Jesteśmy dumni, że możemy być dla naszych klientów zaufanym partnerem - Luan Gavião
2019-12-10
Luan Gavião, Global Marketing Segment Leader Industrial & Home w firmie Clariant opowiada o aktualnych rynkowych trendach w sektorze detergentowym i odpowiedzi firmy Clariant na te potrzeby
Branża chemii gospodarczej i higieny osobistej jest bardzo podatna na trendy. W ostatnim czasie w sieci wzrosła liczba tak zwanych „cleanfluencerów”, czyli influencerów specjalizujących się w porządkach i sprzątaniu. W jaki sposób Clariant uwzględnia te trendy w swojej działalności?
Utrzymywanie się w czołówce trendów ma kluczowe znaczenie, a w Clariant czerpiemy inspiracje z naszej platformy CleanForward™, która pozwala nam orientować się w perspektywicznych trendach w tak zróżnicowanej branży, jaką jest chemia gospodarcza. Właśnie wprowadziliśmy nową koncepcję CleanJoyable, która w swojej pierwotnej wersji obejmuje trzy technologie – GlucoPure® Sense, Aristocare™ Smart i TexCare® SRN 260. Umożliwiają one spełnianie kompleksowych wymogów konsumentów odpowiednio w zakresie mycia naczyń, czyszczenia powierzchni i prania tkanin. Można różnie tłumaczyć obecne trendy – żyjemy w niepewnych czasach, a sprzątanie zaspokaja naszą potrzebę porządku, poza tym badania naukowe wykazały, że utrzymywanie czystości przynosi korzyści zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej. Niezależnie od tego, jakie jest podłoże aktualnych trendów, my chcemy po prostu dawać ludziom radość podczas sprzątania. Dzięki technologiom CleanJoyable nasi konsumenci będą zadowoleni z tego, że ich domy są czystsze, a sprzątanie wymaga mniej wysiłku niż dotąd – a jednocześnie wiedzą, że produkty, których używają, są bardziej ekologiczne. Wszystko to składa się na prawdziwe poczucie satysfakcji po zakończeniu pracy. Uważamy, że to ważne, ponieważ dbanie o czystość domu jest tak naprawdę rozszerzeniem higieny osobistej.
W branży chemii gospodarczej najbardziej liczy się skuteczność działania, ale w coraz większym stopniu przy opracowywaniu nowych produktów istotną siłą napędową jest zrównoważony rozwój. W jaki sposób Clariant – poprzez strategię CleanJoyable – napędza i integruje te trendy?
Zrównoważony rozwój jest bez wątpienia ważną siłą napędową rozwoju w branży chemii gospodarczej. Tendencja ta odzwierciedla ogólny wzrost zainteresowania konsumentów kwestią zrównoważonego rozwoju produktów. Jednocześnie większość użytkowników nie jest skłonna do rezygnacji z najwyższej skuteczności czyszczenia. Z perspektywy konsumentów jest to nadal najważniejsza cecha środków czystości do użytku domowego. Z naszego punktu widzenia oznacza to nacisk na stosowanie i opracowywanie przełomowych technologii umożliwiających tworzenie innowacyjnych, niestandardowych, wysokiej jakości rozwiązań.
Dążymy również do wprowadzania nowych kryteriów w celu poprawy standardów ochrony środowiska. Przykładowo, dwie spośród naszych technologii CleanJoyable: TexCare SRN 260 i Gluco Pure Sense – otrzymały etykietę Clariant EcoTain®, która potwierdza ich zmniejszone oddziaływanie na środowisko i ogólne korzyści pod względem zrównoważonego rozwoju. Jako jeden z głównych dostawców specjalistycznych środków chemicznych jesteśmy dumni, że możemy być dla naszych klientów zaufanym partnerem, pomagając im we wprowadzaniu na rynek nowych i specjalistycznych preparatów, które odpowiadają nie tylko standardom skuteczności działania, ale i zrównoważonego rozwoju. Nasze technologie CleanJoyable bezdyskusyjnie spełniają te kryteria.
CAŁY WYWIAD DOSTĘPNY JEST W NR 4/2019 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.
chemia gospodarczaClariantzrównoważony rozwój
Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.