Styczeń 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10V Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa "Bliżej Chemii" | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Z kraju
2012-06-12
O wzmacnianiu pozycji firmy w Polsce rozmawiamy z Robertem Stankiewiczem, dyrektorem generalnym i prezesem zarządu Dow Polska Sp. z o.o.
W lutym br. został Pan mianowany na stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu firmy Dow na terenie Polski i krajów bałtyckich. W jakiej kondycji zastał Pan firmę Dow w Polsce, jednego z liderów światowego przemysłu chemicznego i na jakie elementy działalności firmy będzie Pan w najbliższej przyszłości kłaść największy nacisk?
Dow jest stabilną organizacją zarówno na rodzimym, jak i światowym rynku. Nasza obecność w Polsce sięga prawie 40 lat. Moim priorytetem po objęciu stanowiska jest skoncentrowanie się na dalszym wzmacnianiu marki Dow na polskim rynku, który jest jednym z najważniejszych dla naszej firmy w regionie Centralnej i Wschodniej Europy. Zamierzamy dalej umacniać współpracę z naszymi klientami i partnerami, wprowadzając zarówno nowe produkty, rozwiązania i technologie, jak i ulepszając już istniejące. Będziemy kontynuować wspólną pracę nad rozwojem nowych technologii, aby sprostać najwyższym standardom ochrony środowiska, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Oczywiście nie zapominamy także o pracownikach, dzięki którym jesteśmy w stanie osiągać tak dobre rezultaty. Firma w ostatnich latach bardzo się rozrosła i w chwili obecnej zatrudnia ponad 125 wysoko wykwalifikowanych specjalistów, zarówno w Warszawie, w Łazach, jak i w Dzierżoniowie, w którym działamy poprzez joint venture z firmą SKC.
Krajowy rynek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jakie znaczenie dla firmy Dow ma Polska?
Polska jest dla Dow jednym z najważniejszych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej, obok Turcji i Rosji. Nasze ubiegłoroczne wyniki były znacząco wyższe niż w roku 2010. Pod względem sprzedaży Dow Polska wykazała obrót w wysokości 600 mln dol. Podobnie jak w roku 2011, wyniki I kwartału br. są lepsze niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jest to kolejny powód, dla którego chcemy inwestować w zasoby ludzkie. W 2011 roku o 10% w stosunku do roku 2010 powiększyliśmy naszą kadrę.
Pragniemy także dalej rozwijać współpracę z władzami lokalnymi, uniwersytetami, politechnikami, dzięki czemu jeszcze bardziej wzmocnimy pozycję na rodzimym rynku. To z kolei przełoży się na efektywniejszą współpracę z naszymi partnerami.
Jak obecnie wygląda portfolio produktowe firmy?
Portfolio Dow zmienia się w ostatnich latach dzięki dokonywanym fuzjom i przejęciom. Ciągle poszerzamy ofertę o wyroby coraz bardziej zaawansowane technicznie.
Nasze produkty znajdują zastosowanie w wielu segmentach gospodarki. A najlepszym przykładem jest ich wykorzystanie przy budowie obiektów na Euro 2012. Należą do nich: PE-RT izolacja termiczna, Styrofoam, systemy poliuretanowe, jak i wiele produktów z dziedziny powlekania i chemii budowlanej.
Innym przykładem mogą być materiały stosowane w elektronice. W następstwie nabycia w 2009 roku spółki Rohm and Haas wzmocniliśmy pozycję na lokalnym rynku i rozszerzyliśmy swą obecność w Polsce dzięki zakładowi produkcyjnemu materiałów elektronicznych w Dzierżoniowie. Został on wybudowany przez spółkę joint venture z SKC - SKC-Haas. Posiadamy w niej obecnie większą część udziałów. W fabryce, w której zatrudniamy ponad 50 osób, są produkowane filmy dyfuzyjne z przeznaczeniem głównie na krajowy rynek monitorów, telewizorów, smartfonów, tabletów.
W 2009 r. Dow nabył wspomnianą Rohm and Haas, w 2010 r. nastąpiła sprzedaż aktywów styrenowych do firmy Styron, a w roku 2011 – segmentu polipropylenowego do firmy Braskem. Jak widać, ciągłe zmiany są wpisane w działalność firmy. Co leży u ich podstaw?
Rzeczywiście, w ostatnich latach zaszły w firmie spore zmiany. Tak jak Pani wspomniała nabyliśmy m.in. firmę Rohm and Haas, a pozbyliśmy się tworzyw styrenowych i polipropylenu.
Naszą strategią jest inwestowanie w portfolio zintegrowanych technologicznie, napędzających rynek biznesów, które zwiększają zysk dla akcjonariuszy i gwarantują wzrost dla klientów. Jednocześnie wzmacniamy wachlarz produktów chemii podstawowej poprzez tworzenie joint ventures.
Co niezwykle ważne, pomimo naszej dobrej pozycji we wspomnianych segmentach, wciąż inwestujemy w rozwój nowych produktów. Należą do nich Evoque™, Ropaque™Dual, nowe dodatki do przetwórstwa tworzyw sztucznych, energooszczędne systemy poliuretanowe do różnych aplikacji, Elite™ AT i Dowlex™.
CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 3/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejKalendarium
Styczeń 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10V Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa "Bliżej Chemii" | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Z kraju
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...