Wzrost marż i rentowności to najważniejsza sprawa dla spółki - Krzysztof Pióro
2012-09-07
Krzysztof Pióro, prezes zarządu spółki Plast-Box SA, opowiada o pierwszych miesiącach na nowym stanowisku i planach rozwojowych spółki.
30 marca br. został Pan powołany na stanowisko prezesa zarządu Plast-Box. Usłyszeliśmy od razu o chęci kontynuacji dotychczasowej polityki firmy. Jakie zatem zamiary ma Pan na najbliższą przyszłość?
Dokonujące się w ostatnich dwóch latach zmiany w strukturze Plast–Box to zapowiedzi rozwoju i ekspansji przedsiębiorstwa nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim na rynkach zagranicznych. Wzmacniając firmę od środka i unowocześniając nasz park maszynowy, planujemy wejście z dotychczasowym oraz wciąż poszerzanym asortymentem na nowe rynki oraz do nowych klientów na rynkach, na których spółka jest już obecna. Pracujemy także nad rozwojem produktów dedykowanych, projektowanych i produkowanych dla przedsiębiorstw z innych grup odbiorców, niż klienci obecni. Generalnie jednak, wzrost marż i rentowności to najważniejsza sprawa dla spółki. Biorąc pod uwagę dynamicznie wzrastającą sprzedaż, warto przyłożyć jeszcze większą wagę do poprawy EBITDA i zysku netto, czasami sprzedać nie aż tak dużo, a z lepszą marżą.
Rozwój na rynkach zagranicznych jest priorytetowy dla firmy – niejednokrotnie informowali o tym przedstawiciele spółki. Szczególnie, że aż 60% sprzedaży trafia na rynki zagraniczne. Poszerzanie i nawiązywanie współpracy z jakimi krajami znajduje się w planach? Czy strategia rozwoju obejmuje również wejście na rynki inne niż europejski?
Pragniemy się rozwijać w eksporcie, pozyskując wciąż nowych klientów i wchodząc do nowych krajów. Raporty spółki z ostatnich okresów ujawniły, że ponad 60% sprzedaży stanowi eksport, z czego aż połowa trafia na rynek wschodni, m.in. na Ukrainę i do Rosji, a druga połowa do Unii Europejskiej z największym udziałem Wielkiej Brytanii i Niemiec. Planujemy dalszą ekspansję. Zaczynamy sprzedawać do Finlandii, gdzie będziemy rozszerzać swoją obecność. Myślimy o zrobieniu pierwszego kroku w stronę Włoch.
Spółka nieustannie poszerza również swoje moce wytwórcze. Jedną z ostatnich inwestycji było uruchomienie w ubiegłym roku fabryki zlokalizowanej na Ukrainie. Jakie będą kolejne kroki zwiększające moce produkcyjne?
W ostatnich dwóch latach spółka zrealizowała inwestycje o wartości ponad 30 mln zł, a w tym roku zainwestujemy pomiędzy 8 a 10 mln zł. Są to inwestycje w maszyny, w dwa duże gniazda produkcyjne. Chodzi tu o dalsze rozszerzanie oferty produktowej i o zwiększanie efektywności produkcji.
CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 4/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.
tworzywa sztuczneprzemysł opakowaniowyPlast - Box
Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!
Oddaj swój głos
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.