2023-12-22
W erze cyfrowej transformacji technologia zdalnego dostępu smart support staje się niezbędnym narzędziem dla przemysłu. Inteligentne wsparcie serwisu urządzeń wymiernie wspiera rozwój biznesu: zwiększa efektywność operacji, minimalizuje koszty i pozwala zyskać przewagę konkurencyjną.
Smart support jest istotny dla firm korzystających z aparatury kontrolno-pomiarowej, a szczególnie tych, które dysponują urządzeniami oddalonymi od siebie w terenie. Przy serwisie cenny jest czas i ważne wyeliminowanie ryzyka błędów. Tradycyjne telefoniczne wsparcie zewnętrznego eksperta nie zawsze spełnia te warunki. Szczegółowe opisanie problemu pochłania sporo czasu i nie daje gwarancji poprawnej interpretacji przekazywanych ustnie danych.
Smart support, czyli zdalny dostęp, wyklucza to ryzyko. Doskonale ilustruje to przykład współpracy Endress+Hauser, światowego lidera w produkcji aparatury kontrolno-pomiarowej i dostarczaniu rozwiązań „pod klucz” z niemiecką firmą zarządzającą ściekami Emschergenossenschaft/ Lippenverband (EGLV).
– Oczyszczalnie są tam lokalizowane na obszarach wiejskich, daleko od siebie, bez możliwości stałej obsługi personelu. Awaria analizatora wpływa na działanie całego systemu, a nagłe operacje serwisowe zabierają czas i generują koszty. Diagnozowanie i usuwanie takich usterek jest skomplikowane i wymaga pomocy ekspertów – mówi Przemysław Kubaszewski, Industry Manager z Endress+Hauser.
Firma zainstalowała dla EGLV stację pomiarową do filtracji próbek. Urządzenie zostało połączone ze specjalną platformą Endress+Hauser, co umożliwiło ciągły przesył zaszyfrowanych danych pomiarowych i informacji o stanie urządzeń.
– Nasi eksperci natychmiast odbierają komunikat diagnostyczny, na przykład o tym, że dane urządzenie nie działa w poprawnych zakresach. Dzięki przesyłowi obrazu w czasie rzeczywistym określenie przyczyny błędu trwa do kilku minut. Naprawa – przykładowo poprzez przeprowadzenie ponownej kalibracji – zajmuje około 30 minut – wylicza Przemysław Kubaszewski.
Doświadczenia Endress+Hauser dowodzą, że przeprowadzanie diagnostyki urządzeń i dostępu do danych w ramach infrastruktury IIoT przynoszą szereg znaczących korzyści. Wprowadzenie smart support do przedsiębiorstwa produkcyjnego umożliwia automatyzację wielu procesów. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na monitorowanie i sterowanie maszynami, procesami produkcyjnymi oraz logistyką w czasie rzeczywistym. To z kolei prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności, eliminując błędy ludzkie i redukując czas przestojów.
Smart support umożliwia też pracownikom firm dostęp do szczegółowych instrukcji i wskazówek dotyczących konserwacji lub naprawy, co oszczędza czas i podnosi poziom wiedzy praktycznej. Do dyspozycji użytkowników jest portal serwisowy E+H z kilkuset artykułami inżynierów serwisu. Co istotne, na podstawie rzeczywistych przypadków i z gotowymi rozwiązaniami. Użytkownik ma także dostęp do historii zgłoszeń, która ułatwia rozwiązanie problemu, gdyby pojawił się on ponownie. Operatorzy mogą wykonywać prace konserwacyjne i naprawcze samodzielnie dzięki doradztwu technicznemu, udzielanemu przez eksperta zewnętrznego przy użyciu narzędzia wideo.
– Użytkownicy, z którymi współpracujemy, podkreślają wartość, jaką przynosi taki sposób wymiany informacji. Transfer praktycznej wiedzy ma niebagatelne znaczenie w bieżącej działalności firm produkcyjnych. Efektem długofalowym jest znaczne zmniejszenie liczby błędów i dostępności urządzeń pomiarowych. Oczywistą i jedną z najbardziej pożądanych korzyści jest też redukcja kosztów. Wpływa na to brak konieczności obecności zewnętrznych ekspertów serwisowych na miejscu, a także zminimalizowanie liczby pracowników delegowanych do konserwacji i naprawy urządzeń. Smart support to nie tylko technologiczna innowacja, ale także strategia, która pozwala przedsiębiorstwom produkcyjnym sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Wprowadzając zaawansowane technologie, firmy zwiększają swój potencjał i efektywność – podkreśla ekspert Endress+Hauser.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...