Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Targi Taropak miejscem wielu premier rynkowych

2019-10-24

Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania Taropak to najważniejsze spotkanie branży opakowań, etykiet, logistyki i magazynowania w kraju. Tegoroczna (32 edycja) odbyła się w dniach 30 września – 3 października w Poznaniu.

W targach wzięło udział 50 tys. zwiedzających profesjonalistów z wielu branż, m.in. właścicieli marek, sklepów wysyłkowych, producentów, ale też osób poszukujących rozwiązań z zakresu opakowań, logistyki, automatyzacji i robotyzacji. Swoją ofertę przedstawiło blisko 300  firm z branży opakowań, logistyki, automatyzacji z 17 krajów. Targi były miejscem 51 premier rynkowych, m.in. firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots. Należy on do gamy najwyższej klasy cobotów, czyli akcesoriów cieszących się coraz większą popularnością ze względu na ergonomiczne zastosowanie oraz wysoką jakość, łatwość obsługi i szybki zwrot z inwestycji.

- Robotyzacja ma ogromne znaczenie, szczególnie w kontekście zmienności rynków i upodobań konsumentów. W tej chwili zmieniają się bardzo często potrzeby rynku, a co za tym idzie również potrzeby dotyczące produktów i sposobu ich pakowania – ocenił  Marcin Boski, właściciel firmy Bosky.

Ciekawą nowością było również opakowanie biodegradowalne Bottom Light firmy Coffee Service. 

- Wraz ze wzrostem zainteresowania klientów przyjaznymi środowisku opakowaniami ekologicznymi, wprowadziliśmy do sprzedaży opakowania w pełni biodegradowalne wyprodukowane z surowców odnawialnych. Surowce do naszych opakowań produkowane są z kukurydzy, ziemniaków i drewna – powiedział Tadeusz Stępień, właściciel spółki Coffee Service.

Warte uwagi było również urządzenie firmy Zemat Technology o nazwie BOXMAT HD. W tym przypadku chodziło o uniwersalny system do produkcji opakowań z tektury falistej o dużej gęstości, przeznaczony dla wymagających krótko- i średnioseryjnych zastosowań. System ten posiada unikalne rozwiązania, m.in. możliwość cięcia, bigowania, nanoszenia kleju oraz drukowania w jednym cyklu.

Szczególnie mocno docenione zostały jednak produkty i firmy nagrodzone targowym Złotym Medalem. Wyróżnienie to powędrowało za następujące produkty do następujących firm:

•    Produkt - Folia BCF Eco; firma Cavitel Poland 
Wysokiej jakości folia ekologiczna, wyprodukowana w oparciu o materiały biodegradowalne, nie zagrażające środowisku naturalnemu. Produkt przeznaczony do zabezpieczania żywności, o określonej zawartości minerałów. Folię można poddawać recyklingowi.

•    Produkt - Program iFormer „Modułowy system produkcji opakowań typu SRP” (shelf ready packaging); firma Protim 
Innowacyjny modułowy system produkcji opakowań SRP – iFormer obsługuje ponad 200 bazowych konstrukcyjnych opakowań tekturowych i składa się z konfigurowalnych modułów, które w autorskiej technologii MSC PROTiM mogą być w prosty sposób łączone. W ramach systemu stworzono nowatorskie maszyny wieloformatowe, umożliwiające równoczesną produkcję kilku opakowań, z których maszyna FTHT 6 MULTIFORMAT jest objęta zgłoszeniem patentowym.

•    Produkt - Radpak Flex Packer; firma Radpak Fabryka Maszyn Pakujących 
Innowacyjny system pakowania zbiorczego Radpak Flex Packer zapewniający maksymalną wydajność, powtarzalność, ekonomię produkcji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.

Całości wydarzeń targowych dopełniał blok konferencyjny. Prelegenci dzielili się z uczestnikami targów doświadczeniami i wiedzą na temat m.in. e-handlu. Poruszano zarówno kwestie związane z zarządzaniem zwrotami, jako elementem optymalizacji logistyki w e-commerce, jak i kwestie dotyczące nowoczesnych opakowań tekturowych, czy narzędzi zwiększających sprzedaż. Konferencja była podzielona na trzy bloki tematyczne: opakowania w e-commerce, logistyka i magazynowanie oraz zagadnienia z zakresu marketingu i sprzedaży.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie