Grudzień 2024
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|
2 | 3Konferencja Przemysł Chemiczny 2024X Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Z kraju
2010-02-03
O konieczności rozwoju oraz specyfice europejskiego rynku rozmawiamy z Horstem Waltenbergerem, dyrektorem zarządzającym firmy Impag GmbH.
Firma Impag istnieje na rynku od 90 lat. Pierwszy oddział powstał w Szwajcarii, a kolejne, kilkadziesiąt lat później, w Niemczech, Polsce i Francji. Jak obecnie wygląda struktura firmy i sieć wzajemnych zależności pomiędzy oddziałami?
Może zacznę od wytłumaczenia, dlaczego właśnie Szwajcaria. Otóż, po I wojnie światowej było niezwykle ciężko znaleźć rynek z odpowiednią ilością surowców chemicznych. Impag zaczął działać z inicjatywy szwajcarskich firm włókienniczych, i na początku miał się tylko zajmować poszukiwaniem surowców. Z czasem staliśmy się firmą handlową i autoryzowanym przedstawicielem wielu europejskich producentów.
Ostatnie lata naszej działalności pokazały, że przyszłością firmy jest rynek europejski. W bardzo niedalekiej przyszłości małe firmy rodzime zetkną się z problemami legislacyjnymi i formalnymi. Niezbędne jest stworzenie sieci firm, nie tylko dla działalności marketingowo-sprzedażowej, ale również formalnej, tak aby odbiorcy byli pewni kompleksowej obsługi ich firmy.
Każde z biur Impaga realizuje swoje własne zadania, ale zarazem, będąc częścią międzynarodowej sieci, bierze udział w operacjach globalnych. Taka współpraca ma duży wpływ na działalność firmy i realizuje potrzeby firmy jako całości.
Na jakie głównie rynki trafiają dystrybuowane przez firmę produkty?
Impag działa na rynkach Centralnej i Wschodniej Europy, dostarczając odbiorcom chemikalia i detergenty, substancje stosowane w suplementach diety, dodatki do żywności, surowce wykorzystywane w kosmetykach do pielęgnacji ciała, tworzywa sztuczne i metale.
Produkty jakich producentów znajdują się w portfolio Impaga?
Tak wielu, że trudno by ich było teraz wszystkich wymienić. Wspomnę więc o kilku: Cognis, Prayon, Tessenderlo Group, Tate & Lyle, DSM, CABB, Groupe Soliance, Bayer Health Care i in.
Oferta firmy jest bardzo szeroka – od podstawowych chemikaliów, surowców kosmetycznych, do chemii gospodarczej, poprzez metale i stopy, aż do dodatków stosowanych w różnych dziedzinach przemysłu. Jakie zmiany zaszły w ofercie na przestrzeni ostatnich 15 lat?
Jedną z głównych zmian jest skupienie się na naszych kluczowych obszarach działania, co wymusiło redukcję liczby biur z 9 do 5. Nie było to łatwe, ale konieczne. Początkiem realizacji naszej nowej koncepcji rozwoju w Europie było również otworzenie dwóch biur: w Polsce i we Francji. Uczyniliśmy to w celu wzmocnienia i poszerzenia naszej działalności.
Dzięki tym dwóm decyzjom nakierowaliśmy naszą działalność na zarządzanie na najwyższym poziomie, tzn. do działalności czysto handlowej dołożyliśmy 100% kompetencji. Był to proces żmudny i kosztowny, ale na szczęście uwieńczony sukcesem.
Oferta usługowa czy też produktowa każdej firmy jest dopasowywana do specyfiki odbiorcy. Czy zauważalne są istotne różnice między klientami firmy Impag z różnych państw?
Wszyscy jesteśmy Europejczykami, ale w obrębie Europy również istnieją regionalne różnice. Specyfika naszych odbiorców z poszczególnych państw różni się od siebie w sposób dość znaczący. Weźmy dla przykładu produkty do pielęgnacji ciała. Innowacyjnym rynkiem, ale zarazem posiadającym bardzo drogie produkty jest Francja. W Niemczech znajdziemy dużo większą liczbę producentów zajmujących się wytwarzaniem kosmetyków z niższej półki, które można kupić w supermarketach. Polski rynek jest podzielony. Działa na nim wiele lokalnych, ambitnych firm, ale również istnieją międzynarodowi producenci wyspecjalizowani w preparatach pielęgnacyjnych oraz producenci kontraktowi, którzy poszukują konkurencyjnych cenowo sił wytwórczych.
Zadaniem naszej firmy jest odkrycie potrzeb odbiorców i sprostanie im na najwyższym poziomie. Jestem przekonany, że portfolio produktowe Impaga jest bardzo dobrze dopasowane do wymagań klientów z różnych państw.
Które z określeń bardziej pasuje do firmy Impag: innowator poszukujący nowych możliwości czy tradycjonalista, o polityce zorientowanej na sprawdzone rozwiązania?
Impag kładzie bardzo duży nacisk na innowacyjność, gdyż bez wątpienia to ona stanowi o przyszłości firmy. Z drugiej jednak strony, potrzebujemy bardzo dobrych produktów, w których wytwarzaniu wykorzystano sprawdzone rozwiązania. Możemy więc powiedzieć, że Impag to innowacyjny tradycjonalista.
Gdyby miał Pan jednym zdaniem podsumować 2009 rok, dla większości bardzo trudny, to powiedziałby Pan, że był to …
…dobry rok, w którym mieliśmy do czynienia z pewnymi trudniejszymi momentami.
A jak wyglądają perspektywy na nadchodzące lata?
Firma z całą pewnością będzie się rozrastać. Mam tu na myśli zarówno otwieranie biur w kolejnych państwach, jak i zatrudnianie nowych pracowników. Musimy skoncentrować się na obranych zadaniach, stale się rozwijać i kontrolować zachodzące procesy. Należy pamiętać, że rynek zmienia się bardzo szybko, dlatego też firma nigdy nie powinna poczuć się zbyt bezpieczna. Ostrożność, otwartość i stały rozwój to cechy, którymi należy się kierować.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejKalendarium
Grudzień 2024
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|
2 | 3Konferencja Przemysł Chemiczny 2024X Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Z kraju
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...