2023-03-22
Jak wynika z raportu przygotowanego przez PSMM Monitoring & More systematycznie wzrasta w polskich mediach liczba informacji na temat energetyki jądrowej Jednak to ubiegły rok przyniósł szczególne zainteresowanie tym tematem. Powodem był przede wszystkim atak Rosji na Ukrainę, ostrzały Zaporoskiej Elektrowni Atomowej oraz kryzys energetyczny.
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za cały ubiegły rok, na podstawie których opracowano raport medialny „Polski atom 2022”. Pod uwagę wzięto ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Badaniu poddano również wpisy z mediów społecznościowych.
Jak wynika z raportu w 2022 r. ukazało się ponad 230 tys. publikacji w kontekście energetyki jądrowej, łączny ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł 851 mln zł, zaś dotarcie oszacowano na 5,4 mld kontaktów. Zdecydowana większość publikacji, bo aż 152 tys. ukazało się w mediach tradycyjnych - najwięcej w internecie (82%). Najniższy udział miała prasa (3%) i telewizja (4%).
Z kolei w mediach społecznościowych dotarcie oszacowano na 81 tys. Najczęściej wykorzystywanym kanałem dla tematu energetyki jądrowej był Twitter, gdzie liczba wpisów osiągnęła ponad 66 tys.
Zwłaszcza w pierwszych tygodniach trwania wojny Polacy kierowali swoją uwagę za wschodnią granicę. Niepokój wzbudzała kwestia możliwego uszkodzenia Zaporoskiej Elektrowni Atomowej oraz walki wokół niedziałającej elektrowni w Czarnobylu. W mediach społecznościowych natomiast można było dostrzec liczne wątki poświęcone płynowi Lugola. To wszystko spowodowało, że to właśnie na marzec 2022 spośród całego przeanalizowanego okresu przypadło największe zainteresowanie energetyką jądrową.
Wojna sprawiła również, że wiele krajów, w tym Polska, zaczęło intensywniej myśleć o bezpieczeństwie energetycznym oraz uniezależnieniu się od dostaw z Rosji. Energetyka jądrowa stała się więc pewnym i niezawodnym sposobem na utrzymanie niezależności w tym obszarze. Ponadto za jej wykorzystaniem przemawiały m.in. stale rosnące ceny energii czy kwestie ekologiczne. Co warto zaznaczyć, w kwietniu podczas Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego ToGetAir 2022 odbyła się debata, podczas której zaznaczono, że społeczna akceptacja dla energii atomowej w Polsce wzrosła do poziomu 80% i jest najwyższa w historii.
Oprócz powyższych tematów w mediach w ubiegłym roku mogliśmy przeczytać m.in. o tworzeniu przez PKN ORLEN wspólnie z Synthos Green Energy spółki joint venture, która zainwestuje w rozwój technologii mikro i małych reaktorów jądrowych, planach powstania elektrowni jądrowej na Pomorzu czy projekcie uchwały rządu w sprawie budowy wielkoskalowych elektrowni jądrowych.
Medialna narracja na temat energetyki jądrowej skupiała się przede wszystkim wokół trzech obszarów tematycznych: bezpieczeństwo, OZE (odnawialne źródła energii) oraz SMR (Small Modular Reactors). Najwięcej w tych tematach pisano w internecie, głównie na portalach o zasięgu regionalnym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...