Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety


Newsletter 20.01.2022

Świadomość środowiskowa biznesu rośnieKomentarz:
Teresa Czerwińska, wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego

Duże firmy realizują chętniej projekty B+RKomentarz:
Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR

Przemysł może być jeszcze bardziej zrównoważonyKomentarz:
Valerio Coppini, wiceprezes w NextChem


REKLAMA

 

SZKOLENIE ONLINE: Przesyłki z bateriami litowymi - warsztaty z przygotowania do transportu drogowego, morskiego i lotniczego

 

Świat XXI wieku jest pełen nowoczesnych technologii oraz nowinek ułatwiających życie. Kto z nas nie używa telefonu komórkowego, laptopa czy aparatu fotograficznego lub nie pracował z elektronarzędziami? Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że baterie litowe, którymi są zasilane tego typu urządzenia, zalicza się do towarów stwarzających zagrożenie w transporcie. Zanim więc trafią one do sklepów, muszą zostać w bezpieczny sposób przetransportowane od producenta czy dystrybutora. W transporcie jako materiały niebezpieczne klasyfikowane są baterie litowe metaliczne oraz baterie litowo-jonowe. W zależności od tego, czy chcielibyśmy wysłać same baterie, włożone do urządzenia czy spakowane z urządzeniem, musimy wybrać inny sposób przygotowania przesyłki. Decydująca jest także zawartość litu lub zdolność magazynowania energii. Po więcej informacji zapraszamy serdecznie na szkolenie: Przesyłki z bateriami litowymi - warsztaty z przygotowania do transportu drogowego, morskiego i lotniczego

 

Sprawdź kalendarz szkoleń>>>

 


PIPC: co przyniesie polskiej chemii rok 2022?Trwająca już dwa lata pandemia COVID–19 wpłynęła bez wyjątku na wszystkich. Wywołany przez nią niespotykany dotąd kryzys odcisnął piętno na światowych gospodarkach, a ze skutkami tego załamania będziemy mierzyć się jeszcze długo. Polską branżę chemiczną czeka niełatwy czas – przed nami szereg regulacji, których realizacja wymagać będzie wysiłku. Musimy sprostać potężnym wyzwaniom związanym z transformacją ekologiczną – chemia jest bowiem jedną z najważniejszych branż, bez których Europa nie zrealizuje ambitnych, „zielonych” celów.

Programy NCBR atrakcyjne dla branży chemicznejZ danych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wynika, że bilans udziału dużych firm w programach NCBR z lat 2015 -  2021 to ponad 2,5 tysiąca wniosków o dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych złożonych przez 1120 przedsiębiorstw, a także 811 przyznanych grantów dla 544 firm. W tej grupie dominująca pozycję zajmują przedsiębiorstwa chemiczne.

ECHA: nowe wytyczne ograniczają testy na zwierzętachEuropejska Agencja Chemikaliów opublikowała porady dla rejestrujących dotyczące sposobu wiarygodnego łączenia różnych źródeł alternatywnych danych podczas oceny działania uczulającego na skórę chemikaliów. Zmniejsza to potrzebę testowania na zwierzętach, jednocześnie chroniąc ludzi przed alergiami. Porada opiera się na wytycznych OECD.

Evonik: surowce do produkcji kleju z ponad 90% udziałem biomasyEvonik rozszerza swoje portfolio amorficznych poli-alfa-olefin dla przemysłu klejów o produkty zrównoważone. 

BASF rozwija ogniwa do baterii litowo-jonowych nowej generacjiBASF i Porsche wspólnie opracowują wysokowydajne baterie litowo-jonowe do samochodów elektrycznych.

Grupa MOL przejmuje stacje paliw LotosuGrupa MOL rozpocznie działalność w Polsce dzięki przejęciu 417 stacji paliw działających w całym kraju pod marką Lotos. Dzięki tej wartej 610 mln dolarów transakcji Grupa stanie się trzecim największym graczem na rynku detalicznej sprzedaży paliw w Polsce. W ramach umowy PKN Orlen przejmie z kolei 185 stacji paliw Grupy MOL na Węgrzech i Słowacji wycenionych na 259 mln dolarów. Umowa to krok na drodze fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos. Zbycie przez Lotos aktywów było jednym z wymogów Komisji Europejskiej, która tylko w ten sposób pozwala na przeprowadzenie połączenia polskich spółek.

Archiwalne newslettery