2025-06-24
Historia FM Logistic w Polsce to trzy dekady odważnych decyzji, dzięki którym firma zbudowała silną pozycję rynkową. Już na początku postawiono na model biznesowy oparty na własnych centrach logistycznych – nowoczesnych, wyższych od ówcześnie budowanych, a dzięki temu znacznie bardziej funkcjonalnych. To wyprzedzało standardy powszechnie znane w połowie lat 90. i umożliwiło realizację usług innych niż tylko magazynowanie, jak co-packing czy co-manufacturing. Model ten do dziś pozostaje fundamentem działania firmy.
W kolejnych latach FM Logistic systematycznie poszerzało zakres świadczonych usług, wchodząc w nowe sektory i odpowiadając na zróżnicowane potrzeby klientów. Obecnie firma obsługuje tak wymagające branże jak farmaceutyczna czy kosmetyczna, które wymagają najwyższych standardów jakości, zaawansowanych procedur oraz specjalistycznych warunków przechowywania i transportu. Równolegle rosło zapotrzebowanie na elastyczność operacyjną – zarówno w kontekście wielkości wolumenów, jak i zasięgu geograficznego. Otworzenie granic po wejściu do Unii Europejskiej było ważnym krokiem dla Polskiej gospodarki, ale i kamieniem milowym w globalnym rozwoju firmy. Nowe możliwości dały impuls do utworzenie klastra Europy Centralnej, który umożliwił skoordynowaną obsługę klientów na większym obszarze geograficznym. Na kompleksowość oferty FM Logistic wpłynęło także rozwinięcie usług transportowych. Rozwój sieci dystrybucji i połączeń międzynarodowych przy wykorzystaniu nowoczesnej floty oraz wdrożenie alternatywnych form przewozu ładunków w postaci transportu intermodalnego pozwoliły zwiększyć efektywność i dostępność rozwiązań zarówno dla dużych, jak i mniejszych zleceń, przy zachowaniu wysokiej jakości i konkurencyjnych kosztów operacyjnych.
Trzy dekady obecności na polskim rynku pozwoliły nam nie tylko obserwować, ale i aktywnie współtworzyć zmiany zachodzące w branży logistycznej. Polska stała się strategicznym punktem operacyjnym, ale także cennym źródłem wiedzy, którą dziś wykorzystujemy w regionie Europy Centralnej. Ewolucja jaką przeszła branża logistyczna w ciągu tych trzech dekad, to także wyjątkowa historia naszej organizacji, pełna wyzwań, ale i pięknych osiągnięć.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...