Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Stawiamy na produkty zaawansowane technicznie - Radosław Urbański

2014-06-16

O znaczeniu przemysłów detergentowego i kosmetycznego w strukturze firmy rozmawiamy z dyrektorem zarządzającym Stockmeier Chemia Sp z o.o. i S.S.K.

Koncern Stockmeier Gruppe posiada oddziały w Europie, Azji i Ameryce Płn. Jak w ten obszar geograficznej działalności wpisuje się Polska?
Polska jest obszarem, na którym szczególnie nam zależy w kontekście rozwoju biznesu. Jest to podyktowane bliskością zlokalizowanych głównie na terenie Niemiec oddziałów produkcyjnych firmy. Daje nam to pewną przewagę konkurencyjną. Z drugiej strony, w Polsce obecnych jest dużo oddziałów międzynarodowych koncernów produkcyjnych z wielu sektorów chemicznych.

Jak duże znaczenie dla działalności firmy w Polsce ma sektor kosmetyczny i detergentowy? Za jak duży procent przychodów jest on odpowiedzialny?
Przemysły kosmetyczny i detergentowy są istotną częścią naszej działalności w kraju. Wynika to z faktu, iż obszar ten, w szczególności w przypadku produktów detergentowych, jest interesujący zarówno w zakresie dostaw surowców i półproduktów do produkcji, jak i wyrobów gotowych do zastosowań profesjonalnych, które mamy w swojej ofercie. W ubiegłym roku sektor ten generował niemal 50% przychodów spółki.

W których kategoriach produktowych z obszaru chemii gospodarczej i przemysłu kosmetycznego pozycja firmy jest aktualnie w Polsce najmocniejsza, a w których wymaga największej poprawy?
Zdecydowanie najmocniejszą pozycję mamy w zakresie dostaw różnego typu surfaktantów, natomiast ciągle odczuwam niedosyt w zakresie portfolio specjalistycznych substancji aktywnych w kosmetyce oraz substancji pochodzenia naturalnego. Właśnie produkty bardziej zaawansowane technicznie będą przedmiotem naszego najbliższego zainteresowania. Jestem przekonany, iż nasza specjalistyczna wiedza wspomoże naszych klientów, tym bardziej, że kwalifikacje zespołu są naprawdę wysokie – 80% kadry firmy to chemicy.

W efekcie realizacji procesów konsolidacyjnych w Grupie Kapitałowej Stockmeier, od końca lutego br. Kruse Chemia Polska została włączona do spółki Stockmeier Chemia Polska. Jaki wpływ na portfolio produktowe firmy miało to przejęcie?
Konsolidacja działalności miała duży wpływ na działalność operacyjną spółki, gdyż powstała całkowicie nowa jednostka biznesowa związana z dystrybucją AdBlue. Kieruje nią dotychczasowy szef Kruse w Polsce, Adam Woźniak. Ten obszar był istotnym elementem działalności Kruse zarówno w Polsce, gdzie jesteśmy dystrybutorem NOXy z Grupy Azoty, ale również w Niemczech, gdzie również jesteśmy kluczowym graczem na rynku. Dla odmiany, dotychczasowa działalność Kruse w obszarze surowców chemicznych została włączona do analogicznej jednostki biznesowej w strukturach Stockmeier, którą kieruje Piotr Szymański. Bez wątpienia proces konsolidacji wpłynął z jednej strony na dywersyfikację działalności, ale również na uzupełnienie i wzmocnienie portfolio produktowego. Poszerzył także naszą obecność geograficzną.

Czy w planach znajdują się kolejne inwestycje obejmujące rozszerzanie portfolio produktowego lub akwizycje i przejęcia firm?
W najbliższym czasie nie widzę na horyzoncie większych zmian w zakresie rozszerzania portfolio. Chcemy skoncentrować się na trzech obszarach działalności, tj. sprzedaży profesjonalnych środków myjąco-dezynfekcyjnych dla różnych sektorów, dystrybucji surowców chemicznych oraz rozwoju sektora AdBlue. Wszystkie wymienione obszary posiadają nadal duży potencjał wzrostowy. Przed nami naprawdę dużo pracy, umacniającej naszą pozycję na rynku.


CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 2/2014 "C&B. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej". ZAPRASZAMY.



SolvayklimatTajfunług sodowylekiopieka zdrowotnaprzemysł farmaceutyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie