Grudzień 2024
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|
2 | 3Konferencja Przemysł Chemiczny 2024X Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Z kraju
2021-09-06
O rynku chemii budowlanej rozmawiamy z Bogusławem Nowosielskim, prezesem zarządu i dyrektorem zarządzającym w firmie Bostik.
Jaka jest pozycja firmy Bostik na polskim rynku? W których segmentach rynku jesteście Państwo najmocniejsi?
Bostik jest wiodącym na świecie producentem klejów, uszczelniaczy i innych materiałów budowlanych. Podobnie jest w przypadku Polski. Choć posiadamy ugruntowaną pozycję we wszystkich kanałach dystrybucji, największą sprzedaż odnotowujemy na rynku tradycyjnym.
Z jakich osiągnięć w Polsce możecie być Państwo najbardziej dumni?
Jesteśmy szczególnie dumni z naszej silnej pozycji w asortymencie klejów, jak również uszczelniaczy akrylowych. Jednak oprócz tego możemy pochwalić się stabilną pozycją i dobrą reputacją w przypadku pozostałych gałęzi naszego asortymentu. Jako firma Bostik stawiamy na jakość i wysokiej klasy obsługę przed- oraz posprzedażową, w myśl zasady, że nasz zespół jest otwarty na potrzeby naszych klientów.
W jakim kierunku idą dzisiaj działania w zakresie innowacyjności odnoszącej się do klejów?
Nasze działania w zakresie innowacyjności klejów ukierunkowane są w stronę zwiększenia ich szybkości działania i trwałości. Najważniejsze dla nas jest, aby prace remontowo-naprawcze wykonywane przy pomocy rozwiązań Bostik były jeszcze bardziej sprawne, a ich efekt – mocniejszy oraz solidniejszy. Oczywiście są to elementy, które stanowią główny punkt rywalizacji z naszą konkurencją, dlatego nieustannie pracujemy nad tym, aby udoskonalać oferowany przez nas asortyment.
Skoro mowa o konkurencji, to jak jest ona duża na polskim rynku klejów?
Konkurencja na rynku jest spora, aczkolwiek liczących się graczy jest stosunkowo niewielu. Bacznie obserwujemy ich poczynania. Z punktu widzenia dużej, międzynarodowej grupy, konkurencja jest oczywiście odczuwalna.
Które obszary zastosowania klejów, czyli rynki końcowe, najchętniej dzisiaj sięgają po Państwa produkty i jednocześnie w których zastosowaniach wymagania stawiane klejom są największe?
Trafiamy zarówno na rynek konsumencki, jak i na rynek profesjonalny – jesteśmy wysoko oceniani w jednym i drugim segmencie. Największe wymagania są stawiane w obszarze rozwiązań dla profesjonalistów, gdyż tam niezbędne jest ścisłe dopasowanie produktów do wymagających potrzeb, możliwość konsultacji oraz wszelkiego rodzaju szkolenia. Najważniejsze jednak jest precyzyjne dopasowanie produktu do konkretnych potrzeb klienta, stąd bacznie przyglądamy się temu, czego potrzebują profesjonaliści.
Natomiast w przypadku linii konsumenckiej klient sam wybiera produkt z półki, a jego wymagania dotyczą zasadniczo doboru rozwiązania do konkretnego zastosowania – i tutaj najczęściej pomaga sprzedawca w sklepie.
Działacie Państwo w obszarze chemii budowlanej. Jakie wymagania ze strony klientów, nie tylko już odbiorców klejów, najmocniej dzisiaj determinują działanie producentów chemii budowlanej?
W mojej ocenie obecny, wymagający rynek potrzebuje kompleksowego podejścia do potrzeb klienta. Chcemy być dla klienta partnerem, dlatego oprócz produktów w pakiecie oferujemy doradztwo techniczne oraz szkolenia – w wybranej przez klienta formie. Pomijając sam fakt ceny i dostępności produktów, ważna jest dla nas kwestia posiadania odpowiedniej wiedzy, aby móc konsultować się z klientem i pomóc w rozwiązywaniu problemów lub w ścisłym doborze produktu do danego przypadku. Choć najczęściej sami staramy się wychodzić z inicjatywą w zakresie edukowania naszych klientów to widzimy, że oni również są bardzo chętni do poszerzania swojej wiedzy i otwarci na nowe rozwiązania. Branża chemii budowlanej bardzo szybko idzie naprzód i specjalizacja w pewnych jej obszarach jest tak mocna, że pozyskiwanie wiedzy to aktualnie wymóg chroniący naszych klientów przed staniem w miejscu.
Co w największym stopniu wyróżnia polski rynek chemii budowlanej względem innych rynków na naszym kontynencie?
Polska jest wciąż rynkiem o dużym potencjale i przez najbliższą dekadę rynek ten powinien intensywnie rosnąć. Stąd sektor budowlany w Polsce jest na pewno bardziej dynamiczny niż w krajach Europy Zachodniej. W Polsce nasycenie – zarówno budownictwem mieszkaniowym, jak i inwestycjami wielkopowierzchniowymi – jest dużo mniejsze. Zakładamy, że w polskiej branży budowlanej będzie się cały czas dużo działo – rynek chemii budowlanej wciąż będzie się rozwijał.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejKalendarium
Grudzień 2024
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|
2 | 3Konferencja Przemysł Chemiczny 2024X Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Z kraju
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...