Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

„Zielony”, czyli (nie)świadomy konsument w temacie opakowań

2024-08-02  / Autor: Piotr Zimolzak, wiceprezes zarządu, SW Research; Piotr Zimolzak – na rynku badań aktywny od 20 lat, a od niespełna 13 prowadzi agencję badań rynku, specjalizującą się w badaniach CAWI. Od 2020 roku kierownik projektu badawczego EKObarometr (www.ekobarometr.pl), diagnozującego nastroje polskich konsumentów wobec ekologii.

Do tematu osobowości ekologicznych Polaków wrócimy jeszcze pod koniec, ale najpierw chcielibyśmy zobrazować przykładowe niespójności, które wyłaniają się z deklaracji konsumentów, świadczące o tym, że mówienie o społeczeństwie, jako o monolicie, byłoby sporym nadużyciem metodologicznym i interpretacyjnym

Ekologiczne opakowanie – recykling czy wishcyckling?

W kwestii postrzegania opakowań przez konsumentów mamy do czynienia z dwoma komplementarnymi zjawiskami. Z jednej strony, aż sześciu na 10 konsumentów wyraża zainteresowanie dalszym losem opakowania po zużyciu produktu, co może sugerować rosnącą odpowiedzialność i zaangażowanie społeczne w kwestie ochrony środowiska.  Z drugiej strony, definicja "ekologicznego opakowania" również ewoluuje i co ciekawe – nie w stronę jakiegoś konkretnego materiału, lecz właśnie przez pryzmat recyklingu. Ta zmiana w postrzeganiu może mieć daleko idące konsekwencje dla producentów i dystrybutorów, którzy w obliczu rosnącej presji ekologicznej muszą dostosowywać swoje produkty i procesy do nowych standardów. Opakowania stają się nie tylko ochroną produktu, ale także ważnym elementem komunikacji z konsumentem, który coraz częściej podczas zakupów – jak potwierdza 42% respondentów – zwraca uwagę na ich ekologiczny charakter.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


opakowaniaprzemysł opakowaniowyekologia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie