Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Brak transparentności niszczy zaufanie konsumentów - Aleksandra Surdykowska, dyrektor działu marketingu, komunikacji i ESG w Stena Recycling

2024-11-29

Według raportu Circular Voice, aż sześciu na 10 polskich konsumentów uważa, że firmy powinny bardziej otwarcie komunikować swoje działania związane z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem. Jednocześnie wielu respondentów jest sceptycznych, wobec tego, co faktycznie firmy deklarują. Większość (51%) postrzega ten temat głównie jako narzędzie do zwiększenia sprzedaży, a nie jako autentyczne zaangażowanie. Wskazują, że firmy podejmują te działania, ponieważ wierzą, że oczekują tego konsumenci (45%) lub dlatego, że „wszyscy inni” tak postępują (40%). 

Kluczowym czynnikiem, który może wspomóc budowanie zaufania wśród odbiorców jest większa transparentność działań i komunikatów. Prawie czterech na 10 polskich konsumentów podkreśla, jak istotne jest, aby firmy otwarcie przyznawały się do swoich błędów i niedociągnięć. Respondenci z Polski oczekują również, aby przedsiębiorstwa dostarczały wiarygodne dowody na efekty swoich działań na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju (43%); były audytowane przez niezależnych ekspertów (35%); inwestowały w projekty i inicjatywy wspierające ochronę klimatu i środowiska (35%). 

Może się wydawać, że współcześni konsumenci są zmęczeni nadmiarem informacji, a wysiłki firm w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju tracą na znaczeniu. Jednak raport Circular Voice pokazuje, że jest wręcz przeciwnie – ludzie chcą wiedzieć więcej. Przejrzystość oraz gotowość do otwartego mówienia o wyzwaniach i problemach przekładają się na większą wiarygodność niż próba przedstawienia się jako firma bez skazy. Konsumenci zdają sobie sprawę, że jest to trudna praca i są skłonni wybaczyć błędy, o ile zostaną one odpowiednio zakomunikowane i wyjaśnione. Aby skłonić ich do podejmowania aktywnych i zrównoważonych wyborów, muszą oni wierzyć, że te decyzje naprawdę mają znaczenie.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie