Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Codziennie szukamy możliwości rozwoju - Gerard Dziombre

2011-02-15

O europejskim rynku poliamidów i zrównoważonym rozwoju firmy rozmawiamy z Gerardem Dziombrem, dyrektorem sprzedaży Rhodia Engineering Plastics na Północną i Wschodnią Europę

Jaki jest udział firmy w światowym i europejskim rynku poliamidów?
Znajdujemy się w czołówce globalnego i europejskiego rynku granulatów z poliamidu 6,6 – zajmujemy na nim drugie miejsce. Zakłady produkcyjne Rhodia są zlokalizowane w Europie, Azji oraz Południowej i Północnej Ameryce. W Europie mamy dwie fabryki: jedną we Francji (Lyon), gdzie produkowany jest Technyl 6,6, a drugą – w Polsce (Gorzów Wielkopolski), gdzie wytwarzane są granulaty z poliamidu 6, a także specjalistyczne gatunki poliamidu 6,6.

30% wielkości sprzedaży firmy to produkty spełniające normy zrównoważonego rozwoju. Jak można odnieść zrównoważoność do rynku poliamidów? Jakie rozwiązania w tym zakresie stosuje Rhodia?
W przypadku produktów Rhodia można mówić o zrównoważoności w trzech obszarach, a mianowicie produkty wytwarzane z odpadów, produkty otrzymywane z surowców odnawialnych (Technyl) i tzw. Closed Loop Recycling, czyli produkcja w cyklu zamkniętym: wytwarzamy produkt, dostarczamy go do odbiorcy, następnie odbieramy od niego odpady i produkujemy nowy wyrób. Posiadamy w ofercie produkty nie zawierające halogenów oraz wyroby o niskiej zawartości VOC. Dzięki wszystkim tym działaniom minimalizujemy nasz negatywny wpływ na środowisko.

Innym kluczowym elementem działalności firmy jest innowacyjność. W którym kierunku, biorąc pod uwagę innowacyjność, zmierza rynek poliamidów? Jakie są potrzeby klientów w tym zakresie?
Klienci pytają o produkty innowacyjne, czyli przyjazne środowisku, energooszczędne, zapewniające komfort użytkowania, a także bezpieczeństwo. Kolejną niezwykle ważną cechą jest z całą pewnością konkurencyjna cena produktu, choć trudno cenę uznać za element innowacyjny…
Producenci są zatem coraz bardziej zaangażowani w proces rozwoju produktu, zarówno od strony technologicznej, jak i spełnienia wymagań środowiskowych, czy chociażby wspomnianej ważnej cechy redukcji kosztów.

CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 1/2011 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.


tworzywa sztucznepoliamidyRhodia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie