Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Jesteśmy przygotowani do wejścia na ścieżkę agresywnego wzrostu - Jurand Brzeziński

2011-03-21

O rozwoju firmy Univar na polskim rynku rozmawiamy z Jurandem Brzezińskim, dyrektorem generalnym Univar Poland.

Od początku tego roku zajmuje Pan stanowisko dyrektora generalnego Univar. Pierwsze miesiące to z całą pewnością czas analizy dotychczasowej działalności i stopniowe wprowadzanie udoskonalanych rozwiązań. W którym kierunku będzie się rozwijała firma Univar w Polsce?
Polska spółka Univar przeszła przez ostatnie półtora roku głęboką restrukturyzację. Dywersyfikacji uległy sektory biznesowe, które nie przynosiły oczekiwanych przez zarząd poziomów marży i zysku. Nastąpiły również zmiany w strukturze zatrudnienia. Był to dla mojego poprzednika okres trudnych i niepopularnych decyzji, lecz wdrożone zostały one konsekwentnie w celu poprawy wyników firmy. W 2010 roku wprowadzono nowy system ERP – SAP R/3 i podłożono podwaliny pod wprowadzenie w tym roku nowego narzędzia CRM. Rozpoczynając pracę w Univar w styczniu br., objąłem kierownictwo firmy przygotowanej do wejścia na ścieżkę agresywnego wzrostu. Nasi udziałowcy gotowi są wspierać nas inwestycyjnie, by założone cele osiągnąć. Kierunek rozwoju spółki można określić w trzech słowach: wzrost, wzrost i jeszcze raz wzrost.

Czy zmiany nastąpią również w zakresie wiodących obszarów działalności firmy? Mam tu na myśli dystrybucję dodatków do żywności, chemii gospodarczej czy też farmaceutyków...
Jednym z założeń strategicznych Univar na poziomie europejskim jest prowadzenie działalności dystrybucyjnej w sposób, który pozwala nam zaoferować wartość dodaną naszym odbiorcom. O ile większość obrotu w branży dystrybucji surowców chemicznych generuje się na produktach wysoko-wolumenowych, zwanych „commodity”, to nie jest to grupa towarowa, która może zapewnić długoterminową i lojalną relację z klientem. W tym segmencie parametry produktów są standardowe i jasno określone, a decyzje zakupowe podyktowane są wyłącznie ceną. Jest to także segment rynku ze stosunkowo niewielkimi barierami wejścia.
Nie mamy zamiaru rezygnować z tych obszarów rynku, lecz główny nakład naszych wysiłków i środków będziemy przeznaczać na te segmenty, w których firma dystrybucyjna może zaoferować swoim odbiorcom coś więcej, niż tylko cenę. Strategia ta z sukcesem została już wdrożona w działach odpowiedzialnych za dodatki do żywności, surowce do produkcji farb i lakierów. Obecnie redefiniujemy naszą ofertę dla rynku farmaceutycznego, kosmetycznego i chemii gospodarczej. Zaawansowane są też prace nad stworzeniem nowych działów, oferujących produkty i rozwiązania techniczne, jakich jeszcze nie mieliśmy w naszej ofercie.

A jak oddział w Polsce dopasowuje się do globalnego programu opracowanego przez Univar – U+Stainability? Jakie inicjatywy są w tym zakresie podejmowane?
Program U+Stainability definiuje politykę Univar w zakresie zrównoważonego rozwoju, czy też ekorozwoju. Osobiście najbardziej lubię jednak definicję WCED: "Na obecnym poziomie cywilizacyjnym możliwy jest rozwój zrównoważony, to jest taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie".
Nasza polska spółka też podejmuje działania, by funkcjonować w ramach tej misji. Jako dystrybutor mamy ogromną sieć logistyczną i jest to jeden z kluczowych obszarów do stosowania środków zrównoważonego rozwoju. Redukcja emisji ditlenku węgla jest jednym z naszych priorytetów. Dopiero co wdrożony system SAP R/3 pozwala nam na lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw i minimalizowanie współczynnika km/T. Pracujemy też nad poprawą efektywności zużycia energii elektrycznej i wody.


CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 2/2011 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.



dystrybucjaprzemysł chemicznyUnivar

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie