Luty 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | 4Composite Poland 2025 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma 2025 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19PCHi 2025 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Z kraju
2012-12-05
O zmianach na rynku dystrybucji chemikaliów, największych wyzwaniach branży i jej perspektywach rozmawiamy z Nevillem Priorem, dyrektorem Cornelius Group plc.
Według ICIS Chemical Business Grupa Cornelius zajmuje 60 miejsce na liście największych firm dystrybucyjnych w Europie. Pod uwagę brano sprzedaż w 2011 r. Co sprawia, że w takich zestawieniach wypadacie lepiej niż konkurencyjne firmy?
Nasza strategia opiera się na szeregu czynników, ale w uproszczeniu chodzi o realizację potrzeb klientów i zleceniodawców. Prowadzimy nieustanne rozmowy z klientami, słuchamy ich i dzięki temu rozumiemy ich wymagania. Oczekują, że dostarczymy zamówiony produkt w wyznaczone miejsce i o określonym czasie, zapewnimy wsparcie techniczne i prawne. To wszystko oczywiście w rozsądnej cenie. Jesteśmy atrakcyjnym dostawcą, ponieważ w naszym portfolio znajdują się odpowiednio dobrane produkty. Dostarczamy podstawowe składniki do prostych receptur chemicznych i nowoczesne substancje stosowane w najnowszych technologiach. Cornelius zaopatruje się u producentów z całego świata. Dzięki biurom w krajach takich, jak Chiny i Indie mamy pewność, że dystrybuowane przez nas surowce pochodzą od odpowiedzialnych i respektujących zasady etyczne producentów. Te biura wspierają nasze programy Odpowiedzialności Społecznej Biznesu (CSR) i pomagają w realizacji zamówień z Europy i Stanów Zjednoczonych.
Poza strategią produktu dbamy też o etos solidnej usługi. Nasze laboratoria w Wielkiej Brytanii zapewniają najwyższą jakość techniczną produktów. Działamy zgodnie z przepisami, należycie zarządzamy produktami, produkty dostarczamy do naszych lokalnych magazynów w wybranym przez klienta terminie. Do tego dochodzi wsparcie działu marketingu, dzięki któremu klienci znają naszą ofertę. To wszystko sprawia, że Cornelius jest zaufanym dystrybutorem i pomaga klientom prowadzić przedsiębiorstwa przynoszące trwałe zyski.
Jakie czynniki powodują obecnie największe zmiany w branży chemicznej?
Przemysł chemiczny ma globalny zasięg, ulega zatem wpływom z całego świata. Ogromne znaczenie ma wzrost rynków azjatyckich i ten trend będzie panował również w przyszłości. Chiny, Azja Południowo-Wschodnia i Indie ciągle zwiększają konsumpcję. Producenci i dystrybutorzy chemiczni otwierają i będą otwierać filie w tym regionie. To bez wątpienia zmniejszy udział Europy i Stanów Zjednoczonych w rynku produktów chemicznych. Dodatkowo wiele dużych przedsięwzięć chemicznych wybiera lokalizację w niewielkiej odległości od najważniejszych surowców, co można zauważyć szczególnie w przemyśle petrochemicznym. Coraz więcej zakładów będzie powstawać w regionach bogatych w ropę naftową.
Zmieniają się również konsumenci, którzy zwiększają wymagania wobec produktów oraz działalności społecznej firm. Innowacyjne przedsiębiorstwa mogą wykazać się, poszukując nowych surowców i realizując aktywną politykę Odpowiedzialności Społecznej Biznesu. Firmy chemiczne muszą zadbać o wydajną produkcję, innowacyjność, lokalizację działalności w kluczowych rejonach geograficznych oraz wypełnianie obowiązków społecznych.
Przed jakimi wyzwaniami stoją dziś dystrybutorzy chemiczni?
Wyzwania stojące przed firmami z tej branży nie różnią się od tych, z którymi boryka się cały przemysł. Chodzi przede wszystkim o niepewną sytuację ekonomiczną na świecie. Oczywiście nadal istnieje wiele możliwości, ale dystrybutorzy związani z sektorami, które w dużym stopniu zależą od PKB, przeżywają ciężkie czasy. Problemy pojawiają się cyklicznie, ale obecny kryzys jest największy, jaki widziałem! Poza tym dużym wyzwaniem są przepisy prawne. Dyrektywa REACH wprowadzona w całej Unii Europejskiej w znacznym stopniu obciążyła przemysł. Im bliżej do ostatecznych terminów rejestracji w 2013 i 2018 roku, tym więcej pracy, czasu i środków pochłania realizacja postanowień REACH. Dodatkowo, coraz więcej trudności przysparza rozporządzenie CLP. Jak wiadomo wyzwanie pociąga za sobą nowe możliwości, zatem dystrybutorzy, którzy poradzą sobie z tymi problemami zyskają na sile.
CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 6/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejKalendarium
Luty 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | 4Composite Poland 2025 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma 2025 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19PCHi 2025 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Z kraju
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...