Styczeń 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10V Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa "Bliżej Chemii" | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Z kraju
2022-06-28
Naszym rozmówcą jest Holger Hüppeler, szef jednostki biznesowej Flavors & Fragrances w koncernie Lanxess.
Jak bardzo zaawansowany jest proces integracji jednostki biznesowej F&F ze strukturami Lanxess?
Integracja dawnego zakładu Emerald Kalama Chemical jest w toku. Przyleciałem do amerykańskiej centrali w Kalama w stanie Waszyngton bezpośrednio po przejęciu. Chciałem spotkać się z pracownikami i kierownictwem. Jednak z powodu pandemii wiele rozmów odbywało się wyłącznie w formie zdalnej. Uznaliśmy za ważne posiadanie równej reprezentacji w zespołach zarządzających, żeby jak najlepiej połączyć interesy obu podmiotów. Obecnie z naszymi koleżankami i kolegami skupiamy się na pracy nad stworzeniem wizji możliwie jak najlepszego rozwoju naszej działalności.
Nasz pierwszy sukces był niejako skutkiem ubocznym tych działań: na początku roku udało się zawrzeć długoterminowe umowy z klientami z branży dóbr konsumpcyjnych. Kontrakty te obejmują cały asortyment naszych produktów: aromaty, konserwanty i półprodukty. Decydującym powodem, dla którego producenci postanowili związać się z nami na dłużej było wsparcie techniczne. Jest to dla nas niezwykle motywujące, ponieważ dokładnie taki był nasz cel: płynnie kontynuować działania EKC zorientowane na klienta.
Co skłoniło Lanxess do utworzenia w strukturze organizacyjnej jednostki biznesowej Flavors & Fragrances? Nie jest to przecież Państwa podstawowa działalność, a jednak zdecydowali się Państwo na obecność w tej branży. Dlaczego?
Na początku 2020 roku koncern Lanxess utworzył segment Consumer Protection, aby bardziej skoncentrować się na produktach ochrony konsumentów. Charakteryzują się one atrakcyjnymi, stabilnymi wskaźnikami wzrostu. Częstokroć wymagają specjalistycznej wiedzy prawniczej, ponieważ obsługiwane są na rynkach regulowanych. Wzmocniliśmy ten segment poprzez szereg przejęć – w samym tylko 2021 roku doszło do czterech, w tym do przejęcia Emerald Kalama Chemical.
Utworzyliśmy Flavors & Fragrances, żeby połączyć dotychczasowe i świeżo nabyte produkty benzylowe w ramach jednej jednostki, jak również, aby zarządzać nią centralnie, w pełni wykorzystując potencjał, jaki otworzyło przed nami to przejęcie. Produkty Emerald Kalama Chemical doskonale uzupełniają naszą działalność. Oczywiście transakcja ta pozytywnie wpłynęła na nasze wyniki sprzedaży, ale najważniejszy jest lepszy dostęp do klientów i związane z tym możliwości sprzedaży łączonej. Nie mogę wymienić nazw, ale na liście naszych klientów można znaleźć wszystkich gigantów branży aromatów i zapachów oraz dóbr konsumpcyjnych. Jesteśmy z tego naprawdę dumni.
Jakie są obecnie największe wyzwania związane z umacnianiem pozycji Lanxess na rynku chemii specjalistycznej i poszerzaniem obszarów wzrostu? W jakim stopniu przejęcia w branży środków aromatyzujących i zapachowych mają wspierać ten proces?
Ogólnie rzecz biorąc, z optymizmem patrzymy w przyszłość: tego typu działalność odnosiła spore sukcesy jeszcze za czasów Emerald Kalama Chemical. W nowej konfiguracji spodziewamy się dodatkowej, znaczącej synergii w ciągu najbliższych trzech lat. Zdecydowanie chcemy rozwijać ten segment.
„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejKalendarium
Styczeń 2025
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Nd | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10V Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa "Bliżej Chemii" | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Z kraju
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...