Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dynamicznie rośnie świadomość ekologiczna firm - Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing

2022-05-06

Jak wynika z najnowszego badania Leasing Index przeprowadzonego przez Santander Leasing zauważalny jest znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska, w porównaniu do wyników badania z 2019 r. Już 69% małych firm deklaruje, że przy prowadzeniu firmy kieruje się troską o ochronę środowiska – to o 18 punktów procentowych więcej niż trzy lata temu.

Jesteśmy przedsiębiorcami, pracownikami, konsumentami i w każdej z tych ról mamy wpływ na środowisko. Postawa proekologiczna znajduje rosnące odzwierciedlenie w priorytetach firm. Budowa eco-friendly i nowoczesnego wizerunku również staje się coraz częściej celem małych firm w Polsce. Taki kierunek w swoich działaniach stawia sobie już 51% firm, natomiast w badaniu z 2019 r. było to zaledwie 27%.

73% małych przedsiębiorstw namawia pracowników do proekologicznych zachowań, takich jak oszczędzanie wody czy segregacja śmieci. 79% firm stara się minimalizować ilość wytwarzanych śmieci. 64% przedsiębiorców chce wykorzystywać e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru. 83% firm planujących zakup ekopojazdu uważa, że leasing wydaje się najbardziej prawdopodobną formą finansowania.

Należy wziąć pod uwagę, że nasze badanie dotyczy firm zatrudniających do 49 osób. Przedsiębiorstwa te często nie mogą sobie pozwolić na przygotowywanie strategii ESG czy na duże inwestycje w ekologię. Badania pokazują, że w wielu obszarach czy też działaniach postawy proekologiczne stają się normą, co więcej z roku na rok rośnie powszechność takich postaw. To już nie moda, to styl i sposób działania.

Jak wynika z badania „Leasing Index” także w zakresie konkretnych działań nastąpiła znacząca zmiana. Zdecydowanie więcej firm deklaruje, że namawia pracowników do proekologicznych zachowań, takich jak oszczędzanie wody
czy segregacja śmieci, stara się minimalizować ilość wytwarzanych śmieci czy chce wykorzystywać e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru. W badaniu zrealizowanym przez Santander Leasing w 2019 r. wykorzystanie ekologicznych produktów, półproduktów, materiałów w działalności firmy deklarowało 30% badanych, obecnie deklaruje to już 56%.

Bez wątpienia optymistycznym wnioskiem z naszego badania jest odsetek przedsiębiorstw, które namawiają pracowników do proekologicznych zachowań. Santander Leasing sam jest firmą, która działania przyjazne środowisku wpisuje nie tylko w strategię biznesową posiadając listę własnych, wewnętrznych priorytetów w tym zakresie. Dodatkowo nieprzerwanie od 2010 r wspieramy proekologiczne inwestycje firm w Polsce. Cały 2021 rok wypadł rewelacyjnie jeśli chodzi o finansowanie pojazdów elektrycznych i hybrydowych, gdzie dynamika r/r wyniosła +66%. Ale to nie wszystko – w połowie stycznia br. podpisaliśmy z Bankiem Ochrony Środowiska umowę o współpracy przy programie „Mój elektryk”. Dzięki temu umożliwimy przedsiębiorcom uzyskanie dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Jestem przekonany, że ten program przyczyni się do dalszego silnego wzrostu zainteresowania leasingiem „czystych” samochodów .

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2022

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2022

Dostęp online

35.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

Nowość!

78.00 zł

Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

479.70 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rezygnacja z rosyjskiej ropy i gazu to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie