Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie

2023-04-02

W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw dla przemysłu kosmetycznego, gromadząca w jednym miejscu wszystkie najważniejsze podmioty w tej branży.

W targach uczestniczyło ponad 900 wystawców z całego świata.

- Cieszymy się, że in-cosmetics Global powróciło do tak szerokiego, międzynarodowego kształtu, po raz kolejny pokazując, dlaczego są to wiodące na świecie targi składników do pielęgnacji ciała. Innowacje można było znaleźć w pełnej obfitości w halach Fira Barcelona Gran Via, podczas gdy obecna międzynarodowa publiczność, w liczbie o 33% większej niż podczas ostatniej edycji, pokazała nie tylko znaczenie nawiązywania kontaktów i pozyskiwania podczas targów, ale także gotowość do inwestowania w przyszłość branży kosmetycznej i higieny osobistej – komentuje Roziani Zulkifli, dyrektor wydarzenia.

Co więcej, podkreślając międzynarodowy zasięg targów wskazuje ona, że 72% uczestników dołączyło do wydarzenia z zagranicy – w porównaniu z 57% w 2022 r. Wywodzili się oni ze 118 krajów. Wzrosła szczególnie mocno publiczność z Azji. Rok temu było to 6% wszystkich gości, teraz 12%.

Targi to jednak naturalnie głównie nowości. Wywodząca się z Indii firma KSM-66 Ashwagandha, zaprezentowała swój markowy ekstrakt z ashwagandhy o pełnym spektrum działania. Wyprodukowany został on przy użyciu unikalnego, zastrzeżonego procesu ekstrakcji opartego na zasadach „zielonej chemii”. Eksperci firmy pokazywali, w jaki sposób holistycznie wydobywać całą esencję korzenia, zachowując jednocześnie jego naturalną moc uzdrawiania. Prezentowany adaptogen jest znany ze swoich właściwości uspokajających i odstresowujących, co czyni go popularnym składnikiem preparatów do pielęgnacji skóry.

Producent naturalnych składników aktywnych w kosmetykach, firma NORMACTIVE, wprowadziła natomiast na rynek swój naturalny, przetworzony i biodegradowalny składnik aktywny TRI-MEA, który naprawia i chroni trzon włosa, uzupełniając pielęgnację włosów i poprawiając ich jakość.

Firma Sensient Beauty, twórca wysokiej czystości kolorów i środków do pielęgnacji powierzchni, ujawniła Aloe Surface Treatment. Jest to rozwiązanie wyekstrahowanei poddane upcyklingowi z odrzuconych liści aloesu i nasycone olejem kokosowym. Jest w 100% naturalne, hydrofobowe, łatwe do zdyspergowania, ma wysoką zawartość pigmentu i doskonałą rozprowadzalność.

Kolejna ciekawa nowość to zasługa Ichimaru Pharcos. Przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek swój naturalny składnik kosmetyczny, HyaluGuard, który hamuje degradację kwasu hialuronowego (HA) w fibroblastach, aby zmniejszyć wiotczenie skóry i zmarszczki.

Oryginalną ekspozycją przyciągał Ashland. Ożywiając swoje najnowsze produkty w formie wciągającego pokazu mody, firma zabrała uczestników w podróż od krokusów do orzechów kokosowych i palisandru do malin. Nowatorskie podejście przekształciło stoisko w wybieg mody, na którym modelki prezentowały najważniejsze, naturalne składniki oferowane przez firmę. Obejmowało to biofunkcjonalny produkt Liftyl, który wykorzystuje przetworzone wióry z palisandru; Szafran, biofunkcjonalny produkt upcyklingowy z kwiatów krokusa; Phyteq, który bazuje na ketonie malinowym i wzmacniaczu substancji konserwujących; oraz odżywkę Softhance, która wykorzystuje moc soi i gliceryny do zatrzymywania wilgoci.

Wśród atrakcji tegorocznych targów wyróżnić można Pawilon Indonezyjskich Składników Naturalnych. Zgromadził on siedmiu indonezyjskich dostawców olejków eterycznych, aromatów i ekstraktów roślinnych. Pawilon umożliwił uczestnikom łatwy kontakt z niszowymi dostawcami z określonych regionów.

Oprócz hal wystawowych targi były także miejscem konferencji i pokazów laboratoryjnych, dając okazję do praktycznego zapoznania się z najnowszymi technikami formułowania, uzyskania dostępu do najnowszych informacji rynkowych i znalezienia inspiracji dla innowacji produktowych.

W trakcie jednej z konferencji mówiono o innowacjach zapachowych. Ujawniono, że rynek perfum odnotowuje dwucyfrowy wzrost w całej Europie, przy czym Hiszpania osiąga najwyższy poziom wzrostu: plus 22%. Kolejne miejsca zajmują Włochy (20%), Niemcy (17%), Francja (12%) i Wielka Brytania (13%).

Konferencyjni eksperci wskazywali też trendy przyszłości. W ich ocenie, nastąpi „głębokie technologiczne tsunami”. Jego podstawą będą sztuczna inteligencja (AI), blockchain i przemysł 5.0 (obejmujący automatyzację, duże zbiory danych i bezpieczeństwo cybernetyczne). Wszystko to ma poprawić i spersonalizować obsługę klienta, możliwości biznesowe i wydajność produkcji oraz wesprzeć ekspansję na nowe rynki.

W 2024 r. targi in – cosmetics Global odbędą się w Paryżu.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie