Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zrównoważona pielęgnacja z korzyścią dla naszej planety

2021-07-15  / Autor: Marie Arzel, Business Development Manager, Novecare

Dzień Długu Ekologicznego (DDE) oznacza dzień w danym roku, w którym ludzkość „zadłuża się” wobec planety, ponieważ zużyła zasoby ekologiczne w ilości przekraczającej zdolność Ziemi do ich odnowienia we wspomnianym roku. W 2020 roku pandemia COVID-19 przyniosła za sobą spadek zużycia energii i ograniczenie procesu wylesiania. To wystarczyło, aby przesunąć DDE na 22 sierpnia i dać trzy dodatkowe tygodnie „oddechu” Ziemi.

Takie informacje zdecydowanie przemawiają do współczesnych konsumentów, którzy są coraz bardziej zainteresowani wpływem, jaki produkty kosmetyczne mogą wywierać na zdrowie ludzi, środowisko oraz społeczeństwo. Niezależnie od trendu „czystego piękna” i postępów, jakie w ciągu minionej dekady poczynili dostawcy w aspektach bezpieczeństwa, przejrzystości i pochodzenia składników, w branży nadal istnieją wyzwania wymagające rozwiązań. Zmieniające się priorytety wymagają znaczącego ograniczenia wpływu na środowisko w całym łańcuchu dostaw, przy jednoczesnym tworzeniu i utrzymywaniu zrównoważonych źródeł zaopatrzenia, które wspierają lokalne społeczności. Współcześni konsumenci przyjęli bardziej holistyczne, globalne podejście i nie skupiają się już wyłącznie na sobie i swoich potrzebach pielęgnacyjnych. W miarę jak coraz większą uwagę poświęca się redukcji odpadów w codziennym życiu, konsumenci coraz dokładniej przyglądają się swoim zabiegom pielęgnacyjnym i nie zgadzają się na kompromisy nie tylko w kwestii naturalnego i etycznego pochodzenia, ale także skuteczności stosowanych preparatów kosmetycznych.

W badaniu ankietowym instytutu Mintel (2019 r.) wykazano, że:
• 37% konsumentów w Hiszpanii jest zainteresowanych zakupem produktów kosmetycznych wytwarzanych w sposób zrównoważony,
• 55% konsumentów w Wielkiej Brytanii ograniczyło liczbę używanych produktów jednorazowych,
• 59% konsumentów w RPA uważa, że warto płacić więcej za produkty etyczne (ekologiczne, z certyfikatem Fair Trade™).

Takie dane potwierdzają, że konsumenci w coraz większym stopniu kierują się celami i dążeniami w obszarze zrównoważonego rozwoju.

W ciągu najbliższych pięciu lat marki kosmetyczne i dostawcy mogą spodziewać się nowych wyzwań związanych z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, będących pochodną trendu „czystego piękna”. W związku z pandemią COVID-19 branża znajduje się w punkcie zwrotnym, który być może okaże się katalizatorem przyspieszającym zmiany. Trwa transformacja zmierzająca do bardziej zrównoważonej gospodarki i stylu życia. W porównaniu z latami 2010-2020 w kolejnym dziesięcioleciu dyskusja publiczna będzie prawdopodobnie koncentrować się na trzech aspektach: gospodarce o obiegu zamkniętym, regeneracji i zasadzie wzajemności.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznyczyste pięknozrównoważony rozwójpandemia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie