2021-07-15 / Autor: Marie Arzel, Business Development Manager, Novecare
Dzień Długu Ekologicznego (DDE) oznacza dzień w danym roku, w którym ludzkość „zadłuża się” wobec planety, ponieważ zużyła zasoby ekologiczne w ilości przekraczającej zdolność Ziemi do ich odnowienia we wspomnianym roku. W 2020 roku pandemia COVID-19 przyniosła za sobą spadek zużycia energii i ograniczenie procesu wylesiania. To wystarczyło, aby przesunąć DDE na 22 sierpnia i dać trzy dodatkowe tygodnie „oddechu” Ziemi.
Takie informacje zdecydowanie przemawiają do współczesnych konsumentów, którzy są coraz bardziej zainteresowani wpływem, jaki produkty kosmetyczne mogą wywierać na zdrowie ludzi, środowisko oraz społeczeństwo. Niezależnie od trendu „czystego piękna” i postępów, jakie w ciągu minionej dekady poczynili dostawcy w aspektach bezpieczeństwa, przejrzystości i pochodzenia składników, w branży nadal istnieją wyzwania wymagające rozwiązań. Zmieniające się priorytety wymagają znaczącego ograniczenia wpływu na środowisko w całym łańcuchu dostaw, przy jednoczesnym tworzeniu i utrzymywaniu zrównoważonych źródeł zaopatrzenia, które wspierają lokalne społeczności. Współcześni konsumenci przyjęli bardziej holistyczne, globalne podejście i nie skupiają się już wyłącznie na sobie i swoich potrzebach pielęgnacyjnych. W miarę jak coraz większą uwagę poświęca się redukcji odpadów w codziennym życiu, konsumenci coraz dokładniej przyglądają się swoim zabiegom pielęgnacyjnym i nie zgadzają się na kompromisy nie tylko w kwestii naturalnego i etycznego pochodzenia, ale także skuteczności stosowanych preparatów kosmetycznych.
W badaniu ankietowym instytutu Mintel (2019 r.) wykazano, że:
• 37% konsumentów w Hiszpanii jest zainteresowanych zakupem produktów kosmetycznych wytwarzanych w sposób zrównoważony,
• 55% konsumentów w Wielkiej Brytanii ograniczyło liczbę używanych produktów jednorazowych,
• 59% konsumentów w RPA uważa, że warto płacić więcej za produkty etyczne (ekologiczne, z certyfikatem Fair Trade™).
Takie dane potwierdzają, że konsumenci w coraz większym stopniu kierują się celami i dążeniami w obszarze zrównoważonego rozwoju.
W ciągu najbliższych pięciu lat marki kosmetyczne i dostawcy mogą spodziewać się nowych wyzwań związanych z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, będących pochodną trendu „czystego piękna”. W związku z pandemią COVID-19 branża znajduje się w punkcie zwrotnym, który być może okaże się katalizatorem przyspieszającym zmiany. Trwa transformacja zmierzająca do bardziej zrównoważonej gospodarki i stylu życia. W porównaniu z latami 2010-2020 w kolejnym dziesięcioleciu dyskusja publiczna będzie prawdopodobnie koncentrować się na trzech aspektach: gospodarce o obiegu zamkniętym, regeneracji i zasadzie wzajemności.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...