Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zrozumieć pokolenie "boomerów"

2021-04-29  / Autor: Ines Imdahl, dyrektor zarządzający, Lonneker& Imdahl rheingold salon, Birgit Huber, menadżer Działu Pielęgnacji i Urody, IKW

Uczestniczyli w wiecach pokojowych, organizowali szalone punkowe imprezy, słuchali muzyki z nurtu „nowej fali”. Mieli także swobodne i pozbawione uprzedzeń podejście do miłości. Pokolenie powojennego wyżu demograficznego – znane szerzej jako pokolenie „baby boom” albo „boomerzy” – było głośne, nastawione nonkonformistycznie do życia i gotowe do przekraczania granic. Co dzieje się dziś z ówczesnymi buntownikami? Jakie cechy odnajdujemy dzisiaj wśród boomerów? Jakie są czynniki kształtujące ich samoocenę? Czy można wyróżnić wśród nich „silniejszą płeć”? Jaki wpływ ma u nich życie zawodowe, związek uczuciowy, wygląd fizyczny i seksualność na poczucie własnej wartości?

Po trzech badaniach przeprowadzonych wśród młodzieży, które dostarczyły IKW (Niemieckiemu Stowarzyszeniu Producentów Wyrobów Kosmetycznych, Toaletowych, Perfumeryjnych i Detergentów) cennych informacji o życiu i postawach młodych ludzi, podjęto analizę opartą na psychologii głębi, której celem było scharakteryzowanie osób w wieku od 50 do 65 lat, czyli pokolenia boomerów. Na przysłowiowej „kozetce” zasiadło 59 mężczyzn i kobiet, z którymi przeprowadzono kilkugodzinne wywiady, poruszając takie tematy, jak życie, osiągnięte cele i nadal niezrealizowane marzenia. Uzupełnieniem wywiadów było internetowe badanie panelowe w reprezentatywnej grupie liczącej ponad 1000 uczestników.

Pokolenie „baby boom” dziś

Jeśli istnieje pokolenie, które szczególnie dobrze potrafi radzić sobie z problemami, to są to właśnie boomerzy. W swoim życiu musieli niejednokrotnie stawiać czoła kryzysom – stąd niemal powszechne przekonanie, że zawsze można być panem sytuacji. Niewielu boomerów reprezentuje tzw. „typ ofiary”. Zdecydowana większość przedstawicieli analizowanego pokolenia uważa natomiast, że człowiek jest kowalem własnego losu. Niezależność ma dla boomerów ogromne znaczenie, a u wielu stwierdza się wysoki poziom pewności siebie. Warto zwrócić uwagę na to, że boomerzy czerpią poczucie własnej wartości z wnętrza. W dużym stopniu przyczynia się do tego satysfakcjonująca praca. Podobnie zresztą jak udany związek uczuciowy – przy czym u mężczyzn czynnik ten wywiera o wiele większy wpływ na pewność siebie niż u kobiet. Wspólnym mianownikiem jest jednak to, że poziom samooceny jest niezależny od rzeczywistych doświadczeń.


boomerzyprzemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy w Twojej firmie realizowane są projekty z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie