2021-04-29 / Autor: Ines Imdahl, dyrektor zarządzający, Lonneker& Imdahl rheingold salon, Birgit Huber, menadżer Działu Pielęgnacji i Urody, IKW
Uczestniczyli w wiecach pokojowych, organizowali szalone punkowe imprezy, słuchali muzyki z nurtu „nowej fali”. Mieli także swobodne i pozbawione uprzedzeń podejście do miłości. Pokolenie powojennego wyżu demograficznego – znane szerzej jako pokolenie „baby boom” albo „boomerzy” – było głośne, nastawione nonkonformistycznie do życia i gotowe do przekraczania granic. Co dzieje się dziś z ówczesnymi buntownikami? Jakie cechy odnajdujemy dzisiaj wśród boomerów? Jakie są czynniki kształtujące ich samoocenę? Czy można wyróżnić wśród nich „silniejszą płeć”? Jaki wpływ ma u nich życie zawodowe, związek uczuciowy, wygląd fizyczny i seksualność na poczucie własnej wartości?
Po trzech badaniach przeprowadzonych wśród młodzieży, które dostarczyły IKW (Niemieckiemu Stowarzyszeniu Producentów Wyrobów Kosmetycznych, Toaletowych, Perfumeryjnych i Detergentów) cennych informacji o życiu i postawach młodych ludzi, podjęto analizę opartą na psychologii głębi, której celem było scharakteryzowanie osób w wieku od 50 do 65 lat, czyli pokolenia boomerów. Na przysłowiowej „kozetce” zasiadło 59 mężczyzn i kobiet, z którymi przeprowadzono kilkugodzinne wywiady, poruszając takie tematy, jak życie, osiągnięte cele i nadal niezrealizowane marzenia. Uzupełnieniem wywiadów było internetowe badanie panelowe w reprezentatywnej grupie liczącej ponad 1000 uczestników.
Pokolenie „baby boom” dziś
Jeśli istnieje pokolenie, które szczególnie dobrze potrafi radzić sobie z problemami, to są to właśnie boomerzy. W swoim życiu musieli niejednokrotnie stawiać czoła kryzysom – stąd niemal powszechne przekonanie, że zawsze można być panem sytuacji. Niewielu boomerów reprezentuje tzw. „typ ofiary”. Zdecydowana większość przedstawicieli analizowanego pokolenia uważa natomiast, że człowiek jest kowalem własnego losu. Niezależność ma dla boomerów ogromne znaczenie, a u wielu stwierdza się wysoki poziom pewności siebie. Warto zwrócić uwagę na to, że boomerzy czerpią poczucie własnej wartości z wnętrza. W dużym stopniu przyczynia się do tego satysfakcjonująca praca. Podobnie zresztą jak udany związek uczuciowy – przy czym u mężczyzn czynnik ten wywiera o wiele większy wpływ na pewność siebie niż u kobiet. Wspólnym mianownikiem jest jednak to, że poziom samooceny jest niezależny od rzeczywistych doświadczeń.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...