2021-08-09
Marka Ceresit, która uplasowała firmę Henkel wśród wiodących producentów klejów budowlanych, obchodzi w tym roku swoje 30-lecie w Polsce. Sygnowane nią produkty kształtowały polski rynek materiałów budowlanych i przyczyniały się do podnoszenia standardów budownictwa.
Pierwszy wyprodukowany w Polsce worek Ceresitu zjechał z taśmy produkcyjnej w 1991 roku. Wtedy to w Stąporkowie działalność rozpoczęła pierwsza fabryka firmy Henkel w naszym kraju.
Ceresit to marka z tradycją, która przez minione trzy dekady uczestniczyła w procesie kształtowania polskiego rynku materiałów budowlanych i podnoszenia standardów obowiązujących w budownictwie. Skutecznie przekonywała, że wyśrubowane parametry techniczne, przekładają się na trwałość inwestycji, bezpieczeństwo użytkowników oraz komfort wykonawców. Wkład marki w rozwój polskiego budownictwa to również edukowanie i szkolenia dla wykonawców. Marką Ceresit sygnowany jest szereg innowacyjnych produktów: kleje i fugi, ocieplenia, piany, uszczelniacze, grunty, materiały do kotwienia i montażu, gładzie, zaprawy i szpachlówki, wyroby do wykonywania i napraw posadzek, artykuły do izolowania i renowacji budynków oraz naprawy betonu.
Dzięki Ceresitowi Polska jest liderem Europy Środkowo-Wschodniej pod względem standardów jakości oraz wysokiego poziomu technologicznego materia¬łów budowlanych. Wiodącą pozycję firmy Henkel, zarówno w Polsce, jak i w Rosji, Rumunii, Bułgarii, na Ukrainie, Białorusi i w krajach bałtyckich zapewniły systemy ociepleń marki Ceresit. To właśnie w Polsce, w laboratoriach Centrum Innowacji Budowlanych Ceresit w Stąporkowie, polscy technolodzy opracowywali pierwsze receptury tych produktów, poczynając od kleju do styropianu i tynków. Tu także powstał pomysł utworzenia ogólnopolskiej sieci stacji barwiących do farb i tynków. Zapewnia ona inwestorom i właścicielom domów bezpośredni dostęp do szerokiej ga¬my kolorystycznej fasad oraz ścian wewnętrznych.
Dzisiaj Centrum Innowacji Budowlanych Ceresit w Stąporkowie to dynamiczny ośrodek rozwoju globalnego działu chemii budowlanej. Eksperci prowadzą tu międzynarodowe projekty, pracując nad technologiami przyszłości dla systemów ociepleń, hydroizolacji, systemów do klejenia płytek ściennych, okładzinowych i podłogowych czy materiałów wykańczania wnętrz. Formuły i koncept biznesowy, stworzone na bazie doświadczenia i wiedzy polskiego zespołu naukowców oraz pracowników, okazały się doskonałym towarem eksportowym Henkel Polska w ramach całej grupy, a najważniejsze kierunki dalszego rozwoju prac badawczych to odpowiedzi na największe problemy współczesnego świata. Biorąc pod uwagę globalne wyzwanie, jakim jest potrzeba oszczędzania energii, firma koncentruje się obecnie na rozwiązaniach budownictwa zrównoważonego oraz niskoemisyjnego, które umożliwią klientom ograniczanie ich ekologiczny śladu zarówno zimą, jak i latem.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...