2010-05-13
Grupa Ergis utrzymała w I kw. 2010 r. stabilny poziom sprzedaży, osiągając, pomimo niekorzystnych warunków rynkowych, przychody w wysokości 135,2 mln zł. Jednocześnie zysk netto w tym okresie wzrósł o ponad 7,5 mln zł.
Sprzedaż Grupy Ergis na polskim rynku wzrosła do 61,07 mln zł wobec 54,7 mln zł rok wcześniej. W efekcie Grupa w kolejnym kwartale umocniła swoją pozycję wśród rodzimych odbiorców. Sprzedaż zagraniczna wyniosła 74,1 mln zł, wobec 80,5 mln zł w I kwartale 2009, co jest skutkiem umocnienia się polskiej waluty.
Zysk netto Grupy wzrósł do 7,6 mln zł wobec 6 tys. zł rok wcześniej. Grupa obniżyła poziom należności o 2,2 mln zł, do 91,3 mln zł. W ocenie zarządu, spadek należności przy porównywalnym poziomie sprzedaży świadczy o dobrej sytuacji płatniczej Grupy. W I kwartale 2010 koszty ogólne były niższe o 13,1% wobec zanotowanych w I kwartale 2009. Jednocześnie koszty sprzedaży spadły w tym samym okresie o 7,2%.
- Za najważniejsze osiągnięcie pierwszego kwartału uważamy utrzymanie stabilnej sprzedaży, pomimo niekorzystnych warunków gospodarczych. Warto również podkreślić, że ponownie zwiększyliśmy naszą sprzedaż na rodzimym rynku, a więc i udziały w nim. Cieszy nas to, bo oznacza, że polski rynek wciąż się rozwija i ma dobre perspektywy – powiedział Tadeusz Nowicki, prezes zarządu Ergis-Eurofilms. - Cele na ten rok to dalszy rozwój trzech podstawowych obszarów działalności – produkcji laminatów do żywności, opakowań przemysłowych (folie stretch PE i folie PET) oraz folii PVC. Będziemy kontynuować ekspansję na rynku taśm PET, w którym systematycznie zwiększamy swój udział. Dużą wagę przykładamy do rozwoju sprzedaży materiałów opakowaniowych (folia stretch i taśmy PET) poprzez utworzoną w styczniu tego roku spółkę czeską. Nie zaniedbujemy rynków europejskich i systematycznie rozbudowujemy sieć naszych agentów – dodał.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...