Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zobacz jak system ERP pomaga w rozwoju Torf Corporation

2018-09-17  / Autor: ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Digitalizacja pozwala na osiągnięcie przez firmę znaczącej przewagi konkurencyjnej na rynku.

Podstawą digitalizacji są jednak odpowiednie systemy informatyczne, które mają za zadanie m.in. usprawnienie pracy firm w dziedzinie produkcji. Liderem umożliwiających to rozwiązanie jest w naszym kraju spółka Comarch ze swoim systemem ERP XL.

Społeczność użytkowników systemu Comarch ERP XL liczy sobie już niemal 6 tys. firm. Korzystają z niego przedsiębiorstwa z różnych branż, w tym sektora kosmetycznego. Ciekawym przypadkiem ilustrującym współpracę firmy z tą właśnie branżą jest wdrożenie systemu ERP XL w przedsiębiorstwie Torf Corporation, które specjalizuje się produkcji kosmetyków marki własnej i dermokosmetyków. Spółka ta jest producentem numer jeden past do zębów pod markami własnymi w Europie Środkowo-Wschodniej i znaczącym dostawcą produktów kosmetycznych z produkcją rzędu 2,5 mln produktów miesięcznie. Należąca do niej marka TOŁPA® jest jedną z najbardziej znanych polskich marek pielęgnacji twarzy dla kobiet i mężczyzn. Firma współpracuje z największymi krajowymi detalistami.

Rozwój firmy postawił przed nami konieczność wdrożenia systemu ERP. Wcześniej pracowaliśmy na systemach, które nie pozwalały na tak szybki rozwój przedsiębiorstwa, jak zakładaliśmy. Dlatego rozpoczęliśmy współpracę z firmą Comarch w zakresie systemu Comarch ERP XL. Wybraliśmy ich z kilku konkretnych powodów. W naszej branży ważne jest m.in. zarządzanie terminami ważności, kontrola naważania surowców niebezpiecznych, czy pobieranie próbek. Comarch nam to zapewnił – opowiada Wojciech Piasecki, prezes zarządu Torf Corporation.

Wcześniejsze systemy, w oparciu o które pracował Torf Corporation wprawdzie wspierały poszczególne działy tej firmy, jak księgowość, sprzedaż oraz kadry i płace, ale jednocześnie pozostawiały wiele do życzenia, jeśli chodzi o integrację oraz spójność danych. Ze względu na dużą liczbę dokumentów wprowadzanie tych samych informacji w kilku miejscach było bardzo czasochłonne. Tak samo, jak uzyskanie przekrojowej informacji z wielu systemów wiązało się z trudnościami. Obsługa kilku kanałów sprzedaży i dystrybucji wyrobów była mało efektywna ze względu na braki funkcjonalne w zakresie centralnego kształtowania polityki cen i dostaw. Niedomagania techniczne rozwiązań pracujących w środowisku DOS i na bazach DBF powodowały częste awarie i brak dostępu do wiarygodnych danych o stanie firmy.

W ocenie Torf Corporation, brak jednego zintegrowanego systemu w całej firmie skutkował tym, że obsługa poszczególnych procesów nie przebiegała płynnie i trudno było ten mankament wyeliminować. W bardzo szerokim zakresie wykorzystywano pomocnicze arkusze Excelowe, które umożliwiały jedynie podstawowe panowanie nad zasobami firmy, daleko niewystarczające względem oczekiwań przedsiębiorstwa. W sferze produkcji były one jedynym narzędziem wspierającym pracę działu. Tymczasem w branży farmaceutycznej i kosmetycznej obowiązują restrykcyjne normy zapewnienia jakości, które nakładają na firmy obowiązek odpowiedniej ewidencji i przetwarzania danych. Niestety posiadane programy nie potrafiły w pełni sprostać temu zadaniu.

 

Mając to wszystko na uwadze, władze firmy doszły do wniosku, że oprogramowanie, którym dysponuje Torf Corporation było istotną barierą w rozwoju, zarówno jeśli chodzi o nowe produkty, jak i rynki zbytu oraz kanały dystrybucji. Szczególnie trudne było sprostanie oczekiwaniom dużych sieci handlowych, z którymi kooperował Torf Corporation. Wymiana systemu jawiła się zatem jako konieczność. Po prezentacjach, wizytach referencyjnych oraz analizie ofert do finalnych rozmów wytypowano system Comarch ERP XL oraz partnera Comarch, firmę Infortes z Wrocławia.

Obawialiśmy się, że w prowadzenie systemu informatycznego na produkcję i wdrożenie go wśród pracowników będzie wiązało się z wieloma blokadami. Na szczęście myliliśmy się. Pracownicy przyjęli pracę na systemie bardzo dobrze. Stało się tak, ponieważ zaangażowaliśmy pracowników do udziału w samym wdrożeniu. Chcieliśmy, aby system był przygotowany dla pracowników. Comarch pozwolił przystosować system do indywidualnych potrzeb poszczególnych operatorów – przekonuje Grzegorz Kordek, zastępca dyrektora produkcji i logistyki w Torf Corporation.

Zdecydowano się na Comarch ERP XL, ponieważ jego funkcjonalność w największym zakresie pokrywała się z oczekiwaniami firmy; program posiadał referencje w firmach o zbliżonym profilu działalności; koszty jego zakupu oraz utrzymania prezentowały się dość atrakcyjnie.

Wdrożenie rozpoczęło się od kompleksowej analizy wstępnej, która odpowiedziała szczegółowo, jaki będzie zakres wdrożenia oraz jego harmonogram. W tym etapie doprecyzowano także zasady komunikacji i odbioru zadań. Strategiczną decyzją było wydzielenie uruchomienia modułu produkcyjnego do odrębnego etapu wdrożenia. Dostarczono serwer IBM z oprogramowaniem systemowym oraz bazą danych Microsoft. W kolejnych fazach wdrożenia przeprowadzono instalację oprogramowania na serwerze oraz stacjach roboczych oraz migrację wielu danych z istniejących programów do systemu Comarch ERP XL.

Po przeszkoleniu użytkowników przystąpiono do fazy ewidencji testowej. Pierwszy etap objął wdrożenie następujących modułów Comarch ERP XL: Sprzedaż, Zamówienia, Import, Księgowość, Kadry i płace, Środki trwałe, e-sklep oraz ECOD. W trakcie implementacji systemu wykorzystano dodatkowe rozwiązania rozszerzające standardową funkcjonalność systemu Comarch ERP XL.

 

Od tego momentu minęło już 10 lat, więc można podsumować, co dało Torf Corporation nawiązanie partnerstwa z firmą Comarch i użytkowanie dostarczonego przez nią oprogramowania.

Dzisiaj system Comarch ERP XL jest głównym systemem informacyjnym Torf Corporation. Jego wdrożenie diametralnie zmieniło możliwości dostępu do danych o firmie, ale przede wszystkim weszła ona w posiadanie platformy informatycznej, z którą śmiało mogła myśleć o dalszym rozwoju.

System optymalizuje zarządzanie zasobami produkcyjnymi firmy, a także szczegółowo ewidencjonuje informacje o zdarzeniach zachodzących na produkcji. Do tego celu zainstalowano specjalne terminale komputerowe w pomieszczeniach produkcyjnych.

Wiadomo już, że do głównych korzyści wynikających z wdrożenia zaliczyć można m.in.:

  • podniesienie poziomu obsługi klientów i składanych przez nich zamówień, poprzez ujednoliconą, kompletną i powszechnie dostępną bazę kontrahentów oraz dokumentów handlowych i magazynowych,
  • zdecydowane podniesienie zakresu i jakości informacji o aktualnym stanie firmy (m.in. stany magazynowe, stan rozrachunków i środków pieniężnych). Nastąpiło skrócenie o 30% czasu obsługi zamówień poprzez automatyzację procesu ich składania i przetwarzania w firmie,
  • podniesienie rentowności sprzedaży, dzięki świadomemu kształtowaniu centralnej polityki cenowej i rabatowej. Dzięki bezpiecznej bazie i odpowiedniej infrastrukturze zredukowano koszty przestojów, które miały miejsce wcześniej przy niestabilnym programie komputerowym,
  • podniesienie efektywności pracy mobilnych przedstawicieli handlowych, poprzez zapewnienie im dostępu on-line do informacji o ich klientach oraz oferowanych produktach,
  • redukcję o około 20% kosztów ewidencji i przetwarzania informacji w dziale księgowym, dzięki zastosowaniu złożonych schematów księgowania dokumentów, automatyzacji procesu rozliczania kosztów na wyroby, współpracy systemu księgowego z systemem home bankingu.

Wybraliśmy system Comarch ze względu na to, że potrzebowaliśmy kompletnego rozwiązania, które zapewni nam stabilną obsługę informatyczną dzisiaj i w przyszłości. Comarch, jako duża polska firma, jest dla nas gwarantem utrzymania i rozwoju użytkowanych aplikacji. Firma Infortes z kolei świadczy nam profesjonalne usługi na każdym etapie projektu i zapewnia elastyczne podejście i zrozumienie dla naszych potrzeb. Dzięki uruchomieniu ERP XL zrobiliśmy duży krok do przodu w zarządzaniu naszą firmą – podsumowuje Ryszard Gumiński, dyrektor generalny Torf Corporation.

Przeczytaj opinie o Comarch ERP XL od firm z branży chemicznej


ComarchTorf Corporationrozwiązania ITautomatyzacjasystemy cyfroweInfortes

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie