Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Źródła nowych impulsów - Dirk Elvermann

2012-08-10

O działalności przedsiębiorstwa dla zrównoważonego rozwoju i dostosowaniu do aktualnych warunków rynkowych rozmawiamy z dr. Dirkiem Elvermannem, dyrektorem zarządzającym BASF Polska.

1 maja tego roku zastąpił Pan Michaela Heppa na stanowisku dyrektora zarządzającego firmy BASF Polska. Jakich spraw dotyczyły Pana pierwsze decyzje w zakresie funkcjonowania firmy?
Podejmując każde nowe zadanie, w początkowym okresie trzeba przede wszystkim uważnie wysłuchać pracowników i klientów, dokładnie przyjrzeć się firmie i stwierdzić, co już zostało osiągnięte i jaki jest potencjał rozwoju w przyszłości. Pierwsze ważne decyzje dotyczyły zatem relacji z klientami, tworzenia zespołu i strategicznej orientacji BASF w Polsce.
Wszystkie nasze działania są ukierunkowane na trwały wzrost działalności firmy w Polsce. Ten kierunek docelowy chciałbym moją pracą wspierać i dalej wzmacniać.

Jaki wpływ na obecne i przyszłe działania firmy na rynku polskim ma panująca w chwili obecnej niepewność na rynkach finansowych?
Z pewnością jest tak, że wahania w sektorze finansowym mają także wpływ na gospodarkę, np. niektórzy partnerzy handlowi nie są w stanie pozyskać wystarczających środków pieniężnych i z tego względu muszą redukować swoje inwestycje. Wzrost gospodarczy w Polsce spowalnia w tej chwili dość wyraźnie. Kilku naszych klientów działa na bazie zamówień publicznych, które są mocno uzależnione od funduszy UE. Akurat w tym obszarze sytuacja ciągle się zmienia. Poza tym wpływ na działalność gospodarczą mają oczywiście także obserwowane wahania kursów walut.

 

W tym roku BASF obchodzi dwudziestolecie istnienia na polskim rynku. W jakiej mierze zmieniły się przez te lata zasięg działalności, oferta i możliwości przedsiębiorstwa?
BASF istnieje w Polsce nie od dwudziestu lat, jak Pani wspomniała, lecz już od lat pięćdziesiątych XX wieku. Początkowo firma BASF działała w kraju za pośrednictwem jednej z central handlu zagranicznego, natomiast pierwsza spółka BASF w Polsce, BASF Polska, rzeczywiście została założona dokładnie przed 20 laty. Na początku BASF Polska ograniczała się wprawdzie do działalności handlowej i dystrybucyjnej na rzecz niemieckiej firmy – matki, ale później rozszerzyliśmy naszą działalność o własną produkcję. Posiadamy w Polsce trzy lokalizacje produkcyjne, w których wytwarzane są chemikalia budowlane, systemy poliuretanowe (wysokowartościowe tworzywa sztuczne) oraz domieszki do betonu. Oferujemy w Polsce całą paletę produktów BASF, począwszy od chemikaliów i tworzyw sztucznych, poprzez środki ochrony roślin, substancje składowe dla przemysłów kosmetycznego, spożywczego, papierniczego, budowlanego i elektrycznego, aż po lakiery i katalizatory. BASF oferuje wysokowartościowe produkty, dzięki którym może odróżnić się od oferty innych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce.

Powstaje zatem pytanie, w jakim kierunku firma będzie się dalej rozwijać…
BASF dąży na polskim rynku do jeszcze silniejszego i głębszego zakotwiczenia się w charakterze producenta i oferenta produktów wysokiej jakości. Nasze plany rozwojowe są klarownie zorientowane na wzrost. Jako kluczowe branże dla naszych produktów postrzegamy w Polsce motoryzację i transport, budownictwo i infrastrukturę, zaopatrzenie dla rolnictwa i ochrony roślin, petrochemii oraz Home Care i Personal Care. Duże znaczenie ma także przemysł elektryczny i papierniczy.
BASF w Polsce działa zgodnie ze strategicznymi wytycznymi grupy BASF: jesienią ubiegłego roku BASF uchwalił nową Strategię 2025. Jej cel brzmi: „We create chemistry for a sustainable future”. W ramach tej strategii pracujemy nad ofertą innowacyjnych projektów, które odpowiadają zasadom zrównoważonego rozwoju dzięki temu, że mają zdefiniowane cele ekologiczne, ekonomiczne i społeczne. BASF już teraz dysponuje ugruntowanym know-how i całym szeregiem produktów oraz rozwiązań tego rodzaju – a ciągle dochodzą nowe.


CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 4/2012 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.



przemysł chemicznyBASF

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie