Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Oferujemy doskonałą znajomość europejskiego rynku kolejowego i intermodalnego - Aleksandra Röhricht

Data publikacji: 2020-06-30

O firmie Forwardis, jej możliwościach i planach rozwojowych rozmawiamy z Aleksandrą Röhricht, Managing Director w Forwardis GmbH.

Jaki jest obszar działalności firmy Forwardis GmbH?

Forwardis jest logistyczną firmą usługową należącą do francuskiej Grupy SNCF Logistics. Specjalizujemy się w kompleksowej organizacji transportów kolejowych i intermodalnych dla przemysłu chemicznego oraz paliwowego. Wozimy głównie produkty ciekłe albo sypkie, również RID/ADR klasy 1, 2, 3, 4, 6, 8.

Jako tzw. usługodawca One-Stop-Shop oferujemy naszym klientom organizację transportu po całej Europie oraz Azji, ewentualny przeładunek z wagonów szerokotorowych na granicy wschodniej albo też przeładunek z kolei na drogę, organizację odpowiednich wagonów kolejowych/kontenerów pod transport, Track & Tracing, czyli monitorowanie przebiegu transportu w całej Europie i Azji, zarządzanie procesem czyszczenia wagonów oraz ich napraw, przygotowanie pełnej dokumentacji transportowej, doradztwo logistyczne, jak również całościowe zarządzanie projektami logistycznymi.

Chcielibyśmy porozmawiać o transporcie kolejowym vs. samochodowym. Jakie są największe zalety i wady tych konkretnych form transportu?

W Europie do transportu najczęściej wybierany jest samochód. Jego udział w całkowitych przewozach towarowych wynosi w Polsce ok. 80%. Jest to najwygodniejsza metoda komunikacji między dwoma miejscami. Towar jest dostarczany od drzwi do drzwi z minimalną liczbą stacji przeładunkowych. Jest to idealne rozwiązanie przy stosunkowo niewielkiej wadze towaru oraz odległości do kilkuset km. Nie możemy jednak zapominać o potencjalnie sporej liczbie wypadków na drogach oraz o emisji spalin. Firmy dbające o środowisko z pewnością powinny rozważyć inne środki transportu.

Transport kolejowy ma sens przy przewożeniu towarów o dużej masie oraz na dużą odległość. W wagonie cysternie można przewieźć nawet 60 ton ładunku, w izo-tanku – do 31 ton. Ze wszystkich rodzajów transportu to ten jest najbardziej ekologicznym.

Wyzwaniem, które pojawia się tutaj, jest różnica w szerokości szyn między Europą a krajami byłego Związku Radzieckiego, ewentualne „korki” przy przejeździe przez jedno/dwutorowe przejścia graniczne, a także fakt, że w przypadku braku własnej bocznicy kolejowej bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym konieczny jest przeładunek z ciężarówki do wagonu kolejowego bądź obsługa kontenera na terminalu intermodalnym. To wszystko zwiększa całkowite koszty transportu.

Podejmując decyzję o zastosowaniu danego środka lokomocji, musimy wziąć pod uwagę masę przewożonego towaru, odległość do miejsca docelowego oraz ekologiczność rozwiązania.


CAŁY WYWIAD DOSTĘPNY JEST W NR 2/2020 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY



transport i logistykaForwardistransport kolejowytransport intermodalny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy posiadasz akcję polskich spółek giełdowych z przemysłu chemicznego?

Zobacz wyniki

WięcejInne rozmowy



WięcejWarto przeczytać


Clariter przeciera szlaki dla gospodarki obiegu zamkniętego

Nadtlenek wodoru potrzebny prawie wszędzie

Grupa PCC: innowacyjność zawarta w pięciu głównych segmentach produktowych

Jak firma napojowa przeszła na produkcję chemiczną?

Dyrektor BASF: innowacyjność i zrównoważony rozwój idą w parze

Nowy prezes Grupy Azoty

Technologie w energetyce. Czy wejdą na polski na rynek?

PlasticsEurope wskazuje nowe źródła surowców do produkcji tworzyw

Lotos znajduje odbiorców dla swojego wodoru

Repelenty – wzrost zapotrzebowania na produkty do odstraszania owadów

Kremy do rąk przestają być produktem premium

Orlen Lietuva z coraz lepszym połączeniem

Co trzeba wiedzieć, wprowadzając rozwiązania cyfrowe w przemyśle chemicznym?

Evonik zamyka zakład w Hiszpanii

Lotos Oil wykorzystał okres pandemii na poprawę wyników finansowych

Prezes Grupy Azoty: w czasie kryzysów chemia jest szczególnie ważna

Biologiczne prepolimery alternatywą dla tradycyjnych

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrośnie w 2020 r.

Recyklerzy spodziewają się korzystnych zmian w prawie

Branża recyklingu: liczymy na lepsze prawo

Europejski Zielony Ład zdeterminuje przyszłość petrochemii

Jak powinien wyglądać system depozytowy?

PlasticsEurope Polska o roli tworzyw w Europejskim Zielonym Ładzie

Wałbrzyska uchwała Stop Plastik trafiła do sądu

Powstanie wielka jednostka do produkcji zielonego wodoru

Grupa Azoty: innowacje w branży nawozowej

BASF Polska i Centrum Nauki Kopernik: dekada współpracy

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejPopularne

Więcej aktualności





WięcejW obiektywie