Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Konsumenci chcą produktów z recyklingu - Anna Sundell, Stena Metall Group

2023-10-03

Realia ekonomiczne wpływają na decyzje polskich konsumentów. Co czwarty z nich kupił mniej produktów nadających się do recyklingu właśnie ze względu na tegoroczne wzrosty cen. Jednocześnie, jeden na pięciu konsumentów jest skłonny zapłacić więcej za produkt pochodzący z materiałów z recyklingu lub nadający się do recyklingu. 77% badanych uważa, że ważne jest, aby mieć szeroki wybór zrównoważonych produktów przyjaznych klimatowi i naszej planecie.

Polscy konsumenci otwarcie mówią, że chcą mieć możliwość kupowania towarów, które przyczyniają się do wzrostu poziomu cyrkularności. Jednak przeszkód na drodze do osiągnięcia tego celu, jest wciąż zbyt wiele. Jak pokazują badania The Circular Voice, brakuje jasnych, zrozumiałych etykiet na produktach, a barierą realizacji ambicji konsumentów są ograniczone finanse spowodowane trudną sytuacją ekonomiczną w kraju. Wskazuje to również na problem z powszechnie błędnym przekonaniem, że zrównoważone produkty są zawsze droższe. W rzeczywistości, w przypadku niektórych produktów, jest wręcz przeciwnie. Jednak nadal ograniczona oferta może przyczynić się do utrzymania tego przekonania. Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na to, że chcą kupować produkty, które można ponownie przetworzyć - aż 72% respondentów uważa to za ważną kwestię. Co więcej, aż 59% badanych stwierdziło, że powinno się zakazać tworzenia produktów, których nie można poddać procesowi recyklingu. To pokazuje, że dla konsumentów niezmiennie ważne jest, aby biznes podchodził do kwestii produkcji w sposób zrównoważony.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2023

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

Nowość!

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy sztuczna inteligencja to?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie