Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dystrybucja specjalistycznych produktów chemicznych jest naszym priorytetem - Jarosław Rogaliński

2012-01-04

O lokalizacji firmy na europejskim rynku dystrybucyjnym i jej rozwoju rozmawiamy z Jarosławem Rogalińskim, dyrektorem zarządzającym Krahn Chemie Polska Sp. z o.o.

Zarówno europejski, jak i rodzimy rynek dystrybucji chemikaliów jest zróżnicowany i silnie rozdrobniony. Liczba dystrybutorów w skali europejskiej jest obecnie szacowana na ponad 2,5 tys. Jak w tę strukturę wpisuje się Krahn Chemie?
Krahn Chemie, przy obrotach grupy na poziomie ok. 140 mln euro, plasuje się w czołówce europejskich dystrybutorów surowców chemicznych. Firma koncentruje się na dystrybucji specjalistycznych produktów i oprócz szerokiej gamy surowców oferuje swoim odbiorcom fachowe wsparcie techniczne, stając się tym samym idealnym partnerem w zakresie doradztwa i rozwoju.
W 2009 roku obchodziliśmy jubileusz 100-lecia holdingu Otto Krahn, do którego należy nasza firma, tak więc możemy mówić o dużym doświadczeniu w branży.

Ostatnie lata charakteryzuje duża liczba fuzji i przejęć w sektorze dystrybucyjnym. Czy Krahn Chemie również wpasowuje się w ten trend i ma plany w tym zakresie?
Mamy ściśle zdefiniowane cele do roku 2014. Plany nasze obejmują najważniejsze kwestie jakościowe i ilościowe, które chcemy w najbliższym czasie osiągnąć. Rozwój regionalny, na którym się koncentrujemy odbywa się zarówno przez wzrost organiczny, jak i nieorganiczny. Przez wzrost nieorganiczny rozumiane są przejęcia i fuzje, jednakże jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szczegółach.

Liderem produkcji i dystrybucji chemikaliów są w Europie Niemcy, gdzie siedzibę główną ma także Krahn Chemie. Czy tak silna konkurencja na tym rynku nie zmniejsza możliwości rozwoju i powiększania bazy klientów (nie tylko w Niemczech, ale i w całej Europie)? A może jest wręcz przeciwnie – zgodnie z powiedzeniem, że konkurencja stymuluje rozwój?
Zdrowa konkurencja jest zasadniczo bardzo wzbogacająca. Ale w krajobrazie dystrybucyjnym jeden dystrybutor nie jest równy drugiemu. Przykładowo, niektórzy kierują się podejściem ilościowym, a swoje główne zadania widzą raczej w sprzedaży produktów standardowych. Natomiast Krahn Chemie specjalizuje się w dystrybucji zaawansowanych technicznie produktów chemicznych i w tym kierunku będziemy się dalej rozwijać.

Oferta firmy obejmuje produkty ponad dwudziestu światowych wytwórców. Na jakie grupy produktowe jest obecnie położony największy nacisk, a w związku z tym, w jakim kierunku będzie następował rozwój firmy?
Krahn Chemie dostarcza surowce w sześciu segmentach, są to produkty dla przemysłu farb i lakierów, przemysłu kauczukowego, tworzyw sztucznych, klejowego i materiałów uszczelniających, a także przemysłu smarnego i ceramiki technicznej. W Polsce rzeczywiście sprzedajemy produkty ponad dwudziestu producentów, globalnie jest ich jednak prawie pięćdziesięciu. Wszystkie segmenty naszej działalności to obszary, w których chcemy osiągnąć wzrost. Stanowią one ważne filary naszego rozwoju. Priorytetem jest rozwój sprzedaży w Europie Centralnej, w której Polska jest zdecydowanym liderem. Dlatego też, nasz polski oddział dynamicznie się rozwija.

Czy w planach znajduje się powiększanie oferty o wyroby innych producentów? Czy mógłby Pan zdradzić jakie to będą firmy?
Podejmujemy ciągłe starania w celu zoptymalizowania portfolio swoich produktów, odpowiadając na zapotrzebowanie ze strony klientów. Nie chciałbym tutaj wymieniać nazw naszych nowych partnerów, ale wszelkie zmiany w tym zakresie publikowane są na bieżąco na naszych stronach internetowych. Dążymy do stworzenie takiej oferty, która uwzględnia wszystkie potrzeby klientów. Zadaniem dystrybutora jest bowiem osiąganie szerokiej dywersyfikacji produktów, które spełniają określone wymagania jakościowe. A ponieważ wymagania te stale ewoluują, oferta naszych produktów musi się również ciągle zmieniać i rozwijać.


CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 1/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.



dystrybucjaprzemysł chemicznyKrahn Chemie

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie