Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nasze produkty stają się coraz bardziej zrównoważone - Holger Hüppeler

2022-06-28

Naszym rozmówcą jest Holger Hüppeler, szef jednostki biznesowej Flavors & Fragrances w koncernie Lanxess.

Jak bardzo zaawansowany jest proces integracji jednostki biznesowej F&F ze strukturami Lanxess?

Integracja dawnego zakładu Emerald Kalama Chemical jest w toku. Przyleciałem do amerykańskiej centrali w Kalama w stanie Waszyngton bezpośrednio po przejęciu. Chciałem spotkać się z pracownikami i kierownictwem. Jednak z powodu pandemii wiele rozmów odbywało się wyłącznie w formie zdalnej. Uznaliśmy za ważne posiadanie równej reprezentacji w zespołach zarządzających, żeby jak najlepiej połączyć interesy obu podmiotów. Obecnie z naszymi koleżankami i kolegami skupiamy się na pracy nad stworzeniem wizji możliwie jak najlepszego rozwoju naszej działalności.

Nasz pierwszy sukces był niejako skutkiem ubocznym tych działań: na początku roku udało się zawrzeć długoterminowe umowy z klientami z branży dóbr konsumpcyjnych. Kontrakty te obejmują cały asortyment naszych produktów: aromaty, konserwanty i półprodukty. Decydującym powodem, dla którego producenci postanowili związać się z nami na dłużej było wsparcie techniczne. Jest to dla nas niezwykle motywujące, ponieważ dokładnie taki był nasz cel: płynnie kontynuować działania EKC zorientowane na klienta.

Co skłoniło Lanxess do utworzenia w strukturze organizacyjnej jednostki biznesowej Flavors & Fragrances? Nie jest to przecież Państwa podstawowa działalność, a jednak zdecydowali się Państwo na obecność w tej branży. Dlaczego?

Na początku 2020 roku koncern Lanxess utworzył segment Consumer Protection, aby bardziej skoncentrować się na produktach ochrony konsumentów. Charakteryzują się one atrakcyjnymi, stabilnymi wskaźnikami wzrostu. Częstokroć wymagają specjalistycznej wiedzy prawniczej, ponieważ obsługiwane są na rynkach regulowanych. Wzmocniliśmy ten segment poprzez szereg przejęć – w samym tylko 2021 roku doszło do czterech, w tym do przejęcia Emerald Kalama Chemical.

Utworzyliśmy Flavors & Fragrances, żeby połączyć dotychczasowe i świeżo nabyte produkty benzylowe w ramach jednej jednostki, jak również, aby zarządzać nią centralnie, w pełni wykorzystując potencjał, jaki otworzyło przed nami to przejęcie. Produkty Emerald Kalama Chemical doskonale uzupełniają naszą działalność. Oczywiście transakcja ta pozytywnie wpłynęła na nasze wyniki sprzedaży, ale najważniejszy jest lepszy dostęp do klientów i związane z tym możliwości sprzedaży łączonej. Nie mogę wymienić nazw, ale na liście naszych klientów można znaleźć wszystkich gigantów branży aromatów i zapachów oraz dóbr konsumpcyjnych. Jesteśmy z tego naprawdę dumni.

Jakie są obecnie największe wyzwania związane z umacnianiem pozycji Lanxess na rynku chemii specjalistycznej i poszerzaniem obszarów wzrostu? W jakim stopniu przejęcia w branży środków aromatyzujących i zapachowych mają wspierać ten proces?

Ogólnie rzecz biorąc, z optymizmem patrzymy w przyszłość: tego typu działalność odnosiła spore sukcesy jeszcze za czasów Emerald Kalama Chemical. W nowej konfiguracji spodziewamy się dodatkowej, znaczącej synergii w ciągu najbliższych trzech lat. Zdecydowanie chcemy rozwijać ten segment.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


Emerald Kalama ChemicalLanxessprzemysł chemicznyśrodki aromatyzująceśrodki zapachowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy system kaucyjny obejmujący opakowania z tworzyw sztucznych to dobry pomysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie