Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zrozumieć pokolenie "boomerów"

2021-04-29  / Autor: Ines Imdahl, dyrektor zarządzający, Lonneker& Imdahl rheingold salon, Birgit Huber, menadżer Działu Pielęgnacji i Urody, IKW

Boomerzy przywiązują dużą wagę do wyglądu. Nawet jeśli nie jest to dla nich najważniejsza rzecz w życiu, nie chcą się starzeć, a tym bardziej staro wyglądać. Dlatego właśnie inwestują w kosmetyki i pielęgnację urody. U podłoża tych zachowań nie leży jednak obsesja na punkcie wiecznej młodości, a raczej dążenie, aby nie dopuścić do zniedołężnienia i zależności od innych osób. Boomerzy wiedzą, że osoby sprawne i zdrowe mogą skuteczniej stawiać czoła życiowym wyzwaniom. Daje im to poczucie „skuteczności” i mocy.

Jakie cechy odnajdujemy wśród boomerów?

Już na pierwszy rzut oka wśród pokolenia „baby boom” można dostrzec różnice powiązane z płcią. Mężczyźni publicznie obiektywizują swoje uczucia i są ukierunkowani na rzeczowe działania. Z kolei kobiety często wręcz prześcigają się w opowiadaniu dramatycznych historii ze swojego życia.

„Zdecydowanie wytrzymuję tempo życia – nie mam z tym problemu, natomiast w przypadku mojego byłego męża było z tym znacznie gorzej" (uczestniczka badania).

Okazuje się, że stereotypowe postrzeganie kobiet i mężczyzn jako „słabej” i „silnej” płci nie odpowiada rzeczywistości. Ponadto kobiety poświęcają sobie nawzajem uwagę i okazują troskę poprzez dzielenie się swoimi życiowymi doświadczeniami.


boomerzyprzemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie