodźcem do rozwoju i inwestowania na zagranicznych rynkach, szczególnie europejskim? Które z kierunków ekspansji są obecnie priorytetowymi?
Grupa Ergis jest na rynkach zachodnioeuropejskich obecna od bardzo wielu lat, nie tylko dlatego, że mamy dwa zakłady produkcyjne w Niemczech, ale przede wszystkim dlatego, że ponad 50% naszej sprzedaży realizujemy na rynkach poza Polską, a 95% tej sprzedaży to rynki Unii Europejskiej. Kiedy powstawała Grupa Ergis mieliśmy ambicję osiągnięcia pozycji środkowoeuropejskiego lidera w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Tę pozycję zbudowaliśmy. Celem jest umocnienie naszej pozycji na wszystkich rynkach Unii Europejskiej.
Jako najbardziej perspektywiczny region dla światowego rynku polichlorku winylu na przestrzeni kilku kolejnych lat jest postrzegana Azja. Czy plany firmy obejmują również rozwój w tym kierunku?
Bacznie obserwujemy to, co dzieje się na rynkach azjatyckich, ale nie są one dla nas priorytetowe. Dla sprzedaży naszych produktów są zbyt odległe, nie jesteśmy też gotowi rozpocząć tam produkcję na większą skalę.
CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 6/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.
tworzywa sztucznefolieErgis-Eurofilmspolichlorek winylu
Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!
Oddaj swój głos
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.