2024-11-29
Według raportu Circular Voice, aż sześciu na 10 polskich konsumentów uważa, że firmy powinny bardziej otwarcie komunikować swoje działania związane z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem. Jednocześnie wielu respondentów jest sceptycznych, wobec tego, co faktycznie firmy deklarują. Większość (51%) postrzega ten temat głównie jako narzędzie do zwiększenia sprzedaży, a nie jako autentyczne zaangażowanie. Wskazują, że firmy podejmują te działania, ponieważ wierzą, że oczekują tego konsumenci (45%) lub dlatego, że „wszyscy inni” tak postępują (40%).
Kluczowym czynnikiem, który może wspomóc budowanie zaufania wśród odbiorców jest większa transparentność działań i komunikatów. Prawie czterech na 10 polskich konsumentów podkreśla, jak istotne jest, aby firmy otwarcie przyznawały się do swoich błędów i niedociągnięć. Respondenci z Polski oczekują również, aby przedsiębiorstwa dostarczały wiarygodne dowody na efekty swoich działań na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju (43%); były audytowane przez niezależnych ekspertów (35%); inwestowały w projekty i inicjatywy wspierające ochronę klimatu i środowiska (35%).
Może się wydawać, że współcześni konsumenci są zmęczeni nadmiarem informacji, a wysiłki firm w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju tracą na znaczeniu. Jednak raport Circular Voice pokazuje, że jest wręcz przeciwnie – ludzie chcą wiedzieć więcej. Przejrzystość oraz gotowość do otwartego mówienia o wyzwaniach i problemach przekładają się na większą wiarygodność niż próba przedstawienia się jako firma bez skazy. Konsumenci zdają sobie sprawę, że jest to trudna praca i są skłonni wybaczyć błędy, o ile zostaną one odpowiednio zakomunikowane i wyjaśnione. Aby skłonić ich do podejmowania aktywnych i zrównoważonych wyborów, muszą oni wierzyć, że te decyzje naprawdę mają znaczenie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...