2015-10-25
W Warszawie odbyły się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations (9-10 kwietnia 2015 r.). Była to już siódma edycja targów, które na dobre zadomowiły się w kalendarzu krajowych imprez wystawienniczych dla przemysłu opakowaniowego.
W tym roku z uwagi na różnorodność prezentowanych produktów, oferta wystawców została podzielona na cztery strefy tematyczne: LUXPACK (prezentowano opakowania na produkty luksusowe); LABELLING & PRINTING (przedstawiono rozwiązania w zakresie etykietowania, kodowania, znakowania itp.); CO-PACKAGING (strefa powstała z myślą o osobach odpowiedzialnych za pakowanie, przepakowywanie, kontrolę jakości i konfekcjonowanie); LOGISPACK (wystawcy pokazywali opakowania logistyczne, zbiorcze, ochronne i tzw. gotowe na półkę).
Nowością targów była Strefa Safetypack. W jej ramach promowano rozwiązania, które chronią przed niepożądanym otwarciem lub utrudniają otwarcie danego produktu przez dzieci. Tego typu zaawansowane technologicznie opakowania adresowane były przede wszystkim do przedstawicieli branży spożywczej i farmaceutycznej, gdzie szczególnie istotne jest, by opakowanie chroniło produkt przed fizycznym uszkodzeniem, chemiczną degradacją lub mechanicznymi i klimatycznymi zagrożeniami. Firmy prezentujące tego rodzaju produkty podpowiadały, w jaki sposób można chronić wyroby i zachowywać wszelkie normy higieny i bezpieczeństwa. Przybliżono również rozwiązania typu tamper-evident (zabezpieczenie gwarancyjne) oraz child-resistant (zabezpieczenie przed dostępem dla dzieci), które wyznaczają aktualnie nowy kierunek w projektowaniu opakowań.
Częścią targów Packaging Innovations był Program Innowacja. Warunkiem udziału w nim było nowatorskie wykorzystanie materiałów lub ich zastosowanie. Wśród nowości targowych zobaczyć można było m.in. opakowania wykorzystujące technologię airless; materiał opakowaniowy będący następcą folii bąbelkowej; worek w kształcie słoika; opakowania na magnes.
Sporo miejsca poświęcono także nowemu trendowi w produkcji opakowań, czyli tzw. opakowaniom inteligentnym. Posiadają one interaktywny wskaźnik, który monitoruje świeżość, temperaturę i szczelność opakowania. Na uwagę zasługują również nalepki RFID, które dostarczają informację o zapakowanym produkcie.
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...