2024-03-14
Liczby nie pozostawiają wątpliwości. Odnotowywane są wzrosty, jeśli chodzi o zainteresowanie zieloną energią. Według opublikowanego w lutym raportu Ember, w 2023 roku w Europie był rekordowy pod względem produkcji energii ze źródeł odnawialnych.
Polski biznes również otwiera się na energię z OZE coraz bardziej, choć nie jest to droga pozbawiona zakrętów. Dynamiczne zmiany na rynku energetycznym – zarówno polskim, jak i europejskim - kształtuje kilka czynników. Przede wszystkim nieustająca destabilizacja na rynku paliw kopalnych i rosnące ceny, które szczególnie na sektorze MŚP wymuszają szukanie opcji B. Do tego dochodzą kwestie legislacyjne i konieczność utrzymania konkurencyjnej pozycji w łańcuchach dostaw. Podczas gdy korporacje w długoterminowych strategiach mają dokładnie rozplanowane działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, mali i średni przedsiębiorcy tu i teraz starają się zagospodarować te potrzeby.
Dla sektora MŚP pozostanie w grupie kontrahentów i partnerów biznesowych dla większych graczy to nierzadko czynnik decydujący o rentowności całej firmy. Wymogi ESG wyraźnie kształtują kierunek zmian – jedną z osi jest transformacja energetyczna.
Dla biznesu sięgnięcie po zieloną energię to jeden z najprostszych kierunków, by przedsiębiorstwo potwierdzało aktywną realizację standardów ESG.
Po 100% zieloną energię sięgali przedstawiciele takich branż jak: HoReCa, FMCG/retail, obiekty uzdrowiskowe/SPA/wellness, firmy budowlane, transportowe, zakłady przemysłowe (m.in. przemysł drzewny, chemiczny i tekstylny), firmy produkujące opakowania, gry komputerowe, wyroby sztuczne, ale też np. firmy z branży medycznej, oświetleniowej, reklamowej czy biznes zajmujący się marketingiem internetowym.
Ten szeroki przekrój branż i skali biznesów dowodzi jedynie, że zainteresowanie zieloną energią nie łączy się jedynie z korporacjami oraz przemysłem. Każdy biznes potrzebuje energii i każda firma może zdecydować się na energię ze źródeł odnawialnych.
Do przedsiębiorców coraz wyraźniej przemawiają liczby, kształtujące się w skali rocznej konkurencyjne cenowo wyniki, ale też odpowiedni customer service i nowoczesne spojrzenie na całość usług związanych z energią. Elastyczne kontrakty, umowy hybrydowe, indywidualny dobór źródeł – to opcje, których rynek dopiero się uczy. Takiego podejścia potrzeba zwłaszcza teraz, gdy mierzymy się z ograniczonymi możliwościami przyłączeniowymi sieci elektroenergetycznych czy zmianami w polskim systemie legislacyjnym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...