Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Zdalny dostęp w nowoczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym

2023-12-22

W erze cyfrowej transformacji technologia zdalnego dostępu smart support staje się niezbędnym narzędziem dla przemysłu. Inteligentne wsparcie serwisu urządzeń wymiernie wspiera rozwój biznesu: zwiększa efektywność operacji, minimalizuje koszty i pozwala zyskać przewagę konkurencyjną.

Smart support jest istotny dla firm korzystających z aparatury kontrolno-pomiarowej, a szczególnie tych, które dysponują urządzeniami oddalonymi od siebie w terenie. Przy serwisie cenny jest czas i ważne wyeliminowanie ryzyka błędów. Tradycyjne telefoniczne wsparcie zewnętrznego eksperta nie zawsze spełnia te warunki. Szczegółowe opisanie problemu pochłania sporo czasu i nie daje gwarancji poprawnej interpretacji przekazywanych ustnie danych.

Smart support, czyli zdalny dostęp, wyklucza to ryzyko. Doskonale ilustruje to przykład współpracy Endress+Hauser,  światowego lidera w produkcji aparatury kontrolno-pomiarowej i dostarczaniu rozwiązań „pod klucz” z niemiecką firmą zarządzającą ściekami Emschergenossenschaft/ Lippenverband (EGLV).

– Oczyszczalnie są tam lokalizowane na obszarach wiejskich, daleko od siebie, bez możliwości stałej obsługi personelu. Awaria analizatora wpływa na działanie całego systemu, a nagłe operacje serwisowe zabierają czas i generują koszty. Diagnozowanie i usuwanie takich usterek jest skomplikowane i wymaga pomocy ekspertów – mówi Przemysław Kubaszewski, Industry Manager z Endress+Hauser.

Firma zainstalowała dla EGLV stację pomiarową do filtracji próbek. Urządzenie zostało połączone ze specjalną platformą Endress+Hauser, co umożliwiło ciągły przesył zaszyfrowanych danych pomiarowych i informacji o stanie urządzeń.

– Nasi eksperci natychmiast odbierają komunikat diagnostyczny, na przykład o tym, że dane urządzenie nie działa w poprawnych zakresach. Dzięki przesyłowi obrazu w czasie rzeczywistym określenie przyczyny błędu trwa do kilku minut. Naprawa – przykładowo poprzez przeprowadzenie ponownej kalibracji – zajmuje około 30 minut – wylicza Przemysław Kubaszewski.

Doświadczenia Endress+Hauser dowodzą, że przeprowadzanie diagnostyki urządzeń i dostępu do danych w ramach infrastruktury IIoT przynoszą szereg znaczących korzyści. Wprowadzenie smart support do przedsiębiorstwa produkcyjnego umożliwia automatyzację wielu procesów. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na monitorowanie i sterowanie maszynami, procesami produkcyjnymi oraz logistyką w czasie rzeczywistym. To z kolei prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności, eliminując błędy ludzkie i redukując czas przestojów.

Smart support umożliwia też pracownikom firm dostęp do szczegółowych instrukcji i wskazówek dotyczących konserwacji lub naprawy, co oszczędza czas i podnosi poziom wiedzy praktycznej. Do dyspozycji użytkowników jest portal serwisowy E+H z kilkuset artykułami inżynierów serwisu. Co istotne, na podstawie rzeczywistych przypadków i z gotowymi rozwiązaniami. Użytkownik ma także dostęp do historii zgłoszeń, która ułatwia rozwiązanie problemu, gdyby pojawił się on ponownie. Operatorzy mogą wykonywać prace konserwacyjne i naprawcze samodzielnie dzięki doradztwu technicznemu, udzielanemu przez eksperta zewnętrznego przy użyciu narzędzia wideo.

– Użytkownicy, z którymi współpracujemy, podkreślają wartość, jaką przynosi taki sposób wymiany informacji. Transfer praktycznej wiedzy ma niebagatelne znaczenie w bieżącej działalności firm produkcyjnych. Efektem długofalowym jest znaczne zmniejszenie liczby błędów i dostępności urządzeń pomiarowych. Oczywistą i jedną z najbardziej pożądanych korzyści jest też redukcja kosztów. Wpływa na to brak konieczności obecności zewnętrznych ekspertów serwisowych na miejscu, a także zminimalizowanie liczby pracowników delegowanych do konserwacji i naprawy urządzeń. Smart support to nie tylko technologiczna innowacja, ale także strategia, która pozwala przedsiębiorstwom produkcyjnym sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Wprowadzając zaawansowane technologie, firmy zwiększają swój potencjał i efektywność – podkreśla ekspert Endress+Hauser.


Endress+Hausercyfryzacjatechnologie

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie