Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zrównoważony rozwój a konsument

2021-01-06  / Autor: Aneta Kołaczek, technolog, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o.

Ochrona środowiska

Aspekt środowiskowy zrównoważonego rozwoju oceniany jest za pomocą narzędzi takich, jak:

  • ocena ryzyka środowiskowego – ma ona na celu ocenę bezpieczeństwa składników z jakich złożony jest produkt dla ludzi i środowiska,
  • system zarządzania środowiskowego – system optymalizujący wykorzystanie zasobów i wielkości produkcji w stosunku do wielkości odpadów i emisji, z uwzględnieniem bezpieczeństwa pracowników.

Przykłady działań, jakie podejmują przedsiębiorstwa w ramach aspektu środowiskowego to m.in. technologie ograniczające zużycie energii i emisji CO2, ograniczanie ilości odpadów i zużycia wody, wsparcie finansowe akcji mających na celu ochronę ginących gatunków, rezerwatów przyrody, sadzenie drzew, finansowanie uli i szereg innych.

Odpowiedzialność społeczna

Podstawowym aspektem społecznym, wynikającym niejako z samej definicji kosmetyku, jest jego wkład w zachowanie higieny i dobrego wyglądu ciała, przekładających się na dobre samopoczucie konsumenta, samoakceptację i akceptację w oczach społeczeństwa.

Przedsiębiorstwa kosmetyczne wspierają fundacje działające na rzecz kobiet chorych na nowotwory, fundacje opiekujące się samotnymi matkami, domy dziecka, ośrodki opiekuńcze i inne instytucje. Aspekt społeczny zrównoważonego rozwoju jest realizowany również poprzez utrzymywanie pozytywnej atmosfery w miejscu pracy, ochronę prawa do prywatności i równości, wspieranie rodzin.

Dzisiejszy konsument wybiera kosmetyki nie tylko według składu, ceny i jakości. Stojąc przed półką drogerii bądź uzupełniając wirtualny koszyk w e-sklepie, wybiera te produkty, których DNA marki jest zgodne z jego przekonaniami i wartościami.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 4/2020 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY


zrównoważony rozwójDR Irena Erisprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie