Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Transport zmienia się bardzo szybko - Alexander Tonn

2024-03-13

Przedstawiamy rozmowę z Alexandrem Tonnem, który pełni funkcję Dachser COO Road Logistics.

Jaką rolę odgrywa logistyka drobnicowa w strategii firmy Dachser na 2030 rok?

Logistyka drobnicowa jest filarem i podstawową kompetencją Dachser, dlatego nadal będzie odgrywać kluczową rolę w firmie, w drodze do 2030 roku. Naszym celem jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji numer jeden w Niemczech i Europie. Naszym sposobem na osiągnięcie tego celu nie jest zwiększanie wolumenu za wszelką cenę, ale osiąganie wzrostu opartego na jakości.

Na pierwszym miejscu zawsze stawiamy jakość, i to w każdym obszarze, to nasza najważniejsza cecha, która wyróżnia nas na rynku. Naszą główną pozycję w zakresie wysokiej jakości tworzą przede wszystkim nasi pracownicy. Inne istotne elementy to najnowocześniejsze zaplecze logistyczne i bogata flota pojazdów, a także jednolita struktura IT, umożliwiająca standaryzację procesów.

Jaka myśl przyświeca Dachser w dalszym rozwoju globalnej sieci?

Musimy sprawnie identyfikować zmiany w dynamicznym, złożonym otoczeniu i nie tylko na nie reagować, ale także aktywnie wykorzystywać je na korzyść naszych klientów. Na poziomie globalnym są to rozwiązania logistyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb, obejmujące kompleksowe zarządzanie procesami i pełną cyfryzację, zapewniające najlepszą możliwą przejrzystość łańcucha dostaw. Podstawą tych działań jest nasza silna, wysokowydajna sieć transportu lądowego w Europie.

Poprzez ścisłe połączenie naszych obszarów biznesowych Air & Sea Logistics i Road Logistics, chcemy stworzyć usługę, która nie ma sobie równych na rynku: Global Groupage. Dla klientów oznacza to wiele korzyści. Dachser zapewni holistyczne rozwiązanie dla transportu drobnicowego na całym świecie, dostarczane przez zintegrowaną sieć z kompleksową wiedzą w zakresie logistyki kontraktowej.

Sprzedawcy detaliczni i producenci wykorzystują koncepcje omnichannel, aby skoncentrować się na indywidualnych wymaganiach swoich klientów w zakresie dostaw, czy też łączenie się firm B2C i B2B. Jak Dachser adaptuje te zmiany?

W ramach naszej strategii AHEAD intensywnie pracujemy nad omnichannelowym dostępem do rynku i szukamy sposobów na zrównoważenie wymagań logistyki z potrzebami klientów. Jednym z efektów tych działań jest nasz nowy produkt, targo on-site fix, w którym podczas składania zamówienia można zaplanować konkretną datę dostawy. Jest to popularna usługa wśród konsumentów, którzy mogą otrzymać swoje zakupy na przykład po wakacjach. Z kolei dla nas, jako dostawcy usług logistycznych, oznacza to skrócenie czasu oczekiwania w oddziale odbiorczym. Jednocześnie, cały czas prowadzimy działania zmierzające do opracowania jeszcze prostszych i szybszych rozwiązań oraz włączenia ich do naszego portfolio usług.

Jeśli chcemy niezawodnie wypełniać naszą misję również w przyszłości, cyfryzacja ma dla nas fundamentalne znaczenie. Obejmuje to modernizację naszych własnych podstawowych systemów do obsługi transportu i magazynowania, a także wprowadzanie innowacji technologicznych. Ostatnim osiągnięciem jest nasz projekt @ILO, który właśnie otrzymał Niemiecką Nagrodę Logistyczną. Po pierwsze, paczki są tutaj identyfikowane, lokalizowane, mierzone i rejestrowane w systemie do zarządzania transportem w pełni automatycznie. Obejmuje to moment wejścia i wyjścia, a także podczas ich przechowywania. Eliminuje to ręczne skanowanie kodów kreskowych i dodatkowe etykietowanie paczek. W przyszłym roku rozpoczniemy wdrażanie tej technologii w naszych europejskich oddziałach. Jest to kamień milowy w rozwoju naszej sieci i będzie stanowić przykład dla całej branży.

Dachser zawsze powtarza: „Logistics is people business”, a jak to się ma do stałego postępu cyfryzacji i automatyzacji?

Cyfryzacja i automatyzacja nie stoją w sprzeczności z naszą koncentracją na ludziach w logistyce. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Jeśli mamy generować wzrost oparty na osiąganiu wartości, potrzebujemy zarówno wykwalifikowanych pracowników, jak i cyfryzacji, która wspiera ludzi w ich pracy tak kompleksowo, jak to tylko możliwe. Brak wykwalifikowanego personelu i specjalistów jest już odczuwalny na wszystkich poziomach, a w przyszłości stanie się jeszcze bardziej dotkliwy.

W Europie brakuje obecnie ponad 400 tys. zawodowych kierowców. Niedobór personelu operacyjnego i administracyjnego nie jest jeszcze tak wyraźny, ale również w tym przypadku coraz trudniej jest znaleźć i zatrzymać osoby z odpowiednimi kwalifikacjami. Dachser od lat przeciwdziała temu trendowi, osiągając wskaźnik szkoleń na poziomie ponad 10%, jednak nie jest w stanie całkowicie go odwrócić. Tym bardziej kluczowe jest oferowanie pracownikom najlepszych warunków do świadczenia wysokiej jakości usług, a cyfryzacja i automatyzacja to właściwy sposób na osiągnięcie tego celu.

Czy przyszłościowa koncepcja bezemisyjnych dostaw do centrum miast: Dachser Emission-Free Delivery wkrótce może stać się standardem?

Do 2025 roku podwoimy liczbę lokalizacji bezemisyjnych dostaw Dachser w stosunku do obecnego poziomu. W tym momencie wdrażamy koncepcję zrównoważonej logistyki miejskiej w 24 głównych miastach europejskich. Natomiast to, czy i kiedy stanie się ona standardem, jest na ten moment niewiadomą. Wprowadzanie jej wymaga znacznego wysiłku i odpowiednich warunków. Przykładowo, zależy to od lokalnej sytuacji na drogach, możliwości tworzenia mikro-hubów i odpowiedniej infrastruktury ładowania. Wszystko to wymaga dużych nakładów kapitałowych, które ostatecznie zostaną odzwierciedlone w cenach.

Spójrzmy w przyszłość: Jak w idealnej ocenie klienci będą postrzegać Dachser Road Logistics w 2030 roku?

Naszym jasnym celem jest dalsze docenianie przez klientów Dachser jako lidera jakości na rynku europejskim. Wynika to z faktu, że Dachser jest najbardziej zintegrowanym dostawcą usług logistycznych z największą siecią drobnicową, najwyższym poziomem wiedzy w zakresie logistyki systemowej i kontraktowej oraz wykwalifikowanymi pracownikami, którzy utrzymują łańcuchy dostaw w ciągłym ruchu. Nasz zespół pomaga również firmie podejmować znaczące kroki w kierunku ochrony klimatu, a tym samym wyznaczać standardy w branży logistycznej.


Dachsertransportlogistykacyfryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie